Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Drömmar/Drömtolkningar

Drömmar

2014-03-30 04:15 #0 av: foreverme96

Jag kommer inte ihåg vad jag drömmer, jag har inte gjort det på flera år och jag vet inte vad jag ska göra för att komma ihåg mina drömmar. Jag kommer inte ens ihåg drömmen när jag håller på att vakna eller vaknat.

Anmäl
2014-03-30 10:06 #1 av: Fjäril

Hej,

Det är så olika det där. En del kommer ihåg allt, andra inget. 

Jag vet inte om det fungerar, och jag minns inte vart jag läst det, men det kanske finns ett sätt att lära sig "kontrollera" sina drömmar?

Om du går in på drömmar.iFokus så kanske de har bättre svar.

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2014-03-30 22:28 #2 av: Magi-cat

#0 Det är vanligt att man inte kommer ihåg sina drömmar. Det innebär inte att man inte drömmer, bara att man sover gott. Sover Drömmen gör sin uppgift ändå. 

Här står ett stycke om drömmar och minne:

http://www.stressforskning.su.se/stress-s%C3%B6mn/om-stress-s%C3%B6mn/om-s%C3%B6mn/dr%C3%B6mmar

Jag tror man i viss utsträckning kan träna sig i att komma ihåg drömmar, om man fokuserar på det när man vaknar.

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.