Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3387 ggr
NordicSunset
5/13/14, 5:27 PM

Spöke? Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ingen person som tror på det övernaturliga eller någontingg. Har alltid tyckt "det okända" och allt sånt varit fjanteri. (Inget empt er som tror på sådant, absolut inte! :)) Jag tror fortfarande inte på spöken, men för några veckor sen hände en otroligt konstig sak. jag bad min syster ta en bild på mig och min kanin och i bakgrunden, väldigt långt bak så sitter min pappa och arbetar i trädgården. Precis brevid våran bäck. För ca 1 vecka sedan kollade jag igenom mina bilder och upptäckte en extremt läskig sak. Jo!! Typ en skugga av en man med solglasögon som kollar på min pappa? Det är två bilder som är tagna ur samma vinkel. Bara att jag har rört mig lite. Men på första bilden är inte "skuggan" där, vilket den är på den andra som var tagen kanske 3 sek efter. Vad i hela friden är det för något?? Jag frågade min pappa och det var ingen där, mamma säger att det är en skugga av några klippor mittemot men man ser ju att det är en människa? Nu har även mina föräldrar börjat tveka lite på vad det är. Vet någon vad det är? eller vem? :s så skumt. Här är den första bilden där ingenting är med.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
NordicSunset
5/13/14, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

O den andra.

Be the best version of you.

  • Zoella
adan 34
5/13/14, 6:57 PM
#2

o shit där är en skugga du är inte galen

Älvan
5/13/14, 6:59 PM
#3

Konstigt. Om ingen manipulerat i photoshop vilket är lätt fixat. :) Vad har mannen i i famnen då?

adan 34
5/13/14, 7:05 PM
#4

han har inget titta noggrannare

adan 34
5/13/14, 7:06 PM
#5

han har inget titta noggrannare

Älvan
5/13/14, 7:11 PM
#6

Solglasögonmannen har något grått ca 0.5 m långt i famnen som inte finns på första bilden. Spontant ser det ut som en bomb el ngt liknande.

Annons:
adan 34
5/13/14, 7:17 PM
#7

nej det är en sten väl ???

Älvan
5/13/14, 7:26 PM
#8

Då håller mannen i glasögonen en sten. Stenen finns inte i första

NordicSunset
5/13/14, 7:37 PM
#9

adet är typ någon rulle ser det ut som. Haha.

Be the best version of you.

  • Zoella
NordicSunset
5/13/14, 7:42 PM
#10

I första bilden täcker jag över s0"stenen" eler vad det är. För jag har rört på mig lite så armen inte täcker över det på andra bilden!

Be the best version of you.

  • Zoella
Annisangel
5/13/14, 9:40 PM
#11

Vilken häftig bild! Min undran är om det finns eller har legat något uppe i slänten… Jag får här känslan av en kvinna med mycket välfriserad frisyr. Hon bär i sina händer vad jag känner som en hoprullad kartritning av enorma dimensioner. Finns det tankar på att anlägga något på tomten kanske? Utöka? Denna dam böjer sig nästan över din far och viskar; Vad håller du på med? Jag har ju här det du behöver… Hon är klädd i kostym och jag får känslan av att hon arbetat i en tid när det inte riktigt var accepterat att kvinnor håller på med arkitektur… Men hon var mycket duktig på sin tid… Nånstans 70tal… Det är mycket i denna bild. Platsen är i sig gammal och har många minnen… Känns som det har funnits många ideer om förnyelse på denna tomt, men av någon anledning blir det inte av… Antingen tryter orken, eller så ändras planer. Kvinnan är vänligt pådrivande, men otroligt hänsynsfull. Ska se om jag kan få något mer… Det här var en härlig bild!

Många Goa Kramar

Annisangel

NordicSunset
5/13/14, 9:44 PM
#12

#11 Åh herregud. Vad ska jag, eller vad kan jag göra? Den här platsen är väldigt gammal ja. Så det stämmer! Jag är rätt fjantig nu, men jag är faktiskt extremt rädd. Jag menar - ska jag gå på "spökjakt" nu? Usch detta skrämmer mig. :( Vad menar du med om det har legat något där uppe? Alltså hus eller så? :) Tack för ditt svar iallafall!

Be the best version of you.

  • Zoella
Annisangel
5/13/14, 10:13 PM
#13

#12 Nej, nej, inte något att vara rädd för! Vissa underligheter händer ibland. Ibland visar sig andar på kort när det är något viktigt som de känner ska komma fram. Du behöver inte gå på spökjakt eller gömma dig under sängen… Du är inte alls fjantig, bara ovan kanske, då du skriver att du inte riktigt vet om du tror på det eller inte. Jag kände jag var tvungen att skriva här… Jag funderar på första kortet, redan där ser jag att hon är på väg nerför slänten med rullen i famnen. Jag har aldrig sett det så tydligt förut jag heller, så det här var coolt! Jag tror inte du behöver göra något speciellt, kanske höra dig för om det finns ideer om att utöka, kanske något vid slänten men det har inte blivit någon praktisk lösning på det med tanke på lutning? Det känns som denna kartritning (kanske fler) finns någonstans i huset eller runtom (uthus) Det skulle inte förvåna mig om det gör det. Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Annisangel
5/14/14, 6:52 AM
#14

Känns också som bäcken är viktig i sammanhanget. Utnyttja strömmen liksom. Funderingar hur man kan göra. Vattenfall, låta anlägga en damm… Jag drömde inatt om denna kvinna då jag ibland får hjälp genom drömmens värld. Hon kändes lite frustrerad över att man inte vågar tänka "utanför ramarna", så att säga. Men så är det ju så att ni ska göra det ni vill, inte vad kvinnan vill… Känner ni att ni vill göra förändringar så ska ni göra det, annars inte… Ni behöver inte heller leta efter ritningar bara för att jag förmedlar vad kvinnan vill. Men detta kan vara en tanke att kanske fundera över… Andar liksom vi måste respektera varandra och i slutändan har vi alltid den fria viljan. Känns det rätt, gör det, annars inte… Känner också din rädsla i det här, men det är absolut ingen fara, även om det ser läskigt ut med en grådaskig figur på kort. Kanske hade det känts mindre freaky om hon varit i färg… Möjligen är det så att eftersom hon var tvungen att vara så anonym i sitt utövande av yrke så visar hon sig inte helt i sin prakt. I min dröm var hon också grå, vilket kändes märkligt eftersom jag drömmer i färg. Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

NordicSunset
5/14/14, 12:23 PM
#15

Tack för ditt svar! Men det med kartan, vet du vart jag kan leta efter den? Vore så fett läskigt om jag hittade den på riktigt.. :o Som du märker har detta aldrig hänt mig förut..

Be the best version of you.

  • Zoella
Ginster
5/15/14, 9:33 PM
#16

Häftig bild! Så tydligt man ser. :)

J-Artur-K
5/16/14, 1:31 AM
#17

Som Annisangel nämner ser det ut som en rulle. Man ser ju dom mörka hållen till vänster. Så verkar vara en rulle med något som kan vara bra att använda sig av vid något arbete där.

Hon ser ju störe ut än fadern fast han sitter ner. (Kanske är håret som gör att det ser störe ut och att han är vänd åt sidan) 

Roligt med sådana här bilder. Jag själv har bara fått orb på bild. Men har fått ande röst o andligt ljud på diktafon inspelat. Roligt att fånga upp. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annisangel
5/16/14, 6:47 AM
#18

Rullarna/ritningarna verkar vara undanstoppade nånstans… Under en lös planka i nåt golv eller under tak/bjälke. Eftersom hon var mycket försiktig vem hon kunde visa det för gömde hon sina ritningar. Inte i boningshuset. Det står nån typ av skottkärra utanför huset där de finns. Ingen modern kärra, denna är gjord helt i trä. Hon visar att det funnits/finns blommor i den. Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

sannaa107
5/17/14, 7:14 PM
#19

Det är ju photoshopat?!?!? Hahah

catcult
5/18/14, 12:53 AM
#20

#19 Tack för att du sa det! Jag har bokstavligen suttit på fingrarna för att inte bli sedd som den otrevliga party-poopern, men nu känner jag att jag också vågar säga det många av oss tänker. Bilden är gjord med hjälp av en app till iphone, precis som en annan "spökbild" som nyligen lades upp på iFokus.

Den är lika äkta som Terje Hellesøs lodjursbilder. 😃

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Annons:
J-Artur-K
5/18/14, 1:38 AM
#21

Ja tycker också det ser  photoshopat ut. Var därför jag lite diskret tog upp att hon/han ser ju störe ut än fadern fast han sitter ner. 🙂

Ny dag nya möjligheter

NordicSunset
5/18/14, 1:43 PM
#22

Det är inte photoshopat. Annars skulle jag väll inte vara dum och lägga upp och be om hjälp? :) Igår kl 1 på natten kom min mamma på vad det är. xD egentligen är det rätt roligt. Min pappa sitter egentligen väldigt mycket längre bak än kvinnan. Hon står nämligen bakom stenarna där vilket gör så att det ser ut som att hon är mycket större än min pappa. Egentligen är hon mycket närmare. I handen har hon en plastrulle som jag såg i våran källare idag. Hon hjälpte pappa med att sätta fast plast i pallkragarna där. Och det är ingen mindre än min mamma…. haha. På bilden innam så satt hon ner och eftersom hon är bakom stenarna så syndes hon inte. Sedan ställde hon sig upp för att ge plastrullen till pappa och precis då togs bilden. Eftersom den är tagen med iPad så syns det inte att det är en människa, utan det ser ut som en skugga. Det har hänt något i min iPad så bilden blivit svart! Mamma hade då på sig solglasögon och en röd fleecetröja. Och så har hont kort hår också! Ni som tror attd et är photoshopat, tro det då. Nu har vi iallafall listat ut vad det är! Jag skrev tydligt i mitt inlägg att jag inte redigerat bilden så ni behöver inte komma och säga att det är photoshopat. Men ja som sagt, tro gärna det!

Be the best version of you.

  • Zoella
catcult
5/18/14, 9:33 PM
#23

#22 Vilket fantastiskt sammanträffande att din mamma kom på det igår kl 01.00. Det var mycket omtänksamt av dig att meddela oss detta! 🙂

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

NordicSunset
5/19/14, 7:07 AM
#24

Haha, om ni vill kan hon skriva det själv! :) Du kan sluta påstå saker som du inte vet någonting om!

Be the best version of you.

  • Zoella
dermot
5/19/14, 12:27 PM
#25

Asså jag känner Aynaz och hon har INTE photoshoppat bilden. Jisses.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




NordicSunset
5/19/14, 3:09 PM
#26

#25 Tack Annika!

Be the best version of you.

  • Zoella
Stjärnströssel
5/20/14, 12:33 PM
#27

Så bra att bilden fick sin förklaring men jag undrar nu hur det blir med all information från Annisangel? Hon både såg, drömde och kände. Är det vanligt att man låter fantasin skena iväg så här för vi kan väl vara ganska säkra på att det varken är en kartrulle, ett spöke eller en ande på fotot? Förvånad över att ingen reagerar på detta eller är det otrevligt att ställa sig undrande?

Annons:
jenniferriccius
5/20/14, 1:10 PM
#28

Min vän hade en app som tog vanlig blid först sen en med en skugg figur på och hon lura mig rejält så kan va så att hon tagit med den appen utan att tänka på det??

Annisangel
5/20/14, 8:14 PM
#29

Jag ställer mig också frågande, men av en annan anledning… Du säger att det är din mamma, men samtidigt får jag en känsla av en kvinna med en kartritning i sina händer. Detta står jag fast vid… Nu när du säger att det är din mamma som står där, får jag känslan av 2. Du vet med dig att din mamma står där och det finns ingen tvekan hos dig. Får en stark känsla av en kvinna som vill göra sig hörd och sedd…

Många Goa Kramar

Annisangel

NordicSunset
5/20/14, 8:18 PM
#30

Om jag hade tagit den med en app skulle jag vara medveten om det. Har ingen sådan app ochd en är tagen med vanlig iPadkamera. :) #29 tack för dom hjälp dessutom! :) Så du menar att man mamma är en kvinna med kartritning? :)

Be the best version of you.

  • Zoella
Annisangel
5/21/14, 10:55 AM
#31

#30 Tack själv. Om du vet hur bilden blev som den blev är det huvudsaken… Men kanske något att tänka på i framtiden hur bilderna blir som de blir innan man lägger upp i en hjälptråd… En tanke bara… Foto iFokus är väldigt duktiga på märkliga kort tagna med olika kameror! Kram på dig!

Många Goa Kramar

Annisangel

NordicSunset
5/21/14, 5:10 PM
#32

#31 Ja vi har ju tänkt på det väldigt länge men kom inte på det förrens några dagar sedan. Alla i familjen var chockade! Men nu vet vi ju :) Tack! Kram

Be the best version of you.

  • Zoella
Upp till toppen
Annons: