Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1161 ggr
gullviva116
2014-03-17 14:35

"Fel" svar från guide

Hej,

Jag provade nyligen att kontakta min inre vägledare, guide, ängel eller vad ni föredrar att kalla det, själv för första gången. Jag var på en kanalisering med ett medium för några år sedan, så detta var andra gången. 

Jag ställde en fråga fick ett svar som jag inte ville ha. Jag trodde att jag skulle känna mig tillfreds efteråt, men jag fick ångestkänslor. Hur kan jag fortfarande känna tvivel, ogilla svaret och tycka att det var fel, om det kom från min inre guide? 

Hur tänker ni som har mer erfarenhet?

Annons:
Blodfot
2014-03-17 14:37
#1

Din vägledare säger inte det du vill höra, utan VAD du behöver så har jag fattat det. En vägledare är inget husdjur som man kan besstäma över, de gör som de vill, men hjälper alltid på något sätt, även fast man inte alltid tror det, enligt mig och avd jag har fått lära mig!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

gullviva116
2014-03-17 14:52
#2

Tack för svar!

Ja så har jag också tänkt, men jag trodde att jag skulle "acceptera" svaret. Inte att det skulle väcka ångest. Det innebär ingen förändring i mitt liv så som det är just nu, men hur jag ser på min framtid. Jag känner instinktivt att det är fel svar, inte "det var inte det jag ville höra" utan det är något annat, djupare i mig, som säger att det svaret inte var rätt/hela sanningen eller hela svaret.

Kan man ha två guider som är oense?

Blodfot
2014-03-17 14:57
#3

Ja, de kan de vara. Mina kan vara det ibland.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

tarotlasse
2014-03-17 15:24
#4

Allt man får från våra vägledare och andevärlden är en vägledning på hur vi kan göra.

Det är inte som många tror  att det är det  som kommer ske eller vad vi måste göra.

Vi bestämmer  helt och hållet själva i slutändan hur vi gör beslutet det kan inte våra guider eller andevärlden påverka överhuvudtaget.

Våra vägledare och andevärlden vill bara vårt bästa och ger den enligt dom klokaste vägledningen.

Det är inte alltid det är det vi själva tycker är det bästa eller som vil vill göra.

Så väldigt viktigt att veta att allt vi får till oss är enbart en vägledning och att det är vi själva som tar själva besluten.

Jag kan ge ett exempel jag var sen till jobbet och foten tryckte hårt på gaspedalen.

När min inre röst talat om för mig att sakta ner på farten.

Inte gjorde jag det för jag var ju sen.

Samma när min inre röst uppmanade mig att bromsa så lyssnade jag inte på det örat.

Efter viadukten så körde det ut en lastbil och så blev den bilen skrot.

Man fick skära loss mig ur bilvraket jag klarade mig visserligen rätt så hyffsat med enbart ett muskelfäste i ryggen som gick av och 6 månaders rehabilitering.

Min guide gav mig råd men jag lyssnade inte den gången.

I dag är jag betydligt bättre på lyssna på mina vägledares råd.

Men  det händer fortfarande att jag och mina vägledare inte riktigt är överens och jag tar ett annat beslut.

Oftast så blir det att jag säger efteråt varför lyssnade jag inte.

Lasse

Vander-sten
2014-03-17 19:28
#5

#2 Kan man ha två guider som är oense?

Undviker helst att ge ledande svar så ingen behöver fixera sig vid något i onödan som kanske i slutänden ändå inte visar sig stämma.

Men om du tillåter mig att ge dig ett tips så får du gärna läsa vidare omkring det psykologiska och beteendemässiga området med 'delpersonligheter' och vad det beskriver.

Det säger visserligen inte allt men kan fungera som en nyckel om man känner sig intresserad 👍

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
H-lena
2014-07-03 20:42
#7

Jag kan säga såhär, min andliga vägledare har haft fel. Det händer! Vad de säger är inte fixt, som sagt du tar besluten. Så fokusera inte för mycket på det just nu, lev i nuet och se vad som händer! :)


Upp till toppen
Annons: