Annons:
Etikettupplevelser
Läst 5060 ggr
changa
2014-03-19 01:59

Sömnparalyser och skuggvarelser

Jag har i många år haft sömnparalyser som har varit riktigt obehagliga. Nu på senare tid har dom kommit alltmer och vid slutändan av min säng står en lång man med hatt, kostym och ibland en rock. Han står och bevakar mig men jag ser aldrig hans ansikte. En gång såg jag bara två hålor med röda ögon. Jag försöker skrika och väcka min pojkvän som ligger bredvid mig men jag får inte ut ett ljud och kan inte röra mig. Inatt hade jag ännu en Sömnparalys, denna var annorlunda. Jag var med min bästa tjejkompis i drömmen, vi har en dialog och jag ska plocka upp några påsar ur bilen medans hon pratar med mig och går mot dörren till en trappuppgång. När jag vänder mig om och ska titta mot henne omfamnas jag av en stor varelse med en grå huva, han har inget ansikte. Jag grips av total panik och försöker att väcka mig själv, nu ser jag hela rummet där jag sover och min pojkvän ligger bredvid mig och håller om mig bara det att det är inte min pojkvän utan varelsen utan ansikte. Både jag och pojkvännen vaknar upp av att jag gallskriker. Jag är nu livrädd och har googlat en del. Kan tillägga att under perioder då jag mår dåligt kommer dessa sömnparalyser väldigt ofta. När jag är vaken ser jag skuggor i ögonvrån och har gjort det sen jag var liten. Bara min pojkvän och min bästa vän vet om detta. Det verkar som om fler har sett mannen med hatten, min fråga är då om det är någon här som har gjort det? Känner mig panikslagen och rädd. För jag tror att det är någonting som vill mig illa. Jag vet att det låter konstigt och jag känner att jag låter som en psykotisk person när jag pratar om detta..

Annons:
Cahira
2014-03-19 02:13
#1

Jag har haft sömnparalyser jag med och jag var livrädd att sova. Minns tyvärr inte vad som fick det att sluta heller.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

changa
2014-03-19 02:31
#2

Okej! Jag vill verkligen inte sova, har dessutom haft en period nu där jag kan sova i 16 timmar utan att vara utvilad när jag vaknar. Är alltid trött. Just nu vill jag bara inte vara med om detta mer :(

Cahira
2014-03-19 02:36
#3

Jag känner igen det med, jag är aldrig utvilad då jag sover, aldrig varit. Du borde kolla med läkare om du kan få sömntabletter så du kan ge din kropp en paus.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

changa
2014-03-19 02:53
#4

Jag var hos läkaren förra veckan och tog prover osv, blev sjukskriven i 2 veckor pga min trötthet. Vill helst undvika alla sorters tabletter, men man kanske borde överväga det iaf detta inte går över. Tack för dina svar :)

Mantissa
2014-03-19 06:25
#5

Det är helt normalt att se saker i tillstånd av Sömnparalys. Av vad jag läst om fenomenet så är du inte helt vaken då, utan befinner dig i en lätt rem sömn (drömstadiet av sömnen). Ofta är det mardrömmar som puttar upp oss till medvetande, och det är då bitar av den som vi fortsätter att se vilket naturligtvis är skrämmande, speciellt när man blir medveten om att man ligger där hjälplös. I remstadiet är det fullt normalt att vara oförmögen att prata/röra sig då vi annars skulle kunna göra illa oss ganska ordentligt om vi agerade fysiskt på alla drömmar vi hade :)

OBE1canUbe
2014-03-19 09:51
#6

Bra svar av Mantissa (#5). Frågor om sömnparalyser är väldigt vanliga så låt mig hänvisa till ett av mina äldre inlägg om det: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/52dd976e8e0e7405f4001b2d-drom-eller-verklighet-hjalp#4

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: