Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 651 ggr
[Fee]
3/17/14, 10:43 PM

3D syn, meditativt eller Lucid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle lägga mig för att sova här om natten. Jag hade legat ett tag och blundat. Var helt klar i huvudet & i ett vaket tillstånd. Men så avslappnad att jag skulle kunna somnat om jag hade velat. Helt plötsligt kom det upp färger i 3D. Det var så häftigt att jag valde att ligga kvar och "titta" på detta (blundade) färgspel jätte länge. Regnbågens färger i en svart rymd som roterade och drog åt olika håll.

Det har hänt förr att jag en kortare stund kunnat se ett ansikte i 3D, men gråvitt i en svart rymd.

Fler som varit med om detta & kanske kan förklara detta fenomén? Jag ska lägga upp en bild som är snarlik detta 3D spel i färger som jag upplevde.

Är det det som kallas för lucid? Eller var det något meditativt tillstånd? Saken är den bara att jag kunde inte styra synerna.

Ska lägga upp en bild på hur det såg ut på ett ungefär:

Annons:
[Svartkajan]
3/17/14, 10:58 PM
#1

Jag kallar det för halvläge, mitt emellan allt och man ska ta vara på dessa lägen för de kommer i perioder. Jag har inuitivt alltid trott att "Såhär ser nog min själ ut just nu"

Du är inte ensam alltså :)

saraofve
3/17/14, 11:05 PM
#2

Lucida drömmar går ju nästan hand i hand med hallucinationer. Du plockar nog detta direkt från ditt undermedvetna. Mysig teori det där att era själar är som färgsprakande 3D målningar😊

SaraBlomma

[Svartkajan]
3/17/14, 11:36 PM
#3

Fenomenet ingår i ett tillstånd som heter Synesthesia. Tex har musiker uppfattat noter som färger och blir förvånade över att andra inte ser det.

[Fee]
3/18/14, 1:50 AM
#4

Ja.. min syster har det som kallas för synesthesia. Fast med siffror & färg. Hon räknar i färger. Något vi andra i familjen fått reda på först nu i vuxen ålder. Så vet lite vad det handlar om iaf.

Gillar tanken på att det är mitt undermedvetna som gjorde min själs spegling! Det är ju ändå det drömmar handlar om.
Att spegla det undermedvetna.
Fast "drömknappen" vid det här tillfället hade slagit på lite förtidigt eller hur man nu ska säga. 🙂 Drömknappen var påslagen för jag var så avslappnad, så hjärnan lurades att tjuvstarta drömmandet & analyserandet av mitt undermedvetna.

Oj.. rörigt skrivet! Hoppas det kommer fram någorlunda vad jag försöker få skrivet.

[Svartkajan]
3/18/14, 11:50 AM
#5

Fullkomlig förståelse från min sida 🙂

OBE1canUbe
3/19/14, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är förstadiet till att bli lucid (att hamna i en klardröm). Jag kör en kurs om klardrömmar, utanförkroppenupplevelser och astralresor. Det du gör är en av metoderna som jag lär ut för att få en klardröm – en dröm där man behåller medvetandet om sig själv, sina minnen och det som är viktigast alla sina sinnen fungerande, man kan känna beröring, smaker, lukter samtidigt som man kan skapa egna drömmiljöer och styra handlingen.

När dina färgupplevelser känns som mest verkliga istället för att fortsätta ligga och observera kan du bara mentalt resa dig upp ur sängen. Du kommer att känna en separation från den fysiska kroppen som kommer att stanna kvar i sängen medan ditt medvetande kan nu gå in i en klardröm i ett annat slags kropp som känns dock lika verklig. Separationen kommer att kännas skrämmande första gången och med största sannolikhet hamnar man tillbaka då i den fysiska kroppen och vaknar, men man snabbt blir van med det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: