Annons:
Etikettandlighet
Läst 773 ggr
eifos22
2014-03-04 20:31

Öppen för andevärlden

När jag var mindre var jag väldigt öppen för andar. Lite för öppen.

Fick alltid massa konstiga röster, bilder, och ansikten framför mig, och trodde att det var något fel på mig.

När jag var 15 mådde jag väldigt väldigt dåligt psykiskt, vilket ledde till att jag drog till mig negativ energi. Lyckades då efter ett tag att stänga mig.

Men jag känner en idag hur min kropp , själ och dagdrömmar vill säga mig saker som har något med den andra världen att göra. 

Hur gör jag för att öppna min själ igen? 

Dela gärna med er av egna erfarenheter.

Annons:
JacquelineRos
2014-03-09 18:14
#1

Jag stängde själv in mig ett tag men jag började lite smått med att spå och sen har det utvecklats vidare.. Det man även kan göra är att meditera mest för att öppna sitt sinne mer och visa andevärlden att man är redo att "ta emot" dem igen.

Hoppas mitt svar hjälpte!

InreSeendet
2014-03-09 22:13
#2

Jag lärde mig Reiki healing och gick på intuitionscirkel och meditationer, det kändes tryggt att öppna upp sig en grupp. När jag var ung blev jag rädd och stängde av.

Vander-sten
2014-03-10 21:06
#3

Andevärlden är något som många snabbt vant sig vid att använda som ett uttryck, eller som en förklarande symbolik över ett område som annars kanske kan vara svårt att förklara på annat jämförbart sätt.

Om jag försöker förklara hur jag själv ser på dem här sakerna så vill jag börja med att se skillnaderna mellan vad som är min fysiska verklighet där jag lever och befinner mig och vad som tillhör den andliga delen.

För mig är de två helt olika sidor men där ingen utav dem skulle kunna existera utan hjälpen ifrån den andre.

Med detta sagt så finns det inget som genast visar på, att bara för vi vant oss vid ifrån andras berättelser att jämställa det andliga som en "omgivande värld"….Så kvarstår frågetecknet varför detta genast bör tolkas som någonting som kommer till en i fysisk bemärkelse Utifrån och i riktning mot mig.

Varför skulle det inte kunna vara på ett annat sätt?

När tänkte Just Du senast som läser dessa raderna att den andliga kraften kanske har sin början och sitt mest naturligaste förankrade fäste, där inombords och att den hjälpande kraften är en del av din alldeles egna personliga utstrålning som bär dig framåt 🌺

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Upp till toppen
Annons: