Annons:
Etikettövrigt
Läst 2128 ggr
[GunillaF]
2014-05-15 17:27

Hjärnkirurg chockar alla....

….. Livet efter döden existerar!

Men det visste vi ju redan, eller hur?! 😉

http://www.dagensps.se/artiklar/2012/10/09/92735229/index.xml

Annons:
GråttNyttHår
2014-05-15 17:47
#1

Dock känner jag att denna tidningen är lite tveksam i sin artiklar. Verkar inte så trovärdig enligt mig.

Den enda som kan ändra dig är du.

Twinflamewolf
2014-05-15 17:54
#2

# 0 Klart vi vet ju 😎

Det är fantastiskt underbart när människor som Eben som absolut inte alls tänkt i dessa tankebanor får vara med om omvälvande saker som förändrar inställningen till livet nu och efter,imponerande och dessutom en man som vet vad han talar om rent medicinskt sett.

Sen ska ju alla dessa berättelser nötas och stötas av dom som inte vart med om dom men oavsett kan ingen ta ifrån dom den verklighet dom faktiskt fått uppleva och dessa människor är många som kan vittna om livet efter detta,människor som över huvud taget inte ens trott eller haft tanken åt en existens efter vår fysiska död men får ta del av något så stort och fantastiskt kärleksfullt som evigheten.Vackert så man blir rörd och helt klart en bok jag kommer att köpa 🌺

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
pirri17
2014-05-16 03:24
#11

Javisst! Själen måste gå vidare.Helt automatiskt!

Brunett

[Lindyhop]1
2014-05-16 10:35
#12

Klart det finns! Och jag har läst boken, den var fin.

Det är bra att det kommer fram mer och mer bevis för efterlivet och andevärlden. Tänker bl.a på dem som har svår sorg eller dödsskräck, många kommer att bli hjälpta och lindrade när sanningen uppdagas. Förstår inte hur folk kan vränga sig emot detta det är beklagligt.

Morphogenesis
2014-05-16 14:39
#13

#12. "Det är bra att det kommer fram mer och mer bevis för efterlivet och andevärlden." 

Jag är alltid intresserad av att ta del av bevis. Det tråkiga och problematiska är att vad som som anses vara bra belägg verkar skilja sig åt ganska mycket, oss människor emellan.

Annons:
[Lindyhop]1
2014-05-16 20:51
#14

Jag fattar inte vad du menar. Vad vill du ha?

[GunillaF]
2014-05-16 22:02
#15

Min absoluta övertygelse är den att när en människa är mogen att ta emot egna upplevelser för att bli bevisad om och förstå att andevärlden finns, då får den människan de upplevelserna. Ingen större mening att andra försöker övertyga. Det enda man till 100% kan  vara säker på är egna upplevelser.

Det behöver nödvändigtvis inte vara i det här livet, men kanske i nästa eller nästa….

spirit33
2014-05-16 22:12
#16

Vad hände med det intressanta inlägget som Robin(tror jag) skrev? Det var ett lite mer nyanserat inlägg med lite fakta om denna kirurg som kan ge en mer rättvis bild. Varför togs det bort?

Morphogenesis
2014-05-16 22:31
#17

#15. "Min absoluta övertygelse är den att när en människa är mogen att ta emot egna upplevelser för att bli bevisad om och förstå att andevärlden finns, då får den människan de upplevelserna."

Jag förstår, är det så du ser på människor som inte tror på en andevärld, att de helt enkelt inte är redo?

"Det enda man till 100% kan  vara säker på är egna upplevelser." 

Där måste jag säga att jag inte kan hålla med dig. Människor är lätta att lura. Vi har lätt för att lura varandra, och vi har lätt för att lura oss själva. Lägg också till att våra minnen är ruskigt opålitliga, och att vi till och med kan manipulera fram specifika typer av upplevelser genom att stimulera hjärnan på olika sätt. 

#16. Oj, såg att det fattas massor av inlägg i tråden.

[Lindyhop]1
2014-05-17 05:55
#18

#17 Det är så här: den dag vi "dör" dvs den fysiska kroppen lägger av, så får vi uppleva efterlivet oavsett om vi varit troende, övertygade eller skeptiker. Det handlar inte om att vara redo eller inte. Var skeptiker hela livet om du vill men faktum kvarstår. Det handlar inte om att lura sig själv; har man haft övertygande upplevelser så bara vet man ända in i anden att det är så.

Morphogenesis
2014-05-17 12:49
#19

#18. "Det är så här: den dag vi "dör" dvs den fysiska kroppen lägger av, så får vi uppleva efterlivet oavsett om vi varit troende, övertygade eller skeptiker. Det handlar inte om att vara redo eller inte. Var skeptiker hela livet om du vill men faktum kvarstår. Det handlar inte om att lura sig själv; har man haft övertygande upplevelser så bara vet man ända in i anden att det är så."

Jag tvivlar inte på din ärlighet i frågan. Låt oss stanna vid att jag är av en helt annan åsikt =)

RobinEH
2014-05-17 13:41
#20

#16

Inlägget togs bort för olaga bruk av upphovsrättsskyddat material. Jag står fast vid att mitt inlägg var i enlighet citaträtten i lagen om upphovsrätt (1960:729) men det anser inte sajtvärden. Eftersom det är sajtvärden som ansvarar för att material som bryter mot svenska lagar ej förekommer på sajten så är det hennes tolkning av lagen som är väsentlig. Tolkning av lagen är dessutom ett måste då citaträtten regleras av "god sed", ett begrepp utan direkt definition. Sajtvärden har agerat på sådant sätt om hon anser behövligt.

Övriga inlägg togs bort på min förfrågan då dessa saknade betydelse gällande trådämnet. 

Herr Alexander intervjuades av Luke Dittrich i Esquire. I artikeln som herr Dittrich skrivit så påtalas det faktum att herr Alexander upprepade gånger blivit avskedat samt vid flertal gånger blivit anmäld för felbehandling. Han skall vid ett tillfälle ha felopererat en mans ryggrad varvid följdkomplikationer uppkom. Vid ett återbesök såg herr Alexander att han gjort ett misstag. Herr Alexander valde i detta skede att skicka hem patienten utan att informera om problemet och istället gå tillbaka i journalen och ändra vad han tidigare skrivit för att få operationsresultatet att efterlikna förväntning. Det påtalas även i artikeln att ting herr Alexander hävdar inte stämmer överens med vad som faktiskt hände. Sjukvårdspersonalen som behandlade herr Alexander refuterar delar av hans berättelser. Artikeln kan läsas här: http://www.esquire.com/features/the-prophet

Sam Harris är filosof och neuroforskare. Han har tagit upp boken som tråden handlar om. Han påpekar ett flertal ting gällande herr Alexanders berättelser som är felaktiga. Han påpekar även det faktum att herr Alexander är hjärnkirurg och inte neuroforskare. En neuroforskare skulle inte ha möjlighet att utföra en hjärnkirurgi och herr Alexander uppvisar tydligt i sin bok att en hjärnkirurg inte kan utföra en neuroforskares arbete. Han uppvisar tydlig bristande kunskap gällande neurofysiologi. Ni kan läsa Sam Harris kritik här: http://www.samharris.org/blog/item/science-on-the-brink-of-death

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Annons:
spirit33
2014-05-17 13:51
#21

#20 Aha, jag förstår. Tack för att du sammanfattar det igen, intressant. Verkar vara en skum typ den där Alexander som jag inte skulle lita värst mycket på.

JonasDuregard
2014-05-17 14:03
#22

#12 "Det är bra att det kommer fram mer och mer bevis för efterlivet och andevärlden."

Det verkar mer som att det är samma gamla skåpmat som idisslas.

Länken i #0 är ju närmare två år gammal och händelserna det handlar om utspelade sig för sex år sedan.

Och några bevis i egentlig mening är det ju inte, det är bara hans personliga tro.

Upp till toppen
Annons: