Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 503 ggr
OBE1canUbe
2014-04-16 15:02

Video om Fasen (klardrömmar, UKU, astralresor)

En bra sammanfattning av Fasen – det tillståndet som förenar klardrömmar utanförkroppenupplevelser och astralresor. Ni som har gått min kurs får gärna prova spegeltekniken som beskrivs i andra halvan av videon. Har testat det själv inatt med 4 lyckade försök och en av dem var en väldigt djup och lång upplevelse. Videon är från OOBE Research Center som har utvecklat metodiken som jag undervisar i.

Annons:
Tokyo
2014-04-17 19:06
#1

Det där med att "vakna upp" när man egentligen fortfarande sover har hänt väldigt många gånger när jag var yngre. Eftersom jag fortfarande bodde i en lägenhet då (som vi flyttade ifrån när jag precis skulle fylla 6) så gissar jag på att det var vid 4-5 års ålder detta hände. Jag sov i mina föräldrars säng eftersom jag var svinrädd för en tavla föreställande en man. Det såg ut som om han stirrade rakt in i mina ögon (eller rättare sagt min själ, så rädd var jag), oavsett vart i rummet jag stod. Iallafall, jag drömde om mitt dagis där jag sprang omkring och lekte med mina dåvarande bästa vänner från dagiset. Inget ovanligt, jag har alltid haft en förmåga att i mina tankar avgöra om jag drömmer eller inte, och för det mesta när jag vill vakna upp. Det var ingen obehaglig dröm eller så. Jag hade kul. Förresten, det fanns en grind med lås på in till själva "uteplatsen" där vi lekte. Hela dagiset var det ett staket runtom, which I think every kindergarten should have. Okej, sidetracking. Efter ett tag i drömmen "vaknade jag" , fast jag egentligen fortfarande drömde. Jag minns att jag var rädd att jag skulle väcka mina föräldrar när jag satte mig- och klev upp ur sängen. Sedan märker jag att grinden till dagiset var på sidan av sängen, på pappas sida. Jag kunde inte se bortom den, det enda jag såg var sovrummets vägg, precis intill grinden. Sängen stod alltså mot en vägg med den ena kortsidan mot den. Jag låste upp grinden, och någon sekund senare uppenbarade sig dagisets lekplats/bakgård framför mig, och det var skrämmande likt. Actually, så såg det exakt ut som i verkligheten genom hela drömmen. Jag gick in dit, och för en gångs skull förstod jag inte att det var en dröm, till en början. Sedan vet jag inte vad som hände men jag kom iallafall på att jag drömde, även om jag var skeptisk. Då tog jag av någon anledning av mig den yttersta tröjan jag hade på mig och la den på marken, för att sedan sätta mig på knä ovanpå den. Sedan började tröjan och jag sväva ungefär en halvmeter ovan marken och sedan vaknade jag på riktigt. Jag blev aldrig rädd av drömmen, jag tyckte det var en rolig och häftig upplevelse som jag förmodligen aldrig kommer glömma helt.

OBE1canUbe
2014-04-21 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej Tokyo! Ja, det är vanligt att barn kan klardrömma (som det heter) spontant. Det avtar med att man blir äldre. Det häftiga dock är att man kan lära sig att göra det med flit och i vilken ålder som helst. Man får också lära sig att stanna kvar i en sån dröm och kontrollera den. Inte konstigt att du hade svårt att skilja den drömmen från verkligheten. En klardröm känns nämligen just som en verklighet då man kan använda alla sinnen.

En bra guide hittar man här: http://research.obe4u.com/practical-guidebook/

Vill man gå en kurs kan man göra det i Stockholm: www.dreamscontrol.com

Upp till toppen
Annons: