Annons:
Etikettövrigt
Läst 1203 ggr
[melowi]
4/15/14, 5:40 PM

Synsk eller vad?

Nu vet jag inte riktigt om det här är rätt sida att lägga på men iaf. Har under flera tillfällen starkt känt på mig att någonting specifikt kommer hända. Det kan vara att om 1 mil kommer det stå en älg på vägen eller som i förrgår kände jag på mig att två specifika hundar inkl min skulle hamna i slagsmål och båda bli bitna. Efter 5 min var båda i slagsmål och båda blödde. Älgen stod där på vägen också. Det kan vara småsaker med, att jag starkt känner på mig vad som kommer hända och de gör det. Vad skulle ni kalla att det är? Och stämmer det att man kan känna av att någon man älskar kan vara i fara? Har känt det med vilket också som har stämt.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Hallonregn
4/15/14, 8:12 PM
#2

#Melowi, jag skulle defintivt kalla det en slags medial förmåga..
Du säger att det som hände har stämt, så det som JoHo skrev är inkorrekt.

Zamizen
4/15/14, 8:13 PM
#3

Ja det kan vara att du är lite mer andlig av dig en andra 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Hallonregn
4/15/14, 8:13 PM
#4

Din hjärna spelar dig inte ett spratt vill säga

Skumdum
4/15/14, 8:15 PM
#5

Jag skulle vilja säga att du är synsk.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[melowi]
4/16/14, 2:34 AM
#18

#1 Deja vu är något man känner för stunden. Man kan känna det om man är på en speciell plats eller dylikt och känslan man får då är att man varit med om det förut, fast det kanske inte stämmer. Helt annorlunda från att kunna starkt veta att två hundar kommer ryka ihop inom bara några minuter. Eftersom att jag kände på mig det så var jag förberedd och hade därför ett stort lugn och det kom inte som en chock utan jag visste att det skulle hända. Ditt svar är då inkorrekt då det är två helt skilda saker. 

Tack till alla er som svarade på frågan! ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
pirri17
4/16/14, 7:56 AM
#20

Du är inte ensam om det! Det finns andra också. Jag är synsk och sett småsaker och annat som ska hända 10 år senare och gjorde det!

Brunett

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
fredrikh
4/16/14, 11:33 PM
#23

Det här är vad jag tror. Innan vi föds på jorden så ska vi välja en väg vi vill gå, den vägen som kommer utveckla våra själar och universum mest. Vi ser då flera potentiella liv, från födsel till dödsögonblicket, hela livet passerar innan vi upplevt det. När vi sedan föds, växer upp och upplever deja vu, så är det ett minne från "tiden" innan födseln när vi kollade igenom livet vi valde att leva.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
fredrikh
4/17/14, 11:03 PM
#31

#24 Nja jag tror att vi har fri vilja i livet, vi kan göra precis vad vi vill och vad än vi väljer att göra så är redan något vi valt, innan vi valde att komma ner på jorden. Oavsett om du väljer att stanna hemma en dag eller bestämmer dig för att gå ut, så kommer valet vara det du redan bestämt.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Kvigan
4/18/14, 7:08 PM
#34

Först & främst vill jag hålla mig till TS fråga, och JA du är synsk till viss grad (och du kan säkert utveckla detta om du vill).

fredrikh - Jag håller med dig, det är samma uppfattning jag har. Dock tror jag mest att vi har en "grundplan" så att säga, när vi väljer vårt liv. Och när vi sedan är på jorden kan vi välja lite olika vägar att nå slutmålet, även om vissa händelser är att "pricka av på listan" liksom :) Att déjà vú kan vara en tillbakablick från då vi valde vårt liv har jag faktiskt aldrig tänkt på! Jag har haft mycket såna upplevelser och mina tankar kretsar mkt om hur tusan kan man känna igen nåt som inte har hänt? Bara genom att ta i ett dörrhandtag eller att man ser ett specifikt träd :D Det är väldigt fascinerande. Så kan det mycket väl vara! ☝️

👆 Djurnörd

Annons:
Upp till toppen
Annons: