Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1067 ggr
[enkan]
4/8/14, 6:44 PM

Flytta möbler?

När man ser på övernaturliga program på tv:n så hör man ibland om spöken/andar som flyttar på möbler, men hur vanligt är det?

Anledningen till att jag frågar är för att jag fick ett extra rum i vintras pga en flytt och därför skapade jag ett vardagsrum i ett av dom mest hemsökta rummen.

Sen jag började spendera så mycket tid i detta rummet så har jag knappt märkt av något övernaturligt.
Min tanke har varit "Nu trivs jag här och därför bryr jag inte mig lika mycket".
Innan har det egentligen varit ett sådant rum som man vill skynda sig igenom .

Men för någon dag sen upptäckte jag spår i mattan. Alltså tydliga spår att hela soffan har flyttat på sig.
(Kan fixa bild på detta om så önskas).
Jag blev ju lite fundersam, men tänkte inte så mycket mer på det.
Men nyligen när jag satte mig i soffan så märkte jag att soffan verkligen har flyttat på sig!

Tror ni att detta kan ha något med det övernaturliga att göra eller kan det bero på att det bara är ett gammalt hus med kanske ojämnt golv?

Annons:
Magi-cat
4/8/14, 9:58 PM
#1

Hej! Om du vill ha lugn och ro och trivas, tror jag det är rätt att tänka som du gör: "Nu trivs jag här och det är lugnt" ungefär.

Med lite vana av gammalt trähus, så ja, det rör sig och ändrar sig med årstiderna! :-) På sommaren åker en dörr upp av sig självt, på vintern gör den inte det etc.
Om soffan flyttar sig kan bero på mattan och golvet, att ens egna rörelser får den att flytta sig. 
Det är lite vad jag tänker om det. :-)

Hoppas du får det bra i huset!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[enkan]
4/8/14, 11:20 PM
#2

#1 Tack för svaret :)

[enkan]
4/8/14, 11:24 PM
#3

:)

Upp till toppen
Annons: