Annons:
Etikettandlighet
Läst 1397 ggr
embla2
2014-03-21 22:11

Är det han?

Hej.

Jag har en fråga som jag har funderat på länge. Hoppas nån kan hjälpa mig. För några år sedan var jag tvungen att lämna två katter till min son. Han hade tjatat länge att han o flickvännen ville ha dessa två katter. Den ena var en fd avelshane som va kastrat. Han hade stått mig mycket nära. Ville ej lämna honom men jag hade inget val. Detta var på hösten i set-okt för ca 3år sedan. Sen i jan ringer min son o säger att dom ej kunde ha katterna o dom försökte på alla sätt o vis att hitta nytt hem till dom. Tyvärr bor han i Skellefteå så det skulle kosta en förmögenhet för honom att skicka ner dom med flyg. Hur som helst valde dom den lätta vägen att avliva dom. Jag skällde o grät i tel då han visste vad skogkatten betydde för mig. Så för två år sedan till Alla Hjärtans dag drog dom sitt sista andetag. Jag var helt förtvivlad o förbannad. Har ej gråtit så många tårar. Gråter än idag. Men så hände något för ca två månader sedan. Såg en katt på FB som var väldigt speciell till utseendet. Har aldrig känt en sådan dragnings kraft till ett djur. Sagt o gjort så åkte jag o tittade på honom han va då 7 mån. Vilken kille. Köpte honom men skulle hämta hem honom efter 2 v för han skulle på utställning. När han väl kom hit så funkade allt. Har en stor schäfer o han hade aldrig sett en hund. !.5 dygn så va dom kompisar. Så nu till min fråga. Jag vet att man aldrig ska jämföra djur som man haft men detta va läskigt. Den nya killen betedde sig exakt som den andra katten. Pratade lika alla rörelser var lika. Sen igår kväll bröt jag ihop. Jag har haft uppfödning men aldrig att en annan katt gjort detta som inträffade. Han la sig på mitt bröst o la huvet på sne o började klappa mig på kinden o sen på läppen. Så gjorde den som är död. Känns som den döda har funnit en väg att komma tillbaka att trösta mig…Är jag knäpp eller kan dom göra så. Blev lite långt detta inlägg.

Tack på förhand

Annons:
fatcat
2014-03-21 22:25
#1

Du skriver jättebra man det finns olika tekniker att förkorta texter.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Svartkajan]
2014-03-22 00:43
#2

För några år sedan tittade jag och min man på katter på ett katthem, helt plötsligt sa han "Där är han ju. Honom ska vi ha!" och så blev det. Det finns ingen beskrivning av kärlek som ens kommer i närheten av deras idag. Kanske vet vi i ryggmärgen när det "stämmer" mellan människor. 

Vi har tre rackare nu och jag märker hur vissa beteenden går igen. Jag kan känna igen dem från katter som jag haft tidigare. Kanske ligger vissa beteenden i ryggmärgen på dem?

pirri17
2014-03-31 07:12
#3

Det låter som att din katt har kommit tillbaka! Jag såg en program på tv där två medier som bor tillsammans och är sambon och den ena sambo fick veta av sin sambo att den lilla hunden han har i sina armar nu och klappar samtidigt sin hund var hans förra hund som dog tidigare för några års sen och kommit tillbaka!

Brunett

embla2
2014-03-31 11:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3. Jag inbillar mig ej trodde det först men nästan varje kväll lägger han sig på mitt bröst lägger huvet på sned och klappar mig med sin tass. Har haft många katter och dom har aldrig gjort så  men den som är död gjorde så. Det är skrämmande hur lika deras beteende är. Låter lika på lätet mm.🤐Visar en bild på den levande katten

embla2
2014-03-31 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Han som är död 😭

Upp till toppen
Annons: