Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 784 ggr
dorra
2014-03-16 13:17

Vad händer med mig? hjälp snälla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla fina ❤️, jag behöver hjälp att förstå hur detta är möjligt, om det kan utvecklas och ifall om ni upplever samma sak. Jag minns mina drömmar nästan varje morgon, men glömmer sen ofta bort dem under dagen.. MEN vissa nätter (notera vissa) så har jag känslan när jag vaknar att det ej varit en normal dröm. Känslan i dessa drömmar är oerhört verklig och dessa drömmar är alltid extremt detaljerade och läskiga eller sorgsna.  Jag tänkte ta ett exempel på dessa drömmar. Det är en utav många liknande drömmar. Jag vet att det är lång text men snälla fina läs och hjälp mig.

ex.1
Jag drömde att jag hade studentmottagning på en stor veranda med klassiskt trästaket dvs ''pinnar'' som står upprätt (jag hade nämligen vid denna tidpunkt nyligen tagit studenten i verkligheten). På mottagningen befann sig vänner och släkt. Alla var bekanta förutom en tjej i min ålder (19-20). Vi började prata, hon var hur snäll som helst. Vi stod lutade mot staketet när hon plötsligt tappa fotfästet och ramla med ansiktet på staketet. En av staketets pinnar for genom hennes öga och hon dog.
    Jag lade henne i en kista med en ros i handen. Där låg hon, vacker och med ros i hand (känslan var kuslig och det var mörkt). En lugn men ack så läskig musik spelades med barn som nynnade i bakgrunden och plötsligt öppnades hennes ögon blixsnabbt och musiken stoppades i samma veva. När hon öppnade ögonen log hon ett ont leende och hålet i ögat från olyckan i staketet blev synligt. Jag förstod under hela drömmen att det var en dröm(vilket jag ofta brukar göra), och jag kände att nu var det dags att vakna, det var helt enkelt för läskigt. Men jag kunde inte öppna ögonen, jag kände sängen och min pojkväns arm men var fast med stängda ögon och stillbilden på hennes leende och hålet i ögat. Jag skrek så högt jag kunde(var nog inte så högt) och drog i pojkvännens arm men han bara puttade bort mig (han sov ju också). Till slut lyckades jag vakna och var så rädd för att somna om men kunde inte hålla ögonen öppna och kom tillbaka till samma dröm. Detta hände 6-7 gånger och jag höll på att bli tokig. Varje gång så kom jag till en kyrkogård där denna tjej och två kloner av henne stod med vita klänningar, hålet i ögat och det obehagliga leendet samt bakgrundsmusik med barn som sjunger. Efter att ha vaknat för typ 6:e gången bestämde jag mig för att hålla upp mina ögon med händerna och andas djupt för att inte somna om så snabbt (chansen är större att jag inte kommer till samma dröm om jag är vaken en stund). Det som hände var att jag somnade med öppna ögon, alltså jag drömde med öppna ögon, där stod hon, i mitt rum och log åt mig med hålet i ögat och då fick jag total panik och pojkvännen vaknade av att jag skrek och grät. Han höll mig vaken en stund och när jag sen somnade kom jag till en annan dröm där jag befann mig i ett hus som inte ville ha mig där, jag var en inkräktare och ej välkommen, det hände massa kusligheter i huset då den ville få ut mig därifrån. 

Kopplingen till verkligheten:
Dagen efter jag hade dessa obehagliga drömmar ringde min systerdotter (13 år) mig och frågade om vi kunde gå på bio och se filmen ''After earth''. Jag hade aldrig hört om filmen men när jag hörde att Will Smith och hans son, Jaden Smith, var skådespelare så blev jag nyfiken. Självklart ville jag gå på bio med min favorittjej. Vi möttes upp på ett fik innan bion och drack en chai latte. Min systerdotter är extremt intresserad av spöken, andar, konstiga drömmar osv och ber mig alltid berätta om mina drömmar då jag som sagt ofta får drömmar som denna. Jag berättade om drömmarna jag drömt natten innan och hon lyssnade nyfiket, hon frågade hur tjejen i drömmen såg ut och jag beskrev henne, hon var lite mörkare i hudfärgen, brunett med mörkbruna ögon och såg bra ut. Vi gick sen och filmen startade. I filmen hade Jaden Smith en syster som var död. Man fick se hur hon dog av att en spindelliknande varelse stoppade sin spetsiga klo i hennes öga. Redan där kollade jag och min syster dotter på varann och tänkte samma koppling till drömmen(dessutom såg Jaden Smiths döda syster precis ut som tjejen i min dröm). Senare i drömmen fastnade Jaden Smith i en dröm och hans syster var i drömmen och försökte väcka honom då han var i fara. Hon sade ''Jaden wake upp, Jaden wake up, Jaden wake up..'' och när han inte vaknade så ändrades hennes tonläge och rösten höjdes, ''Jaden wake uuup'' och så log hon samma leende som tjejen i min dröm och såret på ögat kom fram (som hon fick när monstret dödade henne). Precis som i min dröm. Min systerdotter blev så skraj, då jag hade berättat drömmen innan filmen, och jag har inte sett någon trailer till filmen eller något alls. Sedan när det var dags för att gå hem gick vi förbi gallerian i T-centralen(bor i Stockholm). Klockan var runt 23.00 och gallerian var stängd seda länge. Plötsligt, exakt när vi passerar gallerian hör vi en röst. Det är gallerians högtalare och en man säger ''Alla som är i byggnaden, utrym byggnaden. Inga människor i byggnaden, utrym byggnaden.'' Rösten pratade otroligt högt och konstant i kanske 5 min. Ingen var välkommen i byggnaden precis som ingen var välkommen i huset i min dröm.

Annons:
Upp till toppen
Annons: