Annons:
Etikettandlighet
Läst 3600 ggr
jenniiieee
5/9/14, 1:48 PM

Varning, hjälp!

Hej alla.

Det är så att jag precis fått en varning av en bekant som pratat med ett medium/spåkvinna om min nuvarande kille och våran framtid som skrämmer ihjäl mig.

Allt stämde bra in på vissa bitar sen kom det hemska, jag kommer bli svårt skadad och inte kunna ta hand om mina två barn på väldigt länge. Detta utav att han skadar mig till den graden, vad ska jag göra? kan jag påverka detta?

Det sägs att det ska hända innan sommaren, vilket är snart. Är det verkligen ok att ge människor sådana här varningar? Känns jätte obekvämt och hemskt att personen jag älskar ska näst intill ha ihjäl mig inom kort. Hur ska jag kunna säga detta till honom och framförallt hur ska jag kunna vara mig själv och sova gott??

Hon såg också att mina två barn kommer att tas om hand av en annan nära bekant… med detta i min vetskap sitter jag här och undrar hur jag ska ta mig ur denna händelse…..

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Annons:
Nelley
5/9/14, 1:54 PM
#1

Bara nån dum gammal tant som försökte tjäna pengar, hon vet inget om dej, har aldrig träffat dej eller din kille. Vad jag tror iallafall, skit i det. 😛😎

Amandla
5/9/14, 1:54 PM
#2

Nej, det är absolut inte okej att ge sådana budskap. Det är inte seriöst alls. Bara tanken på någon som utger sig för att vara medium och lämnar budskap om någon som inte bett om det själv får mig att bli fly förbaskad, och man lämnar inte budskap om sådant som är så negativt. Absolut inte. 

 Försök att släppa det!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jenniiieee
5/9/14, 1:55 PM
#3

Fast det värsta är att allt annat hon sa om min kille stämde, precis allt han varit med om och vad som väntar i hans framtid..

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Egycsaj15
5/9/14, 1:58 PM
#4

Skit it bara. Liksom de kan också ha fel… Och sen så kan de tex va en bilolycka eller u name it.. De kan du inte påverk. Jag skulle inte bry mig

jenniiieee
5/9/14, 1:58 PM
#5

Tack för svaret. Ja jag ska försöka. Men det är inte det enklaste när mediumet/spåkvinnan visste exakt allt om han bakgrund & framtid och gav en varning om vad som ska hända med mig och mina barn. Som hon också såg att jag hade 2, hur gamla osv..

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

VildaVittra
5/9/14, 1:58 PM
#6

#3 Och din bekanta kan inte råkat nämna saker om din kille omedvetet till mediumet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
jenniiieee
5/9/14, 2:00 PM
#7

Ne inte vad hon sa. Det var specifikt han som skulle göra mig illa. och varningen löd att jag kan råka riktigt riktigt illa ut..

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

VildaVittra
5/9/14, 2:03 PM
#8

#7 Medium är väldigt duktiga på att läsa mellan raderna,jag kan det själv till viss del (är inget medium), så jag tycker du ska utgå ifrån att hon gjort det och ta det som nonsens.

Har din bekanta något emot din kille/dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Inkanyezi
5/9/14, 2:04 PM
#9

Vad du borde göra är att grundligt analysera ditt förhållande till de här personerna, både den som kom med varningen, och förhållandet till din nuvarande kille. Jag ser ingenting övernaturligt i det hela, så det kanske hellre skulle tas upp på Relationer i Fokus.

Det finns flera möjliga förklaringar, och det kan tänkas att din bekante vet mer än du känner till om din kille. Bakom varningen kan ligga ren elakhet, svartsjuka, eller också omtanke med tanke på något som tidigare har förekommit. Det går alltså inte att bedöma utifrån det du hittills har berättat vad som är mest troligt av alla möjliga motiv till att du har fått den här varningen.

Juridiskt kan varningen vara förtal, och kanske rentav grovt förtal.

Jag misstänker att du bör ta reda på motiven bakom varningen och kanske reda ut vad det handlar om för medium/spåkvinna som skulle ha kommit med den. Det kan också vara på sin plats att kolla upp det med den personen.

Jag är väldigt skeptisk mot den som säger sig skåda in i framtiden.

Twinflamewolf
5/9/14, 2:14 PM
#10

Men jösses 😕 vad är det för medium som ger såna konsultationer 😕

Allvarligt bry dig inte ett smack i den personen för ett seriöst medium skulle inte förmedla olyckor,sjukdomar eller annat elände.Tvärtom så förmedlar man det positiva även om man skulle se negativt i en annan människas väg.

Det handlar om etik och moral i frågan och medium som ger sån här skit ger jag inte ett ruttet lite öre för.Dom är enbart ute för att skrämma men tro mig det slår tillbaka på dom själva en vacker dag.Det man sänder ut kommer alltid trefalt tillbaka till oss oavsett vi ger av godo eller ondo.

Blir alldeles mållös för så här får det bara inte gå till 😮

Nu vet jag inte om det är ett medium som är känt i landet eller om hon ens innehar certifikat men har hon cert ska det gå att ta reda på vem som gett henne detta och på den vägen om det är ett vettigt medium lär ju dra in det så det bara visslar om det.

Såna här medium/spådamer mf dessa ska vi prata högt om för kan dom inte sköta sitt utan att skrämma upp så ska dom baske mig inte hålla på med det här heller och där behövs djungeltelegrafen så dessa förlorar klienter och sen står där utan nån som söker upp deras hjälp,det här är inte hjälp det är ett tappert försök att stjälpa och skrämma upp.

Det spelar ingen som helst roll vad ett medium ser man förmedlar aldrig aldrig aldrig något negativt,uch jag blir så jiddrans förbannad på sånt där 😡

I det här fallet skulle jag inte förvånas om hon på något vis försökt fiska information om dig.

I vilket fall som helst tycker jag du ska skita i det hon sagt för gör du det då behåller du din egen inre balans och bara sånt gör att din dag blir som den ska,låt dig helt enkelt inte påverkas av sån negativitet.

Vadå ta hand om dina barn,vadå allvarligt skadad,vad är det för fel på människan som förmedlar skit 😮

Jag blir så arg så jag knappt kan skriva men bara strunta i och försök på nåt vis anmäla kärringen.Fick ni nån inspelning så har du ju beviset i din hand för vad människan suttit och sagt om dig och din kille.

Det här är bara tragiskt och jag tycker det är fruktansvärt för er som råkar ut för dom där men tack och lov är dom inte många och universum brukar rensa ur skiten om dom inte kan sköta sitt.

Kram på dig och bry dig nada i den tanten hon lär få igen en vacker dag det ser lagen om tre till,det man sänder ut kommer trefalt tillbaka 🌺

jenniiieee
5/9/14, 2:15 PM
#11

Om de har något emot honom är mycket möjligt, detta är en ex svärmor till en fd avliden man som jag har 1 barn med som pratat med detta medium men som vill mig väl. Men då jag själv har en stark tro till det mediala och detta kom från en sådan person så tar jag det på stort allvar och känner mig rädd.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

jenniiieee
5/9/14, 2:19 PM
#12

tack nr 10 för svaret. Tänker försöka låta de rinna av mig men det är svårt, speciellt med alla specifika detaljer runt omkring som verkligen stämde.

Men det positiva  ju att mina barn klarar sig, men utan sin mamma ett "bra tag"

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

SegerSims
5/9/14, 2:37 PM
#13

Kan säga att svärmödrar kan ställa till det ordentligt, min sambos mamma har försökt mot mig och även min mamma mot min sambo. Så att detta kommer från din exSvärmor säger väl bara att hon antagligen inte vill att han ska fostra ditt barn. 

Lyssna inte på henne.

Annons:
m2studio
5/9/14, 3:09 PM
#14

Jag tror på en massa övernaturliga saker och ide, men vår öde INTE ÄR nedskrivna. Var inte naive och acceptera inte sådan skit från verkan din kompis eller en tant som är fattig ville lura pengar till sig.

OBS! Om våra öde skulle vara skrivna då inget skulle stämma i världen och o andra sidan människan behövde inte vara tänkande varelse heller.

MAt kommer, barn kommer, jobb kommer, fattigdom kommer, rikedom och allt kommer automatik och inte med våran viljan och kämpande och ambition. Tänk att vara öppen i hjärna och gå inte med vidskepelse.

Vidskepelse är människors OPIUM och det är lätt och sprida för att vidskepelse "ger människor svar" lätt utan själv forskning och analys.

Lycka till, inget kommer att hända dig från din pojkvän.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

adan 34
5/9/14, 5:07 PM
#15

nu vet vi att den där käringtanten bara ville hitta på någon läskig historia men annars hade jag sökt upp ett anat medium och kollat saken

jenniiieee
5/9/14, 5:13 PM
#16

Ja men det finns omständigheter i hennes (spåkvinnans) detaljer som gör att det inte går att förneka att hon visste saker som inte ex svärmor kan veta. Och även hon var uppriktigt skärrad för min skull och bad mig själv kontakta kvinnan hon samtalat med.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

adan 34
5/9/14, 5:21 PM
#17

drama heter det 

 och ingen vet vad Ex svärmor vet 😇

jenniiieee
5/9/14, 5:23 PM
#18

Om vi inte fokuserar på att det är ex svärmor och se till detaljerna som stämmer så är det väldigt skrämmande. Hon är inte på något sätt dramatisk eller skulle göra mig illa med vilja.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

VildaVittra
5/9/14, 5:23 PM
#19

#16 Vet du hur mycket man kan se på en människa när den säger något?

Din fd svärmor kommer in och säger att hon vill läsa din framtid då du fått en ny kärlek. Då hon inte gillar den nya kärleken, så gör hon omedvetet grimaser (exempelvis små ryck)ändrar tonläge och har ett kroppsspråk som förmedlar att denne inte gillar den nya personen i ditt liv. Ställer man ledande frågor så får man ut ännu mer genom röstlägen och miner.

På mindre än en minut fick jag ut att jag skulle ta med videofilmen i bokhyllan och lämna tillbaka den till videoaffären när jag ändå gick ut med hunden, och detta från en person som inte kan prata, röra sig eller helt styra sin mimik. Det är så otroligt lätt att läsa människor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jenniiieee
5/9/14, 6:13 PM
#20

Denna kvinna som förmedlade det hade inte frågat om mig och min framtid. Hon hade velat framföra en varning åt mig efter att hennes son kom på tal.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Annons:
Amandla
5/9/14, 7:50 PM
#21

Det kan vara så att den som agerat medium här är medial och har därför fått in en hel del information, men hon har helt uppenbart inte fått lära sig varken vilka förhållningsregler man bör hålla sig till som medium eller att skilja på sin intuition/budskap från andra sidan och sin egen fantasi. Och ett vet väl många av oss som är mediala, det är lätt hänt att fantasin drar iväg och förstorar upp något otroligt! Man måste träna och lära sig vad som ska förmedlas och vad som ska hållas tyst om, vare sig det är fantasi eller budskap åt det negativa hållet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
jenniiieee
5/12/14, 7:51 AM
#22

Ja jag har iaf gjort så nu att jag bokat en tid hos den kvinnan bara för att höra vad hon har att säga och tänkte i slutet av samtalet ta upp det hon sagt om min framtid då det givetvis ligger där och bubblar omedvetet.. Se om hon har samma varning åt mig eller om något stämmer överhuvudtaget.

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Amandla
5/12/14, 11:51 AM
#23

Jag förutsätter att du tänker tala om för henne hur ett seriöst medium arbetar, vad gäller vilka budskap man förmedlar. Annars riskerar du nog att hon ångar igång ordentligt och du får ännu mer negativitet ifrån henne… Skriv upp lite stödord om du inte gjort det redan. Betala inte i förväg!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaF]
5/12/14, 12:30 PM
#24

#0 Inget seriöst medium jobbar så. Man hälsar inte om olyckor och elände till andra, man ger inte sån information till och om sittern/klienten heller, ifall man nu skulle kunna sia om framtiden.

Denna kommentar har tagits bort.
[GunillaF]
5/12/14, 1:05 PM
#26

#25 Jaa och det gillar jag inte 😕

mayolica
5/13/14, 8:48 AM
#27

Oavsett vad det handlar om för ämnen tycker jag att hela grejen låter skum med  ett "medium som "ser" och "vet" en massa olika saker   om en bekant till sittern, som  förmedlar "spådomar" till sittern om h*ns bekantas liv ?👻  Ett medium bör förmedla budskap eller ge vägledning till sittern .?  Inte sitta och"spå /se saker"om utomstående människor som sittern känner och skrämma folk. ?🥶

Antingen är det ett mycket oseriöst medium? och/eller en oseriös "sitter" som har ljugit för dej och hittat på?🤔

~ mayolica ~

Annons:
eggebanroth
5/13/14, 10:42 AM
#28

Man blir ju förbannad nästan. Vad är det för "medium", säg inte att du har betalat för detta. Att du tillåter ngn trycka ner dig. Upp med hakan , hon (mediumet") är inte värt äns tänka på. Det är nonsens bara ,för egen vinning,

adan 34
5/13/14, 6:55 PM
#29

nej säg att du ska stanna hos honom ändå och se vad hon säger 🤫

Annisangel
5/13/14, 10:53 PM
#30

Nämen nej!!! Jag skulle inte lita på en spåkvinna som säger så!!! Sen får det vara att hon hade rätt på en del, men varsla om olycka…. Nej fy!! :( Tycker du om din kille och hantycker om dig så stanna kvar hos varandra och njut!! Min personliga åsikt! Varma kramar på dig!

Många Goa Kramar

Annisangel

Klass
5/13/14, 11:35 PM
#31

Jag undrar varför medium har fel och bluffar när de säger negativa saker. Det borde väl sannolikt vara ungefär 50/50, eller? Varför är ett medium en bluff på grund av att hen påstår något negativt? Jag förstår inte.

Annisangel
5/14/14, 5:02 AM
#32

Man har vissa regler att följa om man arbetar medialt. En av dem är att inte förutsäga framtiden o i såfall välja orden. Annars inkräktar man på den fria viljan och det hela kan leda till en självuppfyllande profetia bara för man oroar sig så mycket. Men det är säkert inget fel på henne som person (Spåkvinnan) bara sättet hon uttryckte sig på gjorde mig upprörd. Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Klass
5/14/14, 8:49 AM
#33

Okej, då förstår jag lite bättre. Tack.

JonasDuregard
5/14/14, 9:35 AM
#34

#32 "Man har vissa regler att följa om man arbetar medialt."

Finns de att läsa någonstans? För en utomstående verkar det som att alla har sina egna regler och att de är väldigt olika.

"En av dem är att inte förutsäga framtiden […]"

Jag trodde det var hela affärsidén för många 🤔.

Annons:
Annisangel
5/14/14, 11:23 AM
#35

Många har nog det som affärsidé Johan. Reglerna finns att läsa för den som vill veta. Ska kolla upp så jag inte säger fel…

Många Goa Kramar

Annisangel

JonasDuregard
5/14/14, 11:30 AM
#36

#35 "Reglerna finns att läsa för den som vill veta. Ska kolla upp så jag inte säger fel…"

Länka gärna till dem om de finns på nätet, eller berätta vem/vilka som har upprättat dem. 

Min bild är att alla har regler, men alla har sina egna regler (och då kan man lika gärna säga att det inte finns några regler).

Mymlis
5/14/14, 12:53 PM
#37

Jag har hittat två länkar om etik och lagar när det gäller certifiering för medium.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm 

http://www.notisum.se/rnp/sls/fakta/a0100659.htm 

Lycka till!

  • - - What goes around comes around
jenniiieee
6/2/14, 7:07 AM
#38

Ja nu har jag haft en "liten" kontakt med den kvinnan och hon såg ingen varning för mig nu helt plötsligt.

Betalade givetvis inte. Men förstår ändå inte varför hon förmedlade sån hemsk oycka åt mig. Alla styr sina öden till viss del men givetvis stör det att hon prickade in rätt på så många detaljer hon inte kan veta om bara sådär. Vissa bra andra dåliga..

Var dag, ny dag, kreativa möjligheter..

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: