Annons:
Etikettoförklaradefenomen
Läst 851 ggr
Kvigan
2014-04-18 14:00

Glitter

Hej på er! Under de senaste månaderna har det hänt några gånger att jag sett som.. Ett slags glitter i luften. Första gången var på jobbet, och jag trodde först det var en jädrans stor svärm av bananflugor i ögonvrån, varpå jag tvärt vänder huvudet snett åt vänster för att få skärpa på det. Då finns där inget. Kom på mig själv att det inte kunde vara bananflugor, då de lyste vitt. Ungefär som man ser dammpartiklar i motljus. Detta har inträffat några gånger på olika platser och utan några speciella händelser. Helt vardagliga situationer alltså. Jag nämnde detta för en kollega bland annat, som sa att det kunde vara ett Tecken på migrän. Det har jag aldrig haft och hennes beskrivning på migränljuspunkterna verkade inte stämma överens med det som jag ser. Det ser alltså ut som dammpartiklar eller lysande bananflugor/glitter. Är det någon som vet vad detta kan vara? :) Jag kan ju tillägga att jag är medveten om min mediala sida. Har lite kontakt med djur och skogarna omkring mig osv. För det mesta under Meditation eller promenader.

👆 Djurnörd

Annons:
Amandla
2014-04-18 16:25
#1

Vad tror du själv att det är? Känns det som energi? Lita på den känslan i så fall. Jag kan också säga att det kan tyda på migrän eller att du ska kolla hos en optiker eller ögonläkare för det kan visa på risk för glaskroppsavlossning. Googla på det och se om något stämmer. Jag fick så efter en hjärnskakning som jag fick i en bilolycka, och det var helt nytt för mig och det kändes fel. Raka vägen till ögonläkare som kollade upp mig flera gånger, sen avtog det sakta och är numera helt borta förutom några små svarta "flugprickar". Att jag ofta ser små ljusprickar och glitter och tolkar det som energi är för att det känns så, jag litar på min intuition, precis som den gången det var något som var fel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kvigan
2014-04-18 18:48
#2

Ja jag tror att det kan vara någon form av energi som visar sig. Så frågan är väl egentligen mer "vad kan det vara för något/någon som jag ser?" 🙂

Som sagt har jag aldrig haft migrän och har jag huvudvärk är det pga att jag ätit/sovit dåligt eller så. Dessa ljusprickar (eller vad man nu ska kalla dem) har inte heller dykt upp i stressiga situationer utan som jag sa, helt till vardags. Inga särskilda lampor eller ljusskillnader i miljön man kan bländas av heller. 🤔

👆 Djurnörd

Upp till toppen
Annons: