Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1376 ggr
[velvetmorning]1
2014-05-07 00:21

Finns här något? snälla hjälp!!!

Hej!
Jag har under en längre tid upplevt en rad olika för mig skrämmande saker,
just nu bor jag inte i min lägenhet och de senaste veckorna har jag känt mig mer lugn men inatt hände något igen. Jag har funderat ett tag på hur jag ska bära mig åt för att få lite lugn, och nu testar jag att skriva här.

Jag & min sambo flyttade till vår lägenhet förra året i januari.
De första veckorna kändes det lugnt och tryggt, men ganska snabbt började jag känna mig stressad. Jag fick svårt att sitta still och ville hela tiden vända mig om eftersom det kändes som om någon stod bakom. I köket & hallen har det känts mest. Att diska har blivit rent ut sagt skitjobbigt.
Efter ett tag började saker även byta plats och vissa grejer är fortfarande försvunna. Skivan jag satt i cdspelaren låg inte i längre, mobilladdaren låg i en väska jag aldrig använder osv. Det allra märkligaste var mitt mobila bredband som jag & min sambo letade efter i timmar som vi senare hittade inlindat i en tröja längst in i garderoben. Det hade inte varit någon annan i lägenheten sedan jag sist använt det så då blev jag väldigt rädd.
Natten efter att det hände vaknande jag av att saker ramlade ner från en hylla på väggen, och när jag vaknade dagen efter stod en ljuslykta som tidigare stått bredvid garderoben nu på golvet i mitten av vardagsrummet.
Efter det har jag haft väldigt svårt att vara i lägenheten ensam.
Några veckor senare var min sambo ensam i lägenheten en kväll, hon satt framför tvn och tog det lugnt och helt plötsligt kändes det som om någon nöp tag i hennes fot och höll fast. Hon har varit relativt lugnt tidigare, men detta skrämde även henne.

De senaste två månaderna har det varit extremt jobbigt att vara där. När jag står inne på toaletten hör jag hur någon går utanför och det låter som om någon håller på och flyttar skorna. Jag har ett par gånger ropat på min sambo för att försäkra mig om att det inte är hon och det har det aldrig varit.
Det som skrämt mig allra mest var för ett par veckor sen då jag skulle gå ut, jag kände mig nästan utknuffad ur lägenheten och när jag vände mig om såg det ut som om  det stod ett litet barn i hallen. Jag skrek till och började gråta, min sambo som fortfarande var i lägenheten hörde mig och frågade vad jag höll på med, jag sa att det bara var en spindel eftersom jag inte ville skrämma henne då hon skulle vara kvar ensam. När jag kom hem sa hon att det känts jättekonstigt i lägenheten hela dagen och då berättade jag vad jag sett. Jag känner mig som en galning.. jag vet att jag kan ha inbillat mig, men det var vad jag såg just då och det skrämde mig nåt så oerhört.
Nu har vi inte sovit i lägenheten på tre veckor av olika anledningar, vi har bara varit där och hämtat posten och hela lägenheten känns så tom och konstig. Jag blev illamående och fick ont i tinnigen bara genom att kliva in genom dörren. Vi båda kände en stark lukt där inne, det luktade väldigt tungt och nästan gammalt, kan inte riktigt beskriva. Men det antar jag att det kan göra när man inte varit hemma på ett tag.

Där vi bor just nu har jag känt ett helt annat lugn, jag har kunnat diska utan att vända mig om, duscha utan att tro att någon ska stå i spegeln när jag är klar, sitta med ryggen ut mot rummet utan att känna mig stressad. Fram tills idag då..

Igårkväll var allt som vanligt, jag mådde bra och somnade lugnt. Vid lite innan fem på morgonen vaknade jag av att jag själv skrek och det kändes som om någon kramade om benen på mig och ute i hallen såg det ut som om någon gick förbi i dörröppningen. Min sambo fick trösta mig och nu är jag rädd igen.
Jag blir så frustrerad och trött för jag orkar inte gå på helspänn hela dagarna och sen knappt våga sova. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag "kan" ingenting om det övernaturliga och jag har ingen aning om det ens har med det att göra, men jag vill verkligen ha hjälp med att hantera vad det är som händer, vad det nu är.

Några tankar om vad det kan vara? Vad skulle jag kunna göra för att få mer lugn???

Annons:
[velvetmorning]1
2014-05-07 00:29
#1

Jag är medveten om att det som hände inatt bara kan ha varit en väldigt verklig mardröm och att jag nu skrämmer upp mig själv eftersom jag är rädd för att det ska bli som i lägenheten där jag inte vill vara. Men jag vill verkligen ha hjälp.. jag måste tillbaka dit snart och jag mår inte alls bra när jag tänker på det 😕

m2studio
2014-05-07 00:45
#2

Ja min vän, var inte rädd måste jag säga men inte naiv heller. Ta med en hund och se vad är hunden reaktioner under vistelse i lägenheten är för att djur kan förstår sådan saker bättre än oss ibland. Samla några kompisar att övernatta där hos er tillsammans och se vad händer och vad har dem för känslor. Kanske en medium kan hjälpa till och rensa luften där eller kontakta till TV4 okända program så kanske dem står för medium kostnader också. Alla energi som kan skada oss får energi ut av oss själva hörde jag och rädsla kan ge dem den energi också kanske, och det finns många onda energi som inte kan skada oss människor heller fysisk menar jag. Du är inte ensam det finns hjälp var inte hopplös.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

m2studio
2014-05-07 01:15
#3

Jag har kopierat din Tråd´s adress i två olika "RUM" så kommer en massa hjälp och råd inom kort hoppas jag. 

Gärna meddela vad har hänt efteråt.

Lycka till

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Inkanyezi
2014-05-07 01:18
#4

Om det luktar konstigt när ni inte har varit hemma på tre veckor är det för det mesta inte något konstigt alls. Se till att spola lite vatten i diskhon och tvättstället, och också lite i golvbrunnen i badrummet, så går lukten troligen bort på någon timme.

Alla avlopp har vattenlås, och om man är borta länge, så torkar vattnet bort, och unken luft från avloppet kommer upp och luktar illa.

VästkustFia
2014-05-07 02:05
#5

Ni kan kanske kolla upp om det har hänt något otrevligt i lägenheten innan ni flyttade dit? Sånt kan ibland sätta spår som man känner av om man är känslig.

 Oavsett vad, överdramatisera inte. Märker ni något, prata med "det" som med vem som helst, förklara framför allt vänligt men bestämt att ni bor i lägenheten nu och vill vara ifredHjärta

[velvetmorning]1
2014-05-07 03:22
#6

Tack så hemskt mycket för snabba svar! 🌺
Detdär med lukten låter ju logiskt nu så det ska jag tänka på!

Att ta med en hund dit ska jag absolut prova.
Jag bor i hyresrätt, vet inte riktigt vem jag skulle fråga. Hmm.. det enda jag vet i nuläget är att en som bodde i porten bredvid dog på ett väldigt tragiskt sätt för ungefär ett halvår sen.
Att kontakta ett medium har jag funderat på, men där vet jag inte riktigt heller hur man går till väga och vad det skulle kosta?
Har sett att en del lagt ut bilder och att vissa kan läsa av saker utifrån det, är det värt att testa det också??

Annons:
Annisangel
2014-05-07 07:15
#7

känner också att du är väldigt sensitiv och öppen för det andliga. Tänk dig en bubbla runt hela dig när du besöker lägenheten. Som ett skydd ungefär. Jag tror att du kan googla dig fram till TV4 "det okända" och där få kontaktuppgifter. Men jag känner också att det inte finns något ont i lägenheten! Bara någon som vill ha uppmärksamhet! :) var lugn och stressa inte iväg. Ju mer du stressar upp dig ju mer energi får andarna och ju jobbare blir det. Andas djupt och skyddet på när du måste besöka lägenheten…

Många Goa Kramar

Annisangel

Honeycoco
2014-05-07 10:22
#8

Tack för du delar med oss. Jag hade haft samma upplevelser. Jag trodde inte på sådana spökar eller andar innan jag flyttade till en lägenhet som vi köpte några månader sedan.

När jag och min sambo flyttade in till lägenheten så kände jag mig väldigt iakttagen, jag kunde inte duscha inte diska inte laga mat eller städa i lugn och ro. Det kändes som att någon skulle hugga mig i ryggen. Jag vände mig flera gånger i köket, hallen. Tills slut så kontaktade vi ett medium det hjälpte bara några dagar men sen blev det samma känsla igen. Det var oerhört extremt jobbigt känsla. Man kände sig inte ensamma hemma fast det var inga andra förutom jag min sambo.

Det läskigaste sista natten innan vi flyttade till andra hands lägenhet. jag låg och somnade på sängen och det kom en svart skugga och slog mig i mitt revben jätte hårt. Jag vaknade av chock jag trodde det var bara en dröm men det gjorde så ont efteråt. Om man bara drömmer så det kunde göra så ont i flera dagar efteråt.

Sen brukade jag kolla på min instagram på morgonen när jag vaknat. Jag hittade att någon har lagt till en vän till mig. Det handlade om självmord. Man skära sig själv och sånt. Jag blev så rädd så det kändes som man var med i en skräck film. Allt som jag har skrivit här är sanningen. Det spelar ingen roll om någon inte tro på vad jag hade upplevt . Det var bara jag som upplevde detta inte någon annan. 

Så du kan vara lugnt, du är INTE ensam och definitivt inte galen. jag förstår att det kan bli riktigt jobbigt för att man saknar tryggheten i sitt eget hem. Det du kan göra är bara flytta ut ifrån lägenheten. Nu har vi lagt ut våran lägenhet på försäljning. Hoppas på att hitta ett hem som man känner sig trygg att bo i.

Lycka till!

adan 34
2014-05-09 17:18
#9

jag tror er men jag vill inte tro er 😕

Tildali13
2015-03-01 00:00
#10

Har varit med om liknande saker men inte riktigt så mycket. Det var när jag inte trodde på det övernaturliga. Det kändes som att någon kollade på mig hela tiden och jag var aldrig ensam. Jag kunde inte sova ordentligt på flera veckor eftersom jag satt uppe gråtandes i  min säng eftersom att jag inte visste vad som hände. Jag tänkte inte en enda gång att det kunde vara en ande och jag kunde inte berätta för mina föräldrar för de skulle ju knappas tro mig… Det var när min kompis började prata om andar som jag började tänka på att det kanske kunde vara en ande som gjorde allt det där. Och det visade sig att det var min gammelfarmor som var där. Hon vakade över mig och min lillasyster. Hon ville aldrig skrämma mig. Så även om det känns läskigt betyder det inte alltid att det är någon ond ande. Mitt råd skulle vara att säga åt andarna att låta er vara ifred. Det funkar ju såklart inte alltid men ibland så låter de en vara. Annars kan ni försöka kontakta ett medium eller så kan ni fråga nån ni känner om dem kan kommunicera (eller åtminstone känna av dem) om dem kan hjälpa er. Hoppas i alla fall att det löser sig!🙂

mediumlinnis24
2015-03-01 10:49
#11

Jag skulle säga att du har fått ett litet besök utav en ande.

Upp till toppen
Annons: