Annons:
Etikettmedium
Läst 1464 ggr
karma1
2014-03-19 01:02

Någon medial? Panik!

Var till ett medium som gav mig en medialvägledning genom tarotkort och "bilder" hon fick upp genom andliga vägledare.
Efter jag varit där så kändes det som om att hon verkligen varit ÄKTA. 
Hon sa bla att min pojkvän inte varit ärlig mot mig osv. Jag kom hem och snokade upp att han hade kontaktat någon tjej bakom min rygg och bjudit ut denne på fika/date.
Detta blev ju jätte tråkigt, då jag verkligen inte trodde detta om min pojkvän. 
Hursom. Ju mer tiden gått nu, desto mer har jag kommit att tänkt på att jag själv faktiskt sa mycket information om mig själv som hon liksom senare "återanvände" senare i samtalet. Som då gav mig en WOW- effekt.
Hon var tydlig med att hon gärna ville ha en kommunikation mellan oss under samtalet, innan hon började.
Läste på om sk Cold Reading, och mkt stämde in på det som skedde, nu när jag tänker tillbaka.
Det som då får mig att tvivla är detta med min pojkvän, då det faktiskt stämde att han inte varit ärlig.

Hon var även väldigt påpekande om att det skulle bli en brytning mellan honom och mig. Att det var viktigt att jag genomförde detta för min framtid. Att han var påväg ned i ett "svart hål" och att jag var tvungen att bryta för att skydda mig själv osv…

Nu sitter jag här och har gjort slut pga att han varit oärlig, men någon del av mig säger att jag och han borde försöka reparera detta och att han är uppriktigt ledsen för det som hänt?
Men med tanke på det som hon sa, om att han är på väg ned i ett svart hål och att jag borde bryta med honom för min framtids skull? FÅR MIG ATT BLI RÄDD.
Varför sa hon så?
Att jag MÅSTE bryta för min framtid?
Hon sa även att det fanns ett jobb ute som "väntade" på mig, hittade det jobbet jag trodde hon pratade om och sökte det direkt, helt säker på att det var DET. Fick svar idag- kom inte vidare till intervju ens. (Dock sa hon att det skulle ske inom 3 veckor, och det har endast gått 1)

Jag bad om ett Tecken (ett speciellt ord) innan jag gick dit för att veta om det var sant. Hon nämnde inte detta ord.
Hon sa även att det fanns en stor risk att om jag fortsätter va tillsammans med min pojkvän att han ev skulle lämna mig för någon yngre kvinna längre fram?

Hon var väldigt iaktagande. Frågade mkt frågor. Och ville inte att min syster (min syster var där efter mig) skulle spela in samtalet. då hon hört att det finns folk som kan lyssna av telefoner? Är inte det en konstig sak?
Hon var även noga att påpeka att hon aldrig gått någon kurs inom detta (mediumskap och tarotkort)

Jag vet inte vart jag ska ta vägen? Ska jag kasta min pojkvän i sjön pga detta? Hon verkade ju så trovärdig och det hon sa om att han inte varit ärlig stämde ju. Min syster blev frälst när hon var där.(dock fick hon bara höra bra saker om sin framtid).

Någon medial som kan hjälpa mig här?
Kan du om du är medial känna av om detta var sant?

Jag är förstörd!

Annons:
Cristine
2014-03-19 01:23
#1

Agera absolut inte efter vad hon sagt , gå på din egen magkänsla och prata ut med din pojkvän. Jag skulle aldrig ge dej de råd hon gett så glöm allt hon sade

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

karma1
2014-03-19 01:31
#2

Okej. Tack.

Min systers framtid lät fantastisk. Och hon var frälst verkligen.

Jag fick bara panik. Speciellt nu när det faktiskt stämde att min pojkvän inte varit ärlig.

Jag blir ju självklart väldigt orolig för hans skull oavsett om vi väljer att fortsätta eller ej. När hon sa att han var på väg ner i ett svart hål? Och att det inte kommer gå bra för honom? Och att jag borde skydda mig för att inte dras med.

Jag tyckte dock det var märkligt att hon sa till mig att jag MÅSTE bryta osv. Att det var ödesbestämt?

Men jag har läst om medium som skriver om att det inte finns något sådant som är ödesbestämt, utan att det hela tiden påverkas av våra val och den fria viljan? 

Att ett medium säger en sån sak som att "om du fortsätter med denna man, så kan du bli lämnad själv i framtiden för en yngre kvinna" ??? är inte det en väldigt märklig sak att säga som medium?

Frustrerande!

Cristine
2014-03-19 01:43
#3

Sådant säger inget seriöst medium, och att din syster var nöjd kan vara att hon också gett vissa indikationer, man ska aldrig berätta något om mediet frågar.. det kan jag tyvärr inte svara på, ska man svara då. Är hon ett riktigt medium vet hon detta ändå.  Det med din pojkvän kan hon ha byggt på någon fråga du kanske gjort om honom eller frågat bekymmrat om framtiden.

 Hon har säkert läst det i ditt ansikte ..tänk bakåt på allt du sade.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

karma1
2014-03-19 01:56
#4

Ja, men när jag tänker tillbaka på detta så märkte jag ju att hon "kollade in mig" Hade väldigt intensiv nästan utstirrande blick.

De saker som min syster tyckte var förbluffande att detta medium visste var att hon påpekade att hon var förlovad, trots att min syster då inte bar sin ring. Även det att hon såg en kockerspaniel hund (min systers hund är en kockerspaniel-blandning)

Detta kan man dock få reda på om man kollar in min systers facebook profil, trots att man inte är vän med henne där. 

Mediumet vi var hos bor bara något hus bort från min syster, och kan alltså lätt luska fram min systers profil på Facebook då de bor på samma lilla ort. 

Jag vet inte… Hon kanske är medial också. Blir bara så fundersam och orolig.

Tack för ditt svar dock. Det lugnar lite :)

karma1
2014-03-19 02:00
#5

En sak att tillägga är att hon direkt efter att jag harklat mig lite försiktigt nämnde att hon kände ett tryck över bröstet med mig, och att hon känner ett rosslande. direkt efter att hon sa det så liksom var det som om att hon kollade in min reaktion.

Jag satt ju och andades med bröstet under detta också, då jag blev orolig och i chock.

Eller så inbillade jag mig detta och söker endast svar på att inte bryta med min pojkvän….

Cristine
2014-03-19 02:01
#6

Skönt om jag kunnat hjälpa om än lite.🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
2014-03-19 02:05
#7

Tala ut med din pojkvän säg sanningen och det kommer att ordna sig tror jag.🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

karma1
2014-03-19 02:08
#8

Tack för fina råd! 🙂

Cristine
2014-03-19 02:15
#9

Varsågod!🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

karma1
2014-03-19 18:29
#10

Någon mer?

Aleya
2014-03-19 18:50
#11

Jag har själv varit till ett medium som sa att den jag var med inte skulle vara bra. Jag tänkte som så att jag kan ju inte bara skita i allt bara för att ett medium säger så. Så körde på. Dock visade det sig att hon hade rätt. Du måste ju göra som du vill. Detta är bara en fingervisning vad som kan ske.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

visdom
2014-03-19 19:45
#12

Lyssna på ditt hjärta, för mig känns det konstigt att ett medium frågar ut en. och mediumet låter inte så seriöst i mina öron.

Thesa
2014-03-19 20:02
#13

Ett seriöst medium vill inte ha reda på något ( i vart fall inte alls mycket) om den som det ska förmedlas till. Ju mindre man vet om någon ju bättre blir det för då går man inte in med eget tänkande som ibland kan vara lätt att göra, speciellt om man känner någon väl. När man går till ett medium ska man inte prata för mycket mer än möjligen säga vad man kanske vill ha reda på som, Hur ser det ut med jobb, Kärlek, min närmsta framtid mm.  Hon känns inte seriös så jag hade inte tagit hennes råd på allvar.

Hoppas du kan släppa det hon pratade om och att det ordnar sig för dig och din pojkvän. Prata med varann det är alltid det bästa första steget.

Annons:
Magi-cat
2014-03-19 21:46
#14

#0 Dåligt av mediet att hon gav dig de "råd" hon gjorde! En vägledare ska aldrig prata om en tredje person som inte är tillfrågad, inte häva ur sig katastrofutsagor, inte säga att personen måste göra si eller så!

En vägledning ska hjälpa, inte ge frustration och panik. Hon kan väl ha varit medial men var ändå en dålig vägledare. Framtiden är aldrig huggen i sten.

Och du - lita till dig själv! Hoppas också att du släpper det där nu. Önskar dig allt gott för framtiden!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

allhealing
2014-03-19 23:12
#15

#0,

 varför ställer du inte dina frågor till mediet du var till?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Magi-cat
2014-03-20 07:07
#16

#15 skulle då inte jag göra och riskera mer av samma sak.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
allhealing
2014-03-20 22:52
#18

#16,

jag ställer frågan eftersom tydligen är kommunikationen mellan mediet och den sittande inte 100%. Därför är det kanske så enkelt att det handlar om missförstånd. Det kan man inte veta förrän man frågar.

Givetvis kan man utgå från att den ena personens förståelse är den allenarådande sanningen men då är det motsägelsefullt eftersom det kvarstår frågetecken.

Därför är det alltid bäst att gå till källan och ta reda på vad det var man inte förstod eller misstolkade första gången. Först när fullständigt förståelse inträffar framkommer svaret.

Om man inte vill gå till källan utan istället skapa behovet av att säga att jag har inte blivit rättvist behandlad. Då är man inte ute efter att ta reda på den djupare sanningen. Då väljer man istället konfrontationskurs.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Svartkajan]
2014-03-22 00:38
#19

När jag läser ditt inlägg känns det som att du redan vet att det mediet inte var äkta. Om man kör med 20 frågor och utgår därifrån (det är inte spiritistiskt eller clairvoyant) tycker jag att man ska informerande den tolkande om det.

Att göra slut med pojkvännen pga vad den här tolkaren sa känns befängt. Ärligt talat, har inte du några vänner av manligt kön? Att man fikar ihop betyder inte att någon av dem har något känslomässigt eller sexuellt i kikaren. :)

Magi-cat
2014-03-22 07:41
#20

#18 TS vet bäst vad som är bäst för henne och gör naturligtvis som hon själv vill och känner.

Jag skrev att jag inte skulle gå tillbaka. Något som bara ger panik och frustration gör man nog bäst att hålla sig ifrån. Ibland får man inte alla svar.

Att gå "till källan" är att gå till sig själv, inte till den som förorsakade paniken, enligt mitt sätt att se. DET är att inte söka konfrontation, utan frid.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
spirit33
2014-03-22 17:14
#21

#20

Att gå "till källan" är att gå till sig själv, inte till den som förorsakade paniken, enligt mitt sätt att se. DET är att inte söka konfrontation, utan frid.

Klokt skrivet. Konfrontationen ska givetvis vara med pojkvännen om det ska vara någon. Alla som har verkat som medium vet att det är väldigt stor chans att pricka rätt om man pratar om otrohet och att lämna partnern. Alltså ingen som helst indikation på att så är fallet.

The_pearl
2014-03-22 22:14
#22

Man ska aldrig lita blint på vad ett medium säger. De kan faktiskt ha fel. Jag har fått till mig av två medium att den killen jag har nu, med honom kommer allt att rinna ut i sanden. Det mediumet som sa detta var för mig väldigt oprofessionell. det andra mediumet gjorde en kanalisering o min "morfar" gick igenom o ifrågasatte mitt förhållande. "Morfar" sa iofs inte rätt ut att jag skulle lämna honom, men det klingade inte positivt. Efter detta har min kille blivit helt annorlunda. Jag tvivlar inte längre, det är precis som att min kille fått en spark i baken liksom. Lyssna på vad DU vill. Försök lyssna till ditt inre. Det sa mitt andra medium till mig att göra. Jag har inte lärt mig detta än, men jobbar på det! :)

Upp till toppen
Annons: