Annons:
Etikettsorg
Läst 3131 ggr
Imortaelis
4/24/14, 9:13 AM

Förlorad Tvillingsjäl

För 11 år sedan träffade jag min tvillingsjäl. Ovillkorlig kärlek och djup förståelse ifrån första stund. Vi stöttade och fanns där för varandra oavsett vad som hände. Han var min värld och jag var hans. För två år sedan så dog han, plötsligt och oväntat. Jag pratade med honom dagen innan och eftter vi lagt på fick jag känslan av att något var fel, att han höll på att försvinna. Jag slog bort det som oro, vilket jag ångrar idag även om det kanske inte ändrat på något. Han är fortfarande så närvarande i mitt liv. Jag kan känna hans närvaro.Jag kommer på mig själv med att prata med honom. Jag går bara och väntar på att han ska komma tillbaka igen. Men, hur ska man kunna gå vidare i livet när man förlorat sin tvillingsjäl? Hur ska man ens kunna försöka fylla det tomrum som uppstått? Jag har sökt efter svar, kanske någon form av tröst men har inte hittat någon information om processen att förlora sin tvillingsjäl. Finns här någon med mer kunskap?

Sic gorgiamus Allos Subjectatos Nunc

Annons:
Medda
4/24/14, 9:28 AM
#1

Jag beklagar verkligen av djupet av mitt hjärta din förlust. Jag kan tyvärr inte svara på din fråga för den kunskapen besitter inte jag. Dock undrar jag om det verkligen är "förlorat". Som din tvillingsjäl kommer han alltid att finnas med dig.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Imortaelis
4/24/14, 10:01 AM
#2

Tack så mycket. Ja det är kanske därför hans närvaro är så intensiv. Något som jag är tacksam för.

Sic gorgiamus Allos Subjectatos Nunc

Medda
4/24/14, 10:05 AM
#3

❤️

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

hårnål
4/25/14, 10:49 AM
#4

Hej! Jag förstår ganska väl din sorg ,dina känslor är ju så djupa.Jag själv har varit med om en stor förlust,en god vän,en stor kärlek till mig dog i slutet av förra året.Vad jag har förstått nu så dör inte själen,bara kroppen,och det kan vara en förklaring att du stundtals känner hans närvaro.Var tacksam för allt du fick uppleva med denna person!En hjärtlig kram till dig!❤️

Nicollan
4/26/14, 11:55 AM
#5

Jag beklagar verkligen. Kan inte förställa mig hur det känns..
Har inte heller någon kunskap eller erfarenhet om detta,
men jag tänker bara att eftersom det var din tvillingsjäl så är det ju inte så konstigt att du förlorat, inte bara personen, utan även en stor del av dig själv. Du kommer nog aldrig kunna fylla det tomrummet helt.

Försök inte heller att lägga all kraft på att försöka fylla det hålet, utan försök istället att acceptera att det får kännas så!
Så klyschigt, men det enda som är säkert är att det kommer gå att leva med smärtan och tomheten. Tiden läker inga sår, men man lär sig hantera sorgen.
Sorgen kommer vara en oändlig process och det kommer bli lättare men enkelt och smärtfritt kommer det nog aldrig bli.
Men som sagt innan så finns han ju alltid kvar hos dig på något vis, något säger mig att våra nära och kära hjälper oss igenom deras bortgång också. Vakar över oss och vägrar låta oss ge upp!
Kramar ❤️

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Imortaelis
4/29/14, 9:11 AM
#6

Tack för era fina svar. Det kanske är precis så att tomrummet alltid kommer finnas. Jag glädjs enormt åt åren vi fick, men det smärtar även att de inte blev fler. Livet gå3 ju vidare, varken man vill eller ej. Visst finns det stundr av skratt och glädje men tomheten är fortfarande pptaglig varje dag.

Sic gorgiamus Allos Subjectatos Nunc

Annons:
pirri17
5/11/14, 8:35 AM
#7

Det är nog han som väntar på dig också på andra sidan!

Brunett

Annisangel
5/11/14, 10:32 PM
#8

Åh, beklagar verkligen din förlust hjärtat! Det finns inget större tomrum än det som blir när en nära rycks bort… Tomrummet du känner varje dag, att du har tappat en halva av dig själv. Kanske är det en ny fas i ditt liv som långsamt tar form. Enligt min personliga uppfattning händer ingenting av en slump. Allt har en mening, så även detta… Det känns hårt och sorgset just nu, men din tvillingsjäl finns ännu vid din sida, det är min starka övertygelse. Banden klipps inte av bara för att den ene av er befinner sig på andra sidan… Jag vet inte så mycket om detta, men det känns som om det nu är du min vän som går livets stig. Du kanske inte tror att du kommer klara det utan din vän, men styrkan lyser om dig även om du inte känner den just nu! Varma kramar på dig!

Många Goa Kramar

Annisangel

Älvan
5/11/14, 11:01 PM
#9

Jag tänker att du känner den tomhet jag känt hela mitt liv då jag inte träffat min tvillingsjäl (än). Den stora skillnaden är att du har kunskapen och erfarenheten att känna dig hel. Det har inte jag. Menar att det du upplevt är ju välsignat. Din förlust kan jag inte ens föreställa mig. Jag beklagar. Kärleken ni delat/delar är evig. Kram

[sanna70]
6/19/14, 5:13 PM
#10

Beklagar din förlust Imortaelis <3 

Jag befinner mig i samma situation som du och saknaden är svår men precis som du säger så kan även jag känna min älskades närvaro och även jag pratar med honom. 

Det är svårt att veta vad som är bäst att göra, själv är jag mycket ute i naturen, där finner jag en inre lugn sedan brukar jag skriva av mig. Skriver mina tankar, känslor, låtar som får mig tänka på honom. .  

Jag har även fått Healing, det har hjälpt mig på fötter när jag mådde som värst. 

Styrkekram till dig <3

Upp till toppen
Annons: