Annons:
Etikettmeditation
Läst 1365 ggr
onetwotree
5/2/14, 12:22 PM

Är detta normalt under meditation?

När jag mediterar brukar jag lägga mig på golvet med en liten kudde som stöd för huvudet och benen böjda så att jag har fötterna(trampdynan) stadigt på golvet, så blundar jag.

 Och allt är tyst och harmoniskt men så efter en viss tid, ( cirka 15minuter ) blir det en jätte konstig känsla i kroppen, Det tjuter som bara f*n i öronen, känns som att huvudet faller under marken och resten av kroppen blir rörlig och hjärtat slår superfort och man hör och känner det så väl så jag tror att jag nästan får en hjärtattack!! 🤦‍♂️

Blir så exalterad varje gång det händer så jag blir ofokuserad och måste kliva upp.. 

Hur som helst, Vad är det för något och är det normalt? Vad skulle hända om man lyckas ta sig igenom dendär känslan? 

🌺❤️

Annons:
Jerrie
5/2/14, 4:20 PM
#1

Det låter inte normalt alls, men vad det beror på vågar jsg inte spekulera i. Ska med intresse följa tråden och se om du får något bra svar. Det låter nästan som början på en,astralprojektion, men jag vet inte egentligen så mycket om det här.

Huygens
5/2/14, 4:35 PM
#2

Om det är normalt under Meditation vet jag inte, men liknande ljud har ibland klassats till kategorin hypnagoga upplevelser.

Ravenna
5/2/14, 4:38 PM
#3

Jag vill inte heller säga för mycket, men jag tycker det låter som att du är på väg ut ur kroppen (som #1 sa) men avbryter det.

Är det en astralresa/uku så är det fullt normalt. Det gör vi varje natt. ;-)

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

Ravenna
5/2/14, 4:42 PM
#4

Berätta gärna lite om hur du mediterar förresten. Har du något som du fokuserar sinnet på (andning, mantra etc)?

Om du inte har ett fokus för sinnet, så är det ungefär som när du är på väg att somna, kroppen och sinnet slappnar av och du gör dig redo för astralt resande (drömmande).

Katten & Kvasten - helande, häxkonst, tarot

onetwotree
5/2/14, 8:37 PM
#5

#4 Ja jag brukar fokusera på andningen, och oftast fokuserar jag på en punkt mellan ögonen (blundar alltså) men är väldigt klar i huvudet under hela meditationen.

#2  Hypnogoga upplevelser, lät småläskigt ;) ska kolla in vad det är för något nu..

OBE1canUbe
5/3/14, 8:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är förstadiet till en astralprojektion – helt ofarligt och en möjlighet till en häftig upplevelse! Istället av att avbryta nästa gång prova att utveckla det i några sekunder till och sedan det är bara att kliva upp i ditt sinne. Du går bara upp som vanligt fast utan att använda muskler. Du kommer att känna en separation från den fysiska kroppen och sedan är du fri att göra din astralresa. Kom på nåt spännande du vill göra innan och sätt igång med det direkt.

Annons:
[Cattitude]
5/3/14, 11:09 AM
#7

Åh va skönt att läsa om en beskrivning av vad jag själv har varit med om!! Jag har dock bara varit med om det en gång vad jag kan komma ihåg. Och jag blev också rädd och vågade inte ta mig igenom den här känslan. 

Jag låg i sängen (det var kväll och hade lagt mig för natten) och helt plötsligt började det durra i öronen, jag såg massor av färger som om jag for genom en tunnel av dessa färger, det kändes som om sängen skakade, hjärtat rusade…ja, det är för tillfället vad jag kan komma ihåg. 

Inom mig visste jag att något stort var på väg att hända och jag ville att det skulle hända men, jag vågade inte. Jag hoppas jag får uppleva det igen.

onetwotree
5/3/14, 1:43 PM
#8

#6 Oj vad häftigt!! Jag får försöka att inte bli så exalterad nästa gång det händer, hade varit otroligt att få vara med om en astralresa.. #7 Hoppas vi får uppleva det igen och vågar gå hela vägen! Tack! 🙂

pirri17
5/9/14, 1:02 AM
#9

Att lämna kroppen varje natt när man sover vill jag berätta en sak om det. Det var en Lördag morgon som när min mamma ringde och sa att hon såg mig på natten hos henne ganska nära ansikte mot ansikte. Och jag är omedvetet om det och det var en överraskning för mig när jag fick höra det!

Brunett

kattenröd
6/13/14, 1:08 PM
#10

Hej! Jag undrar hur man ska göra för att komma tillbaka in i kroppen igen efter upplevelsen?

J-Artur-K
6/13/14, 2:53 PM
#11

Låter som början på astral resa som OBE1canUbe nämner.

Men man behöver inte kliva upp för göra det. Man kan vara kvar med. 

Jag har aldrig klivit upp när jag gjort det men fungerar ändå hur bra som helst. 

Det du nämner om att det känns som huvudet faller under marken är sannolikt när det börjar hända. Jag får exakt samma känslor när jag gör det. Sedan mycket andra känslor i kroppen. Kanske kan vara att du blir orolog eller liknande när det händer som du känner det där med hjärtat det vet jag inget om. Men kanske kan vara det. Om du istället skulle ta emot det med öppna armar skulle du nog kunna få vara med om något magiskt 🙂

När jag gör det lägger jag mig på sängen avslappnad sedan rör jag mig inte något. Bara ligger där avslappnad. Sedan far jag iväg.

Det man upplever blir som man är där med sin fysiska kropp (kanske inte alla sinnena men är möjligt det med) 🙂¨

Så man behöver inte hoppa ur kroppen o sådant för att göra det. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
6/13/14, 3:13 PM
#12

#10 Man kan göra som en liknelse med en lampas på och av knapp. När man far iväg trycket man på och när man vill komma tillbaka trycker man på av. Är bara en tanke bort. 

Du använder din inre vilja. Så är inga problem att komma tillbaka. Man kommer automatiskt tillbaka till fysiska kroppen. 🙂När man bestämmer sig att komma tillbaka sker det direkt i samma ögonblick du bestämmer dig för det 🙂

Det sitter ju i det undermedvetna och hur bra man är på att hantera det. Men även hur ens förmågor är. Visa kan ju vara mer lämpade att göra det än andra såklart. 

Men om en person som är lämpad för göra astral resor säger vi och har gjort det många gånger och vet hur det undermedvetna fungerar som och allt sådant. Den personen skulle möjligen  kunna göra en astral resa på 1 sekund. Samma sekund den vill fara iväg på en en astral resa så åker h#n iväg. 

Det gäller att kunna hantera sitt inre så man är i harmoni med sig själv. Inte är rädd för saker när man gör det. När man går in med harmoni i sig själv och välkomnar det man känner och är avslappnad (som man blir när man är i harmoni med sig själv o välkomnar det man känner) 

Så har man vridit om nyckeln för öppna dörren o kliva in för en astral resa. 

🙂Allt handlar om att komma ner i sitt undermedvetna. Om man inte är i sitt undermedvetna kan man inte göra en astral resa i min åsikt

Ny dag nya möjligheter

Upp till toppen
Annons: