Annons:
Etikettlänkar
Läst 21556 ggr
Nicollan
2014-04-26 16:42

Vilken färg har din aura? Test.

Tyckte det här testet var roligt, bra frågor och mitt resultat stämde in bra.
Vad får ni för färg på er aura och tycker ni att det stämmer in? :)
Länk: http://quizsocial.com/what-color-is-your-aura/

Bild borttagen då det inte är tillåtet att använda andras bilder

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Luna_Moonstar
2014-04-26 16:45
#1

Min Aura är röd och det stämmer ganska bra :)

[DenFallnaÄngeln]
2014-04-26 16:47
#2

Min aura är blå och det stämmer nästan helt perfekt :)

[tk1971]
2014-04-26 16:48
#3

Röd. Njae, jag vet inte om det stämde så bra.

Kaskad
2014-04-26 16:50
#4

Fick svart, stämmer helt ok 🙂

[NeferNefer]
2014-04-26 18:00
#5

Blå :-)

Nelma
2014-04-26 20:04
#6

Silver =)

Annons:
NiklasTyreso
2014-04-26 20:25
#7

röd

JoHo
2014-04-26 21:18
#8

Guld!

Mia-45
2014-04-26 21:25
#9

Jag fick Guld.

CarlTorkelsson
2014-04-26 22:37
#10

Grön!

spirit33
2014-04-26 22:58
#11

Holy shit… I´am GOD 😂:

You got: Gold Aura

Nicollan
2014-04-26 23:09
#12

Häftigt med guld och silver 🙂

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

: )) kram
2014-04-27 09:08
#13

Wow!!!! Det stämde ju in till nästan 100% !!! Min aura är blå.

Hjärta

Annons:
Ginster
2014-04-27 09:20
#14

Jag blev blå och allt stämde nästan!

Cerese
2014-04-27 09:25
#15

Jag fick röd, helt ok, stämmer braSkrattar

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

Magi-cat
2014-04-27 09:28
#16

Lila 😇

You got: Violet Aura

#9 Jag kom visst inte med i Golden League, Millan. 😃

Det blev magiskt istället…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Morphogenesis
2014-04-27 13:33
#17

Jag blev röd. Det stämmer inte speciellt bra.

Petrao
2014-04-27 16:15
#18

Jag har grön aura. Stämde rätt bra faktiskt :)

Jerrie
2014-04-27 16:21
#19

Röd, men texten stämde inte alls in på mig.

[Sol69]
2014-04-27 19:21
#20

Tja jag är röd 😎

Annons:
Tarotstollan
2014-04-28 02:39
#21

Orange men texten stämde inte alls.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nirvana_Ophelia
2014-04-28 10:41
#22

Silver.

NiklasTyreso
2014-04-29 18:55
#23

Vi är flera som inte är så nöjda med röds beskrivning. Jag har inte lätt att bli kär och jag är inte särskilt sprakande med energi (är snarare lugn).

[Linus123]
2014-04-29 20:10
#24

Min aura är röd. :)

tarotlasse
2014-04-30 21:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Auran förändras sekund för sekund är den röd på morgonen kan den var blå vid 12 tiden orange vid 18 tiden och brun vid 22 tiden.

Den kan ha en färg när vi skrattar en annan färg när vi gråter.

Så auran har aldrig samma färg eller ser likadan ut från sekund till sekund.  

Tar du en aura bild  så ser auran helt annorlunda ut från bild till bild. 

Plus att det finns enbart 3 st riktiga Kirilian kameror i Sverige som kan ta bilder på den verkliga auran.

Det finns en på Linköpings universitet  en på forsknings avd  på Esrange forskinings station och en i privat ägo.

Det är enbart dessa kirilian kameror som tillverkas i Ryssland som klarar av av att fotografera  den riktiga auran och en sådan kamera kostar över en miljon kronor. 

Så  det finns inte en enda kamera på alternativmässorna som kan fotografera auran utan de använder en  helt vanlig polaroid kamera och en elektronisk sensor som känner av värmen i handen och på elektronisk väg producerar färgerna på fotot och  har inte något alls med vår aura att göra. 

Det finns ett liknande system digitalt för datorer men inget som har med aurafotografering  och auror att göra.

Så aura fotografreing på mässorna är egentligen en ren bluff men visst jäkligt kul är det. 

Jag är utbildad fototekniker och tekniken med kirilian kameran ingick i min utbildning men  jag har aldrig sett en sådan kamera i verkligheten bara genom teori böckerna för som sagt  vad finns det enbart 3 st i Sverige och inom forskningen. 

Men som medium och då jag arbetat på de alternativa mässorna runt om i Sverige så tycker jag det är så kul med dessa aura bilder och dessa tolkningar. 

På dessa  mässor brukar vi byta tjänster med varandra så har det blivit åtskilliga aura fotograferingar genom åren. 

Inte en ända bild har sett likadan ut i färgerna  och jag har nog ett 30-40 tal liggande här hemma.  

Men även när jag gått på dessa mässor rent privat och fått betala själv så har jag tagit dessa bilder och det är  så olika resultat. 

Från rena lurendrejeriet till ruggigt specifika och träffsäkra tolkningar. 

Vid ett tillfälle Stockholm så var det kaos i familje förhållandet min son han hade han hade hamnat i dåligt sällskap och det var mycket p lisingripande våld, tolkaren berättar då att det kommer ske en  allvarlig knivskurning om resulterar att jag får vårdnaden om sonen tillfälligt. 

Vissa av dessa saker de finska mediet säger är så ruggigt träffsäkert. Precis allt tolkaren stämde på båbde det som redan hänt.

Veckan efter mässan jag kommer hem från mässan  händer det som inte får hända sonen skolkakrfrån skolan  och skär  en smörgås och jag lovar säg aldrig till ett Adhd barn att den gör fel när den har en kniv i handen för mitt ex blev knivskurit. 

Allt stäme klockrt i det mediet sa vid tolkningen av bilden.

JAreenderade min kolega att också gå ditt o få en tolkning. 

Hon gjorde det och fannsinte ett skit som stämde i den andra tolkarens  tolkning.

Så hon om den som tolkar bilden har läst grund betydelserna i en bok eller om tolkaren använt sin intuition när den tolkat bilden och färgerna.  

Bifogar 2 st bilder tagna på en mässa bara dagarna efter varandra  den ena när jag är stängd och den andra när jag är öppen och har andekontakt och ska upp på scenen och hålla en storseans  strax efteråt. 

vilken bild är vilken tror ni? 

Kan säga så mycket att den bilden med andekontakt så gjorde den ena tolkaren en tolkning på att jag var narkotika påverkad och att jag använde tung narkotika och jag blev mycket ohövligt bemött av den som tolkade bilden. 

Den andra personen som  direkt efteråt tolkade exakt samma bild berättade om en andekontakt och om mitt mediala arbete och om min mediala utveckling. 

Han som berättade om att jag var narkotika påverkad och gisk på tunga Droger hade läst grund betydelserna i en bok.

Han som pratade om anden och min mediala utveckling han läste av bilden med sin intuition. 

Så en enorm skillnad från tolkare till tolkare och har inget med varken kameran eller färgerna på bilden eller på auran att göra. 

Lasse

tarotlasse
2014-04-30 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

SÅ EXEMPEL 1.  

Så  viken av dessa bilder tolkar MEDIUMET MIG som utbränd och slutkörd som människa 

 Exmpel 2 

En annan tolkare  och en av bilderna på  som tolkas som att jag är narkotika  påverkad och gå på tunga Droger

Exempel 3 

Den tredje tolkaren tolkar mig som att jag har andekontakt och är under en extrem medial utveckling.

Exempel  4 Den fjärde besrkiver mig som en glad prick spontan impulsiv och  som en enormt kreativ som person.

Så jag har fyra tolkare här de har beskrivet dessa två olika bilder på så olika sätt-

Kan du säga hur och vilka  bilder har dessa tolkare lästa av.

Vilka exempel hör hemma med den färgglada bilden 

och vilka exempel hör till den vita bilden ?

Men  det är en enorm skillnad på hur olika personer tolkar en aura bild.

[X=0]
2014-04-30 23:40
#27

You got: Blue Aura

Annons:
Cerese
2014-05-01 08:46
#28

# 26 Bild 1: exempel 4, övriga bild 2? Trevlig Dag/Cerese

"Den sorg Ceres känner när hon förlorar sin dotter i den kalla, dystra vintern, och den glädje hon känner när de återförenas i under sommarens härliga tid."

[hamster-expert]
2014-05-02 23:38
#29

Jag fick orange! Stämmer ganska bra tycker jag! =)

Stjärnströssel
2014-05-03 00:29
#30

Är jag den enda som blev gul?

Tänkte när jag gjorde mina val som vatten med citronskivan att nu blir jag gul och det blev jag så kan jag är en smula synsk också 😮😉

[JapanFan!]
2014-05-03 15:01
#31

Orange!🙂

fatcat
2014-05-03 17:47
#32

Jag fick ultraviolett 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

spirit33
2014-05-03 18:08
#33

#25

Plus att det finns enbart 3 st riktiga Kirilian kameror i Sverige som kan ta bilder på den verkliga auran.

Nej, den tar inte bilder på någon aura… Vem har lurat i dig det? Och hur menar du att den skulle kunna ta bilder på en aura? Det är en förlegad teknik som har förklarats för länge sedan hur den fungerar.

[Glitterregn]
2014-05-04 20:11
#34

Jag verkar vara den ända som blev vit. Texten stämmer klockrent, jag blev lite paff faktiskt!

Annons:
Blodfot
2014-05-05 12:39
#35

Grön och det stämmer!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

tarotlasse
2014-05-05 19:53
#36

#33 

Kirilian Kameran fungerar ungefär i teknik som en värmekamera.

Där kameran fotograferar energi på samma sätt som värme.

Värme är också energi så inte alls så olika teknik. 

Men detta är helt  något helt annorlunda en det som användes på alternativ mässor och av mediala vägledare.

Som använder sig av poloraid kameror med en extra elektronisk tillsatts men det har inte det minsta med kroppen Aura att göra. 

Finns ingen inom alternativ vården som har råd att köpa in en riktig Kirilian kamera. 

Är uteslutande de inom forskningen som använder sig av dessa kameror. 

Lasse

spirit33
2014-05-05 20:44
#37

#36

Kirilian Kameran fungerar ungefär i teknik som en värmekamera.

Nej, det gör den inte. Värmekamera utnyttjar infraröd strålning, medans Kirillian utnyttjar elektriskt ledande föremål för att få fantasifulla fotografier.

Där kameran fotograferar energi på samma sätt som värme.

Nej, det gör den inte. Den fotograferar elektriskt ledande föremål… Vilket alltså innebär att den tar hänsyn till fukthalt i objekt.

Värme är också energi så inte alls så olika teknik. 

Jo, det är två olika tekniker. 

Är uteslutande de inom forskningen som använder sig av dessa kameror. 

Jasså, vad använder forskare dessa kameror till?

Som du förstår är jag skeptisk till denna mojäng… Att den på något vis genom dess förmåga att ta fotografi på elektriskt ledande föremål, skulle kunna ta kort på någons aura. Hur tokigt är inte det?

Kan du på något vis förklara hur denna mojäng skulle kunna ta ett fotografi på någons aura?

tarotlasse
2014-05-05 22:35
#38

Infraröd strålning är också energi som allt annat ljus. 

Atomer + och minus joner så där kan vi gå hur djupt som helst och som inte jag har full kunskap om. 

Jag varken orkar eller gitter att gå upp till förrådet och leta genom alla gamla teori böcker där även tekniken om Kirilian kameran finns som et kapitel ingick i vår fysik undervisning under utbildningen som fototekniker.

Jag har aldrig fått prova denna teknink även om jag så många gånger att få tesra detta 

En  teoretisk utbildnings som skull finnas  med på vår utbildning enligt ett riksdags beslut. 

Men då fanns det en Kamera på Linköpings universitet där man forskade om att man kunde se ett samaband mellan olika diagnoser med den elektroniska strålningen runt vår elektroniska kropp som blir som en dimma rum om vissa kallar det kroppens energi fält (Aura)

Andra kallar det att man fotograferar kroppens själ vem har egemtligen rätt men oerhört intresant .

Hur man använder kirilian Kameran under Esrange forsknings studier  berättade min kompis på skolan som haft förmånen att använda den för att fotografera elektronik men då inte på auran från levande kroppar utan på elektronik och jag kommer inte i håg exakt man sökte speciellt för esrange.

Sedan har jag hört att en privat person som sysslar med alternativ vård oc h ska använda kameran på alternativ mässor .

Jag har rest runt landet så många av dessa mässor men alldrig fått se den och lär nog aldrig få se den.

Var visserligen en alternativ mössa som lovade ha en  äkta Kirilian kamera med sim men han hade precis samma polaroid kamera som de andra bluffaren så var rent bullchit till min stora besvikelse. 

Att gå in på detta så  infraröd fotografering fungerar på ett helt annat vis. 

Där jag kan använda vilken analog kamera som helst använda  speciell infraröd film och speciella filter och även i helt mörker använda sig av filter på blixten för att få fram det infra röda ljuset något man kan få fram ruggigt häftiga effekter på t.ex  på levande växter och djur. 

Såg en foto utställning förra året tagen av en fotograf som gjort en dokumäntär av Afrikas natur liv och helt undebara bilder som jag blev oerhört fachinerad av. Men boken kostade nästan 1000 kr och jag fick tyvärr av stå det inköpet vid det tillfället 

Jag har sysslat med detta en gång i tiden och får då rota igenom ett 10 000 tals bilder för att hitta just  dom bilderna-

Lasse

spirit33
2014-05-06 08:22
#39

#38

Med andra ord så har du ingen aning?😮

tarotlasse
2014-05-06 15:20
#40

#39 

Hur själva tekniken fungerar kommer jag inte i håg det är en rätt så omfattande teknik. 

Har det mer utförligt i en av mina teori böcker ngn stans i ngt av mina 3 förråd.

Här är i alla fall lite mer info som jag hittat över nätet.

Kirlianfotografering är en samling av fotografiska tekniker som används för att fånga fenomenet elektriska coronal urladdningar .Den är uppkallad efter Semyon Kirlian , som 1939 av misstag upptäckte att om ett objekt på en fotografisk plåt är ansluten till en högspänningskälla, är en bild som produceras på den fotografiska plåten. [ 1 ] Tekniken har olikt känt som "galvanisk ", [ 2 ]"elektrofotografi", [ 3 ] "coronaurladdning fotografering" (CDP), [ 4 ] "bioelectrography", [ 2 ] "gasurladdning visualisering (GDV)", [ 5 ]"electrophotonic imaging (EPI)" , [ 6 ] och i rysk litteratur, "Kirlianography".

Kirlianfotografering har varit föremål för en konventionell vetenskaplig forskning, parapsykologi forskning och konst. I stor utsträckning, det har adjungerats av främjare av pseudovetenskap , fransar vetenskap och paranormala hälsopåståenden i böcker, tidningar, seminarier och webbplatser

Tekniken uppfanns 1939 av Semjon Davidovitj Kirlian (död 1978) från Krasnodar i Sovjetunionen. Kirlian vidareutvecklade sin uppfinning, och hans fotografier tycktes avslöja att mångfärgade lågor oupphörligt slog ut från levande varelser. Ett nyplockat löv visade en omåttlig aktivitet av detta slag, men ju mer det vissnade, desto svagare blev energiurladdningen för att till slut helt dö bort när lövet dog.

spirit33
2014-05-06 16:48
#41

#40

Det står inte hur auran kan fotograferas med denna teknik. Men det är för att den inte kan det.

Ett nyplockat löv visade en omåttlig aktivitet av detta slag, men ju mer det vissnade, desto svagare blev energiurladdningen för att till slut helt dö bort när lövet dog.

Du får läsa på lite bättre… Det finns fukt i ett löv som leder ström och när ett löv vissnar försvinner fukten.

Försöker du medvetet bortse från fakta? Eller tror du verkligen att denna mojäng fotograferar auran?

Annons:
Amandla
2014-05-06 17:23
#42

Bilder och kopierad text borttagen ur inläggen ovan, tänk på copyright är ni snälla!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2014-05-06 17:24
#43

Lasse, är du snäll och länkar till de textavsnitt du lagt in?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
adan 34
2014-05-09 17:52
#44

vad handlade detta inlägg om jo färg på auran jag hade orange

Challa86
2014-05-09 22:17
#45

jag fick röd. tyckte först inte att det stämde, men nu när jag läste igen kan jag ändå hålla med om vissa saker. (egentligen är jag sur för att jag inte fick rosa :p)

challameow.wordpress.com 

Quirinia
2014-05-10 21:07
#46

Silver.

Stämmer.

[Ellabella347]
2014-05-11 17:45
#47

Översättning Din aura är vit, som är ett Tecken på renhet och intelligens. Du är öppen för nya idéer, upplevelser och människor. Du är också sannolikt mycket andlig och kan ofta kallas "en ängel" med dina vänner. Ja det stämmer ju rätt så bra

TwisterJ
2014-05-11 17:46
#48

Fick blå aura och det stämde faktiskt :)

Annons:
Sara1214
2014-05-11 20:21
#49

I got white :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Gabriella.L
2014-05-12 17:26
#50

Jag fick orange, vilket stämmer in på mig helt! :)

spirit33
2014-05-13 10:41
#51

#40 Lasse

Hittade en tråd på OF där du kanske kan förklara lite närmare hur du menar att denna Kirlianmojäng kan fotografera auran:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/536878978e0e747eea002a7d-kirlianfotografering-vad-ar-det?discussions-2

Banonym
2014-06-18 09:50
#52

Silver aura👍❤️

SannaNolte
2014-07-10 10:57
#53

jag har grön aura . tyckte det stämde ganska bra . :)

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Gronstedt
2014-07-10 13:14
#54

Angående färgen har jag ingen aning, men beskrivningen av hur jag antas må och varför stämmer inte någonstans.

Marr
2014-07-11 10:32
#55

Blå men undviker konfrontationer…det gör jag inte.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
adan 34
2014-07-12 13:56
#56

Haha, min syster fick gul

JohannaEkroth
2014-07-12 14:05
#57

Grön. Och egenskaperna stämmer. Men jag vet inte om det stämmer i verkligheten. Hur kan jag få reda på det?

Redigerad, se #42 //Amandla

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Pinglan00
2014-07-12 14:29
#58

#56 Och allt stämmde även med gul. Väldigt få gula här

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

JohannaEkroth
2014-07-12 14:32
#59

Ups, f-låt Amandla! 😞😇❤️

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Anielica
2014-07-13 02:38
#60

Skitläskigt då jag ibland vet vad som kommer hända i visats lägen och under vissa tillfällen… Your aura is violet.

kamratbambi
2014-07-13 17:29
#61

Fick "Svart Aura", vilket beskrivningen stämmer in på hur jag mår just nu.

Däremot förstår jag inte hur de efter mina val får den beskrivningen. För i så fall värkar det som om att alla som helst vill vara i sin säng och bara ta det lugnt utan några ljud och människor eller vara i naturen med sitt husdjur får den… hm… Ska prova att göra om den när jag ordnat upp mitt liv och se om det ändras.

Winta
2014-07-13 23:37
#62

Gult! :)

Annons:
H-lena
2014-07-14 10:42
#63

Orange! Tycker dock inte att beskrivningen passar så himla bra.


[MARWAKE]
2014-07-14 20:04
#64

Silver :D Stämmer väl in ganska bra ;)

[[Månen@]]
2014-07-15 16:13
#65

Grön.. har inte sett min aura? Så vet inte men beskrivningen stämde rätt bra.. beskriver ju bara det jag fyllde i;) gillar naturen och bryr mig om andra :p och gillar pannkakor;)

Saks
2016-01-08 00:12
#66

Grön, stämmer ganska bra 😊

Liiiiten
2016-01-08 07:54
#67

Oj, så få gula det fanns här! Jag fick gul och tycket det stämmer bra :)

maria.johansson@applicon.se
#68

Jag fick också gul. Stämmer mycket bra på mig. :-)

MissClue
2016-01-08 11:58
#69

orange men jag kände inte igen mig i beskrivningen

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Mysan_
2016-01-09 07:29
#70

Det kom aldrig fram något resultat för mig, trots att jag gjorde färdigt quizet. Jag kanske inte har någon aura!

MissClue
2016-01-09 12:21
#71

#70 om du kommer till en reklamruta så kan du klicka "skip advertisement" så fortsätter det. jag satt också där och väntade först och gjorde om testet flera gånger =)

I love not man the less, but Nature more…

Pysslan
2016-01-09 12:59
#72

Vit =)

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Mysan_
2016-01-09 15:23
#73

#71 Jaha, tack för hjälpen! Min aura är gul enligt testet.

Loris M
2016-01-09 15:34
#74

Gul! Stämmer rätt så bra. 🙂

Magi-cat
2019-05-13 12:05
#75

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2019-05-13 23:11
#76

Går inte att göra testen då text skymmer över.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2019-05-14 09:36
#77

#76 Så blir det för mig med nu, provade med Chrome först och sedan Edge. Nå, det är ju mest en kul grej, men om någon har tips på hur man kan göra testet ändå vore det intressant att få veta 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: