Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 777 ggr
OBE1canUbe
3/18/14, 5:05 PM

Vad vill DU kunna göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visste du att man kan lära sig att gå in i ett gränstillstånd mellan dröm och vakenhet som kallas för en klardröm? I en klardröm förstår man att man drömmer samtidigt som man har kvar alla sina vakna sinnen: man kan inte bara se och höra, men även känna beröring, smaker och lukten så allt känns lika riktigt som i det verkliga livet. Man behåller alla sina minnen från för och kommer att minnas det som hände när man vaknar. Man kan planera i förväg handlingen och styra den inne i en klardröm. Vad skulle du helst vilja uppleva?

Annons:
The_pearl
3/18/14, 5:16 PM
#1

Jag har nog haft några såna drömmar, utan att medvetet valt dom som du beskriver. Jag kunde innan vakna och fortfarande känna dofter, smaker, tydliga känslor och jag kom alltid ihåg mina drömmar. I tydliga detaljer. Det var häftigt men jobbigt också. Då hade jag också sömnproblem så vaknade mycket under en natt och drömde så fort jag somnade till. Nu gör jag inte det. Synd då jag tyckte om drömmandet! :)

Skorpion76
3/18/14, 5:38 PM
#2

Det skulle vara nice att träffa Joey Tempest!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

OBE1canUbe
3/18/14, 6:18 PM
#3

#1 De flesta har haft såna drömmar nån gång i livet, oftast som barn. Alla kan dock lära sig att medvetet gå in i en klardröm, uppehålla och styra den. Man bör också lära sig att skärpa sina sinnen för att det ska kännas riktigt verkligt.

HellaBella76
3/18/14, 9:29 PM
#4

Låter svårt.. inget jag har tålamod eller ork att fördjupa mig i. Får nöjd mig med mina "vanliga" drömmar :) Annars hade de ju varit spännande att förflytta sig till en annan plats/värld.. o kunna ha kontroll å styra det som sker. :)

Squimpan
3/19/14, 8:19 AM
#5

Har klardrömmar ibland och det brukar sluta med att det blir en "våt dröm" men brukar oxå försöka ta mig till andra planeter och sväva runt i rymden för att beundra planeterna på håll. eller är det lite Astralresa?

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

HellaBella76
3/19/14, 9:06 AM
#6

Oj! 😮

Brukar detta ske i samband med ett större intag av alkohol? 😉

Nädå.. de va ett försök till att va liite rolig..

Låter ju spännande det där med att sväva i rymden, men jag skulle ärligt få panik.. tycker de e småotäckt att sitta i ett flygplan o drömt en del mardrömmar om det.

Jag skulle personlig föredra att ta mig till en mysig plats, en som fyller mig med lugn o harmoni (mark under fötterna).. varför inte möta någon där.. dela tankar o funderingar.. eller bara vara! 🙂

Annons:
OBE1canUbe
3/19/14, 9:44 AM
#7

#5 Klardrömmar, utanförkroppenupplevelser (UKU) och astralresor är bara lite olika upplevelser av samma tillstånd. Det när man behåller sitt vakna medvetande i en REM-sömn. Den metoden som jag lär ut innebär att man går in i en klardröm från att vara vaken, då upplever vår hjärna övergången som en separation från den fysiska kroppen som en UKU. En klardröm som man har efter en UKU kallas för astralresa oavsett om man väljer att resa till andra ställen eller att stanna i sitt rum.

#6 Att ”bara vara” är en av de få saker man inte kan göra i en klardröm, man måste vara aktiv för att stanna kvar i den annars övergår det bara till en vanlig dröm eller vaknar man. Förövrigt klardrömmar är ett utomordentligt sätt att bli av med paniktankar, mardrömmar och fobier. Man gör det genom en konfrontation.

Svenne123
3/19/14, 9:46 AM
#8

jag vill kunna radera tankemonster

HellaBella76
3/19/14, 10:57 AM
#9

Med "bara vara" menar jag.. finnas där andas in dofter, se, känna.. ta in en känsla. Är inte det att vara aktiv? Eller måste man sväva, flyga runt, för att hålla sig kvar i klardrömmen? Aja.. hmm.. nja, vill nog isf använda min klardröm till att ha de bra o må gott, inte konfrontera rädslor.. Finns väl mkt att hitta på nätet om detta, borde väl gå att lära sig själv..

OBE1canUbe
3/19/14, 11:35 AM
#10

#9 Ja, att andas in dofter, se, röra och känna är inte bara möjligt utan en av metoderna för att förstärka verklighetsuppfattningen och hålla sig kvar i en klardröm.

Självklart går det att lära sig själv! Det att jag har kurser i ämnet betyder inte att jag vill sitta på kunskaperna själv. Kan mycket varmt rekommendera att läsa det här: http://research.obe4u.com/practical-guidebook/ - en praktisk guide, avskalad från allt ”skit” som finns så mycket av på nätet.

HellaBella76
3/19/14, 11:53 AM
#11

Hmm… har kikat lite på you tube-klippet som ligger ute på den sidan. Plötsligt känns det här som sååå mkt mer än "bara" en dröm.. Känner det i hela min kropp..

imke
3/19/14, 1:32 PM
#12

Väldigt intressant med tanke på allt jag upplever på nätterna och som jag aldrig kunnat förstå lr förklara.


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

imke
3/19/14, 1:33 PM
#13

Och sen… just det här man pratar om. Att man inte sover men känner inte sin kropp mot underlaget längre. Det händer ofta när jag mediterar…..


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
OBE1canUbe
3/19/14, 1:56 PM
#14

#11

Självklart gäller det så mycket mer än ”bara” en dröm. Vissa använder datorer för att spela pocker andra forskar i kvantfysik. Så är det även med klardrömmar. Vissa kan lockas av att kunna köra ett slags dataspel med oerhört verklighetstrogna miljöer och upplevelser, andra kan försöka uppnå nya medvetandenivåer. Rullstolbundna kan känna på att kunna gå igen och folk med svåra fobier kan äntligen få hjälp med att gå över det och leva ett rikare liv. Kreativa människor får direkt tillgång till all den otroliga skapandekraften våra hjärnor besitter och bokstavligen lyssna bara på långa musikstycken under en klardröm och sedan skriva det ner när man vaknar för man kommer ihåg allt lika bra som det som händer under dagen. Det jag själv får största behållningen av är en möjlighet att träffa, krama om och prata med nån som man inte har länge en möjlighet att göra det i det verkliga livet, nån som man saknar så fruktansvärt. Visst kan man diskutera hur länge som helst om det är ”bara” en dröm eller om det är vår själ som reser i väg. Det är nog inte meningen att vi skulle ta redo på det, få bevis i det här livet. Så för mig är det så mycket mer än ”bara” en dröm oavsett!

HellaBella76
3/19/14, 2:38 PM
#15

Men.. ta det här med att få möjlighet att möta/träffa någon.. skulle även en sådan sak vara möjlig mellan två personer som båda är i livet? Eller kan man bara möta de som lämnat jordelivet? Och OM man nu skulle kunna möta en person som lever å andas, genom att båda gör en sådan här resa.. i samma stund, fast på olika platser. Kan båda då styra upplevelsen och kommer då båda ihåg samma sak? Vad jag menar är.. isf skulle ju det vara ett bevis på att det faktiskt inte alls är en dröm, utan en annan typ av verklighet.. Jag undrar för jag har hört att ett sådant möte skulle kunna vara möjligt. Vet du något om det?

OBE1canUbe
3/19/14, 4:23 PM
#16

#15

Många påstår att de har gjort det, men ingen som kunde bevisa det, trots att det skulle vara väldigt enkelt… Som sagt jag tror inte att det är meningen att vi skulle få nåt slags bevis om livet efter detta eller andra verkligheter osv. Man får antingen tro eller inte. Av egen erfarenhet handlar klardrömmar och astralresor endast om ens egna upplevelser och kan inte på nåt sätt interagera med det verkliga livet.

HellaBella76
3/19/14, 5:18 PM
#17

Okej.. oavsett vad man tror så e detta intressant å väcker helt klart en liten nyfikenhet :-) Tack för dina svar!

valentiino
3/19/14, 7:44 PM
#18

Jag vill kunna besöka den plats och gård där jag hör hemma på riktigt men som jag flyttat ifrån, och som jag har bott på i ett tidigare liv. Jag vill återigen kunna springa på ängarna och känna friheten…

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

_Alicia_
3/23/14, 2:06 PM
#19

Jag valde "Spirituell vägledning" men det skulle ju inte vara helt fel att bli av med mina fobier för broar, spindlar och mörker. 😉 Eller träffa en avliden person.

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com


OBE1canUbe
3/24/14, 11:22 AM
#20

#19 Det som är fina med klardrömmar och astralresor är att "välja" ska man göra bara i den här omröstningen, när man har lärt sig att gå in i en klardröm har man tillgång till alla dessa möjligheterna och många fler!

Annons:
Upp till toppen
Annons: