Annons:
Etikettmeditation
Läst 6346 ggr
Jerrie
4/12/14, 7:43 AM

Dra till sig andar via meditation?

Hej alla kunniga! I och med att jag fick en mundfulnesskurs för något år sedan så har jag börjat meditera. På grund av olika orsaker så undrar jag om man kan dra till sig andar och andeaktiviteter enbart genom att meditera? Jag gör ingen speciell sorts Meditation där jag arbetar med,chakran och liknande, däremot får jag ofta den där krypande känslan uppe på huvudet och detta blir vanligare och vanligare ju mer jag mediterar. Jag har också upplevt lite märkliga saker under dessa perioder, såsom att jag ett par gånger hört röster hemma som inte borde ha funnits där. Efter en period utan Meditation så har jag börjat igen lite smått. I samband med detta har min sambo upplevt ett par märkliga fenomen hemma. Frågan lyder alltså: Är det möjligt att jag enbart genom att meditera orsakar andebesök och aktiviteter, eller är allt inbillning och slump? Jag skriver från mobilen, så texten kanske inte är perfekt. /Jerrie

Annons:
Magi-cat
4/12/14, 8:06 AM
#1

Hej!

Enligt min mening är mindfulness och Meditation ingenting som drar till sig andar!

Att man får olika sinnesförnimmelser när man går in i avslappning och en lugnare vågmönster i hjärnan är ingenting konstigt eller ovanligt alls. Det har inte med andar att göra!

(Däremot bör man inte gå in i väldigt djup Meditation och meditera mycket länge om man mår mycket psykiskt dåligt just då. Men det är en annan sak och beror inte på andar.)

En bok som jag tyckte var väldigt bra och som noga förklarar vad som händer i hjärnan under mindfulness är Åsa Nilsonnes:

"Mindfulness i hjärnan"

Lycka till och ha det bra med meditationen!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Glitterregn]
4/12/14, 8:20 AM
#2

#1 Kanske lite OT men jag blev nyfiken, varför ska man inte meditera djupt och länge om man psykiskt dåligt just då? Det är just då jag brukar meditera, fast varken särskilt länge eller djupt.

Magi-cat
4/12/14, 8:30 AM
#3

#2 Man säger så, men det är snarare specialfall. Om man mår verkligt, djupt dåligt, och då menar jag dåligt, kanske behandlas för det (inte bara känner sig lite i olag eller har haft en dålig dag på jobbet eller världen är orättvis), kan det bli "för mycket" att just då jobba djupt och länge med sig själv på det sättet. Då är det bättre att gräva i jorden eller vandra i skogen istället.

Vanlig avslappning där man känner in kroppen och följer vanliga mindfulnessinstruktioner är lätta och bra att både utföra och ta till sig och återställer proportionerna i vardagen. Det är bra både på kort och lång sikt.

Och det lockar inte på andar. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jerrie
4/12/14, 11:13 AM
#4

Fast jag tänker på de där kittlingarna på huvudet som,tydligen har med kronchakrat att göra. Kan det inte vara så att man öppnat upp för andevärlden på något sätt, och så märker andar det och dyker upp oannonserat? 😆 Jag vet inte så mycket om sånt här, men jag ser ändå någon sorts samband med kittlingarna på skallen och andar. Eller så inbillar jag mig.

Fjäril
4/13/14, 12:32 AM
#5

Att meditera har inget inget med andevärlden att göra i sig, som Magi-cat skriver, däremot kan det användas vid olika mediala övningar och på så sätt blir man mer "kontaktbar".

Sajtvärd på Övernaturligt

pirri17
4/13/14, 9:36 AM
#6

När man mediterar några gånger då kommer man till andevärlden till slut. Jag kan se en liten hårig figur och när jag inte mediterat alls en period då är det borta sen. Alla upplever inte andar genom Meditation men både du och jag är mediala som kan öppna upp andevärlden med Meditation medan andra upplever bara lugn av det istället. Dom andra är inte mediala medans vi är mediala.

Brunett

Annons:
Ghosthunter
4/13/14, 3:34 PM
#7

Jag har ofta besök av andar när jag mediterar. Men det beror på att jag kallar på andarna när jag vill kommunicera med dom. Grejen är att man blir lättare mottaglig om man är i djup Meditation och kopplar ur hjärnan….då blir man lättare mottaglig.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

zepanita2
4/14/14, 10:11 PM
#8

Ja…jag tror att om man är medial av natur - vecker man upp sin kapacitet igjennom meditasjon.🙂

Det är inte farligt.!

Ghosthunter
4/15/14, 7:33 AM
#9

Jag kan för egen del säga att meditationen gav mig mina mediala gåvor till säkert 90%….så Meditation är mycket bra!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annangia
8/12/15, 12:11 PM
#10

Hej Detta är ju en rätt gammal tråd och trådskaparen kanske inte tittar här längre. Det skulle kunnat vara jag som skapat tråden då jag upplevt precis samma sak, även gällande det du skriver avseende din sambo. Jag blev så skrämd/störd att jag avstått Meditation i ca 1,5 år. Men saknar meditationen och ska nu komma igång igen. Tänkte prova att meditera ute för att inte "få in nåt i huset". Sist blev det dock lugnt till slut då jag under Meditation bad det som fanns hos oss att ge sig av. Du får gärna höra av dig ang dina upplevelser/erfarenheter. Hälsn Anna

Annangia
8/12/15, 12:11 PM
#11

Hej Detta är ju en rätt gammal tråd och trådskaparen kanske inte tittar här längre. Det skulle kunnat vara jag som skapat tråden då jag upplevt precis samma sak, även gällande det du skriver avseende din sambo. Jag blev så skrämd/störd att jag avstått Meditation i ca 1,5 år. Men saknar meditationen och ska nu komma igång igen. Tänkte prova att meditera ute för att inte "få in nåt i huset". Sist blev det dock lugnt till slut då jag under Meditation bad det som fanns hos oss att ge sig av. Du får gärna höra av dig ang dina upplevelser/erfarenheter. Hälsn Anna

Erna
8/15/15, 8:54 PM
#12

Ta reda på hur man stänger ner efter Meditation och andra andliga övningar. Man kan inte lämna dörren vidöppen till själen. Man låser ju dörren till huset. Be om beskydd mot oönskade energier.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Marieviola
9/15/15, 10:26 AM
#13

Jag provade Meditation i grupp för flera år sedan. Fick sluta, för det gick inte.

Blev hela tiden "störd" av annat och andra saker trängde sig på.  

är därefter lite orolig över att prova igen faktiskt.

Annons:
Magi-cat
9/15/15, 11:57 AM
#14

Meditation är ett sätt att få lugn i sig själv, inget som lockar till sig andar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
9/15/15, 8:34 PM
#15

Jag kan locka till mig andar vid meditation….men det är ju för att jag också vill det. Jag har ofta länkning vid Meditation.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

allhealing
9/15/15, 11:43 PM
#16

När du mediterar slappnar du av. Du kommer helt enkelt i bättre kontakt med den du även är på ett djupare plan av dig själv. En del upplever den här inre kontakten som att de får kontakt med någonting utanför sig själv. Min uppfattning är att du får kontakt med dig själv. Då du saknar den här erfarenheten beskriver du den egna kontakten att du får kontakt med någonting annat utanför dig själv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Ghosthunter
9/16/15, 8:11 AM
#17

#16  Jag vet inte om du menar mig?  Men i mitt fall handlar det inte med kontakt med mig själv. Vid flera tillfällen har andra saker inträffat som styrker andekontakt och många gånger har jag även fått bekräftelser på det i efterhand.

Jag har t.o.m spelat in anderöster som jag har fått till mig under Meditation.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

allhealing
9/16/15, 10:36 PM
#18

#17,

svaret var avsett för trådskaparen. Ursäkta att jag var otydlig med vem det var avsett för.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Upp till toppen
Annons: