Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1621 ggr
dorra
2014-04-29 08:57

Andar i ett nybyggt hus?

Hej! I helgen hälsade jag på en barndomsvän som ville köra Anden i glaset. Hennes mormor gick nyligen bort och hon har känt hennes närvaro och hoppades väl på att få någon form av kontakt med henne. Vi körde, jag, hon, två vänner och kompisens far. Glaset rörde sig vilket jag blev otroligt förvånad över trots att jag tror på andar så är ju det verkligen en ''slap'' in the face

När jag sedan kom hem efter helgen hos min vän, så berättade jag detta till min sambo som inte tror på något annat än det vi kan se. Känslan av att jag ville att han skulle tro mig tog över och vi ritade upp ett Anden i glaset bräde. Vi tände ljus och körde på.. men inget hände. Han sade att han trodde på det när vi väl satt där och att det var spännande, att han hoppades att det skulle funka. Han har nämligen en far som gick bort, en riktigt tragisk död, för 3 år sedan så jag tror han hoppades att i så fall kunna avsluta relationen med sin far då han aldrig hann få ett avslut och känner sig sviken.

Det jag undrar är:
 Jag och sambon bor i ett nybyggt hus(mindre än ett år gammalt) och vi är de första att någonsin bo i lägenheten. Kan det vara anledningen att ingen ande var med och svarade på våra frågor? Eller var det helt enkelt ingen här just då men kanske om man prövar en annan gång? Vi tände ljusen med tändare, förstör det? Det var inte mörkt ute, kl var kanske 9 men mörkt hade det ej hunnit bli, spelar det någon roll?

Annons:
ALPHIRA
2014-04-30 01:33
#1

Hej dorra!

Att ni bor i en nybyggt hus har ingen betydelse. Det finns andar både i gamla och nya bostäder, annan sak om dom vill/kan visa sig.

Visa sig till er. Just då.

Tändare eller tändstickor…ingen betydelse.

Om det är mörkt eller ljust, spelar ingen roll. Andarna visar sig om dom vill/kan när som helst.

Ni kanske bara hade extra andligt skydd. Det tror jag faktiskt. Ni behövde inte den andliga erfarenheten just då. Kanske någon annan gång.

Men i stället för Anden i glaset rekommenderar jag Meditation. Och jag verkligen menar det.

dorra
2014-04-30 09:35
#2

#1 tack för svar Alphira! :) Jo, så kanske det var, får testa igen en annan gång. Jag har läst på en hel del om andar o just Anden i glaset och är intresserad av ämnet. Däremot har jag varit med om ett par otäcka upplevelser i form av drömmar som slått in (efter att jag berättat för någon så folk i min närhet är även ''vittnen'') och även upplevelser i verkligheten som jag inte riktigt kan förklara. Detta har lett till att jag, samtidigt som andevärlden intresserar mig, fortfarande är ganska rädd. Jag vet att man inte ska syssla med Anden i glaset om man är rädd menmen. Kan rädsla göra så att andar håller sig undan när man kör Anden i glaset? T.ex om man vill få kontakt med en anhörig som känner av att man är väldigt rädd inombords, att den håller sig undan? Jag har testat Meditation fast lite i annat syfte, helt underbart måste jag säga!🍸

ALPHIRA
2014-04-30 12:04
#3

Vet faktiskt inte om andarna håller sig undan bara för att man är rädd men jag tror inte det egentligen.

I ditt fall tror jag fortfarande att någon snäll och välmenande ande eller skyddsängel ger dig extra skydd (kanske därför att du är rädd) och hindrar andebesök.

Hoppas någon annan som är mer kunnig kan svara på frågan om  rädsla-andebesök.

Zamizen
2014-04-30 16:04
#4

Vissa andar t.ex. släktingar osv respekterar din rädsla och är inte lika mycket "på". Men sedan finns det "busiga" andar som inte bryr sig om det. Sedan så kan man få kontakt med andra väldigt dåliga saker som kan stanna hos dig väldigt länge. Så varje gång man kör Anden i glaset ska man ha ett skydd runt om kring sig som gör att bara goda saker kommer igenom.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

pirri17
2014-05-01 09:51
#5

Bara goda saker är välkommen hemma hos mig, inte det andra annars tar jag bort det från mitt hem!

Brunett

Upp till toppen
Annons: