Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1143 ggr
Nummer18
2014-05-05 12:29

Psyket?

Olästa | Bevaka | Bokmärk 2014-03-17 10:37 Nummer18 Hej Alla! Måste få skriva av mig detta då jag under en längre tid mått dåligt. Det hela började förra sommaren med att jag utvecklade panikångest pga cancerfobi. Medicin och psykolog hjälpte mig ur den fasen. Till hösten så åkte jag på en kryssning. Innan båten skulle åka så satt jag på en pub med min sambo och bredvid oss satt ett äldre par och disskuterade om deras släkting som hade fått cancer vid 39 års ålder (hemskt). När vi sedan stod i kö till färjan så stod jag och funderade på det dom pratat om och plötsligt när jag som mest tänker på dem så står dom mitt framför mig. Jag såg detta som ett Tecken på att det var min framtid, att jag också skulle få cancer vid 39. Efter detta tycker jag ofta att underliga saker inträffar. Kan stå i kön på Ica och titta på en person och tänka, oj han var lik Kalle, för att sedan se kalle komma in på affären några sekunder senare. Eller titta på en film och tycka; oj vad han påminnde om Hugh Grant, sedan visar det sig att Hugh är med i filmen utan att jag vetat det. Såhär är det ofta, jag ser något/någon som får mig att tänka på en person och lite senare så kan jag möta eller se denne. Detta händer nästan dagligen och hela tiden associerar jag detta till det som hände första gången på båten. Alltså går jag runt nästan skräckslagen varje dag och väntar på att bli 39 vilket är nästan 10 år bort. Detta tär både på mig och mina kära. Jag vill ju tro att det i mitt fall är hjärnan och slumpen av tillfällen som spelar mig ett spratt, eller är det någon som vill varna mig för att jag skall bli dödligt sjuk vid 39? I övrigt så är jag inte medial/andlig för fem öre. Men jag tror att det finns nått högre än oss själva som vakar över oss. Kan någon snälla orka läsa den och svara på detta, för just nu kan jag inte njuta av livet som borde vara fantastiskt. Kan också tillägga att jag bor i en mindre ort så att sannolikheten är ganska stor att man stöter på samma folk dagligen.

Annons:
Jerrie
2014-05-05 12:45
#1

Jag upplever exakt samma sak som du. Vissa perioder upplever jag det där fenomenet så ofta att det absolut inte kan förklaras med bara slump, och vissa perioder upplever jag det inte alls. Någon sorts prekognition handlar det ju om helt klart. Att du mötte det där paret betyder nog knappast att du ska få cancer vid 39. Det var nog bara samma,sak som du brukar uppleva, att du tänker på någon,som,sedan dyker upp. VAD du tänkte på exakt är nog inte vikigt. Så slappna av. :)

fossingen
2014-05-05 12:57
#2

#0 Ja, jag tror verkligen inte du behöver gå och oroa dig för att du ska sluta samma.

Jag skulle nog hellre se på saken såhär. Vad betyder nummer 39 inom det "andliga"?  

Här kan du läsa lite:

http://sacredscribesangelnumbers.blogspot.se/2011/07/angel-number-39.html


Kyllan56
2014-05-05 13:06
#3

Jag har svarat dig i en tidigare tråd att det faller inom tvång och kallas magiskt tänkande. Om man tänker på alla obetydliga saker som sker under en dag kan man alltid hitta något som kan bekräfta den rädslan du har. Men desto fler saker som inte bekräftar. Du mår uppenbart dåligt av denna cancerrädsla - och vem hade inte gjort det - och den kan du också få hjälp med av en psykolog. Det är ytterst jobbigt att gå och "leta" Tecken som bekräftar din cancerrädsla. Man går medvetet in i en form av beredskap, vilket stressar en, vilket ökar ångesten. Det blir en ond cirkel. Du ska inte behöva må så dåligt, börja med att ta kontakt med den psykologen du gick till och hör vad hen råder dig till.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

JonasDuregard
2014-05-05 14:24
#4

#0, #1, Det ni upplever är helt normalt, inget konstigt eller oväntat alls 🙂.

#1 "Vissa perioder upplever jag det där fenomenet så ofta att det absolut inte kan förklaras med bara slump"

Hur har du räknat ut det?

Nummer18
2014-05-07 13:11
#5

Hej!

Tack för alla svar. Jag har fortfarande psykologisk hjälp för detta men det släpper inte till 100%. Följande har hänt sedan jag startade tråden.

Måndag: Vart och tänka på en dam som skulle ha hört av sig till mig (på jobbet) för länge sedan men ej gjort det. Senare under dagen ringde hon.

Tisdag: Gick på Ica och tänkte på en gammal bekant, 10 sekunder senare står han framför mig.

Idag: Åkte till macken för att handla. Vid bensinpumpen stod en kvinna som fick mig att tänka på mitt ex syster. Då tänkte jag att jaha då möter jag väl henne på riksvägen hemöver. Bingo 5 minuter senare möter jag henne.

Ni som är mediala eller vad ni vill kalla det. Tror ni att mina tankar överst i tråden stämmer in? Eller är det bara slumpen och jag som skapat denna oro/rädsla/tankegång själv.

Oerhört tacksam för svar.

fossingen
2014-05-07 13:50
#6

#5 Jag kan säga att detta händer mig också otroligt ofta, sådant som du upplever.

Kan dra några andra exempel som jag och andra har märkt.
Såsom att jag kan säga till någon jag känner när jag kommer hem från en butik -"De borde sälja (****) på den affären". När jag är in nästa gång finns det på butiken. Har sagt det säkert hundratals gånger nu om olika saker om olika butiker. Det är inget jag och de jag pratade med tänkte på i början när det hände några gånger. Men när det händer typ 9/10 gånger så brukar jag tänka att man får ju sin röst hörd i alla fall.

Hur som helst, det med cancern behöver du nog inte oroa dig för.
Låter som en tvångstanke, och de kan vara otroligt svåra att släppa och triggas mer av vissa saker. Har upplevt nära personer med jobbiga tvångstankar om specifik sjukdom som de trodde de hade, men inte har/haft. Det är en process som tar tid att bearbetas.

Har du någon som kan stötta dig?


Annons:
Nummer18
2014-05-07 14:01
#7

Jo jag har väldigt bra stöd av familjen. Och innerst inne tycker jag att det låter som ett långskott, men kan inte släppa det helt och hållet. Men jag hittar inte någon logisk förklaring hur detta kan ske. Otroligt jobbbigt i perioder.

SpiritualLight
2014-05-07 16:20
#8

#7 Om det inte släpper till 100% ska du ta upp medicinering med din psykiater och påpeka detta. Du har rätt till hjälp med ditt vårdbehov! 🌺

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

fossingen
2014-05-07 19:23
#9

#5 På slutet av din fråga. Alltså, jag kan inte lova sådana saker, även om jag önskar. Jag kan inte lova mig själv att "Imorgon kan jag leva", eller "imorgon kommer jag dö". Om du förstår hur jag menar? Men det är ju inte något jag går och tänker på hur som helst.

#7 Logiskt, ologiskt, slump, samband eller helt enkelt vad man vill kalla det. Det händer nog personer mer eller mindre, man väljer vad man vill fokusera på och inte. Precis som folk tror på ödet, slumpen, gud och ingen gud. Jag har själv fått för mig att jag ska dö när jag är 27 år, dvs om tre år, konstigt, ja det är ju klart, inget jag oroar mig för hur som helst.

Men när du tog upp denna tråd tog jag och tittade på det på ett annat sätt för din del, och det blev då ett annat synsätt för mig, dvs vad förmedlar nummer 27 för mig, eller 9 (om man ska använda numerologi)? Japp, snabb att söka var jag och det prickar in otroligt bra. Svar som jag funderat under låååång tid. Dvs nu ser jag mer det som ett budskap av svar, än ett budskap av min död.


Nummer18
2014-05-08 07:56
#10

Alltså det enda jag egentligen vill ha svar på från någon kunnig person är om det är någon som vill för medla till mig att jag skall bli sjuk när jag är 39 eller är det jag som skapat ett tankemönster?

Igår kväll var vår granne inne hos oss med sin hund (han är där nästan varje dag). När vi fikade så sa jag; kommer du ihåg när xxx kissade inne när vi höll på med att byta innetaket? Ja det gör jag sa grannen.

Senare på kvällen när jag skulle lägga mig så var det en pöl bredvid min säng. Känns som om slumpen inte kan inträffa så ofta.

JonasDuregard
2014-05-08 08:03
#11

#10 "Känns som om slumpen inte kan inträffa så ofta."

Jag förstår känslan, men om du är beredd att lita på att jag kan ett och annat om slump så kan jag intyga att den kan den visst 🙂.

Även om varje enskild händelse verkar osannolik så blir det helt normalt om man väger in hur otroligt många "händelser" vi är med om varje dag och vilken liten del av dem som är spektakulära på det här sättet.

fossingen
2014-05-08 12:53
#12

#10 Isåfall föreslår jag att du tar och bokar tid hos ett medium som kan svara på sådana frågor.


Älvan
2014-05-08 15:51
#13

För 2 månader sedan skapade du exakt samma tråd på andlig utveckling. Du fick många bra svar. Fick du ingen hjälp alls av de råden? Provade du något av råden? Om du inte har kontakt med psykiatrin tycker jag du ska ta kontakt. Du har enl mig både tvångstankar, magiskt tänkande och ångest. Jag tror faktiskt inte ett medium etc kan hjälpa dig med detta. Risken är att du ännu hårdare fastnar i detta.

Annons:
fossingen
2014-05-08 22:33
#14

#10 Älvan har faktiskt rätt i det Älvan säger. Vill du ha ytterliggare svar, så kan du pm:a mig.


Upp till toppen
Annons: