Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 329 ggr
pernillaa
2014-05-13 19:54

Grävt oss ner till månen?!

Hej

Drömde inatt om att vi på något sätt grävt oss till mitten av jorden, jag och min sambo. Men det var inte mitten av jorden, utan vi kallade det månen. Det var som om månen fanns mitt i jorden och vi hade grävt oss ner till månens yta.

Sambon hade varit ner dit och hämtat upp vit sand därifrån.

Han pratade om att han ville ta med sonen dit ner som är snart 2 år. Jag blev fullkomligt panikslagen för det var väldigt väldigt smal gång ner dit, alltså kanske 80 cm i diameter och hur långt som helst. Det var liksom inte uppstöttat någonting i kanterna utan det var typ borrat rakt ner bara så det var stor risk att väggarna skulle rasa in. Jag var fascinerad först av hela grejen med att sambon varit på månen och fått med sig den här vita vackra värdefulla sanden, men när han pratade om att ta med sonen ner så insåg jag faran med det och fick också panik över faran sambon redan utsatt sig för.

Jag ville att sonen skulle få uppleva det där men det var så otroligt farligt.

Kvar var då det här hålet på vår gård typ och jag var jätterädd att sonen skulle ramla ner där men sambon fattade inte riktigt hur viktigt det var att vi täckte över hålet med någonting.

Det som var kärnan i drömmen var den här rädslan, paniken, blandad med fascinationen över att fara dit ner.

Hur ska jag tolka detta?

Brukar kunna tolka det mesta men det här vet jag inte alls. Känslan var otroligt stark!

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Upp till toppen
Annons: