Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1754 ggr
Skumdum
2014-04-18 20:13

En varning/påminnelse?

Idag så har jag plockat på sonens rum och gjort i ordning.
Han har flyttat så jag ska ställa om det till ett vardagsrum.

Nu ikväll så satte jag in bröd i ugnen. Glömde det som vanligt då jag sitter här framför datorn.
Helt plötsligt hör jag något inåt sonens rum/köket som smäller till i golvet. Precis som om något tungt trillat ner.
Jag går ut för att titta och ser då ugnen och kommer ihåg brödet i sista minuten innan det blir bränt.
Men inget har trillat ned.

Var detta en påminnelse om att jag skulle gå och ta ut brödet? En slags varning så det inte skulle bli bränt?
Vad tror ni?

Annons:
ALPHIRA
2014-04-18 20:30
#1

Det var klart och tydligt en påminnelse om brödet i ugnen. Någon som bryr sig om dig var inblandad.❤️ Någon bakintresserad släkting kanske…

Så tänker man när man tror på (över)naturliga saker.

Skumdum
2014-04-18 20:36
#2

Såklart letade jag efter naturlig förklaring först. Men hittade ingen. Det lät som en tung grej föll till golvet. Men det fanns inget.

Har vaknat innan om nätterna att det smäller i mitt golv. Det knäpper så konstigt och rejäla smällar ibland som jag vaknar av. Detta hörs aldrig på dagen utan bara på nätterna.

ALPHIRA
2014-04-19 01:24
#3

Jag har också upplevt rejäla smällar, oförklarliga. Likväl att tunga grejer faller till golvet men ingenting synligt hade hänt. Dessa både har hänt även mitt på dagen.

Tja, vad ska man säga…

MinnaJosefin
2014-04-19 09:41
#4

Samma sak har hänt mig flera gånger, att det är höga ljud som om något tungt har slagit i golvet eller något som trillat, men när jag kollar det så finns där inget som har trillat. Och då har jag hört det så tydligt så jag vet exakt vilket rum det hörs.. konstigt :)

Skumdum
2014-04-19 09:43
#5

#4 Ja det är konstigt.
Inatt har jag iallafall inte hört det som brukar vara om nätterna.
Det är också ganska konstigt. Och det är inga sättningar i huset heller som låter så. Då tycker man ju att det även skulle höras på dagen. Men inte ett ljud då.

Hmm..🤔

Gesus Pettersson
2014-04-23 10:45
#6

Finns ju galet många olika förklaringar till det - varför skulle det vara just döda människor som gör det, och hur..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Skumdum
2014-04-23 10:47
#7

#6 Därför jag gick in hit och frågade. Ville se vad andra tror om detta.
Vad tror du själv om det?

Gesus Pettersson
2014-04-23 10:56
#8

Tja som jag sa, det finns hur mycket som helst det kan vara.

Varför skulle det vara just döda människor - och HUR skulle ett "spöke" utan materia/massa kunna göra det..?

Jag kan inte uttala mig så mycket om det, eftersom jag inte vet situation och plats med mera med mera…

Men en enkel grej kan vara tex en fågel som flyger in i ett fönster eller vägg…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Skumdum
2014-04-23 11:00
#9

#8

Kan ha vart en fågel. Men med den smällen skulle den inte klarat sej. Och det låg ingen död fågel utanför.

Har du fler exempel?

CarlTorkelsson
2014-04-23 14:41
#10

0# Jag har ett förslag. Du skrev att du flyttat saker. Det kanske har ramlat ner någonting på golvet som du sedan tror har legat där hela tiden. Det kallas förändringsblindhet. Våra hjärnor fungerar så lustigt att om vi inte ser förändringen med blotta ögat just när den sker så har vi väldigt svårt att märka den. http://en.wikipedia.org/wiki/Change_blindness

Skumdum
2014-04-23 14:44
#11

#10

Men saken är den att ingenting låg på golvet efter att jag städat och ingenting heller efter dunsen. Skrev i #0 med att inget hade trillat ner.

CarlTorkelsson
2014-04-23 15:10
#12

#11 Okej. Det kanske ramlat ner något från en hylla till ett bord eller bänk. Något som skulle se naturligt ut för dig menar jag.

Skumdum
2014-04-23 15:13
#13

#12
Finns inga hyllor där inne än. Ett skrivbord men det finns inget som trillat ner från det.
Från sängen finns det heller inget som trillat ner.
Och den dunsen/smällen jag hörde så skulle jag kunna tänka mej att det var något tungt.

Annons:
CarlTorkelsson
2014-04-23 15:24
#14

#13 Du skrev att ljudet kunde kommit från köket. Har du inga hyller där? Kanske nån kokbok som ramlat ner? Kan det ha varit från ugnen? Kanske bakplåten som knäppte till av värmen.

Skumdum
2014-04-23 15:28
#15

#14

Ja det kunde kommit därifrån med.
Heller inget som trillat ner.
Kan ha varit från ugnen. Men det var inget typ knäpp utan en smäll/duns.

CarlTorkelsson
2014-04-23 15:44
#16

#15 Väggarna i ugnen kan slå sig ordentligt när det blir varmt. Kanske var det som smällde till. Vad tror du om den förklaringen?

Skumdum
2014-04-23 15:59
#17

#16 Tjaa. det kan ju vara så. 👍Man vet aldrig.

CarlTorkelsson
2014-04-23 16:13
#18

#17 Då tror jag det va så. Ugnen varnade om sig själv :) Kul med ett mysterium!

Gesus Pettersson
2014-04-23 22:57
#19

#9 Ja som sagt det kan vara hur mycket som helst - saker som "ramlat", eller bara "ändrat läge", i annat rum, annan våning eller i skåp med mera med mera - du säger ju tom att du inte vet varifrån ljudet kom..!

Som sagt kan jag inte uttala mig direkt eftersom jag inte vet omständigheterna med mera…

Att du sen avfärdar att det kan varit en fågel med att den inte skulle klarat sig - du har ju ingen susning om vilken sorts fågel (stor kanske?) eller hur den flugit in och då kunnat klarar sig. Kanske flugit in i/på något som sen ramlat… Kan såklart varit annat djur också..?

Kan som sagt vara huuuur mycket som helst

Du vill inte svara på: "Varför skulle det vara just döda människor - och HUR skulle ett "spöke" utan materia/massa kunna göra det..?"?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Skumdum
2014-04-24 09:14
#20

#19

Så du menar att en fågel skulle flygit in i rummet? Eller? På saker?

På den frågan du ställer svarade jag inte för att jag kan inte svara på den. Jag vet inte.

Annons:
Gesus Pettersson
2014-04-24 10:31
#21

#20 Som jag säger vet jag inte förutsättningarna, därför bara gissningar/exempel - är det ett hus, en lägenhet, "på landet", i stan, 1 våning, 2 våningar, källare, vind med mera med mera…

Nej jag menar att en fågel eller djur kan tex ha "stött till" något som ramlat utanför som ramlat i/på väggen osv - som sagt det finns hur mycket som helst det kan vara Och du vet inte ens varifrån ljudet kom!

Du vet inte hur ett spöke utan materia/massa skulle kunna göra detta ljud, eller varför - men du tycker ändå det är en rimligare förklaring än allt annat som finns?

Det är som dessa ständigt hörda fotsteg som ska vara döda människor som gör - varför och hur skulle ett spöke utan materia/massa kunna göra dom/det? Och framförallt varför gå ett par steg bara och sen sluta? 

Och av någon underlig anledning så går dessa spöken också endast på/i trägolv/trappor…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Upp till toppen
Annons: