Annons:
Etiketteruforymden
Läst 6510 ggr
Squimpan
2/25/14, 1:20 AM

Vad var det so faktiskt hände mig i natt???

Jag tror att jag har blivit kontaktad av en utomjordisk ras. någon annan förklaring har jag inte. jag har varit med om en ytterst obehaglig upplevelse som troligtvis kommer förändra min syn på livet för alltid.

Jag ska börja med att säga att jag aldrig har sysslat med eller varit speciellt intresserad av ockultism eller UFOs, men min syn förändrades helt förra natten. sedan dess har jag försökt smälta vad som faktiskt hände samt måla en så detaljrik teckning som möjligt av varelsen som kontaktade mig.

jag är 24 år och har haft problem av alla dess slag under åren och har på senare tid saknat en andlig eller spirituell vägledning. jag känner mig vilsen i de stora frågorna så som :

Vad händer efter döden? 

varför är vi här?

vad är meningen med livet?

jag tror att jag fick svar på många av mina frågor i natt men jag kan fortfarande inte förstå informationen som jag fått.

Så här gick allting till: Jag sitter hemma i min lägenhet som så många andra kvällar i veckan men förstod inte att denna skulle bli så speciell. 
plötsligt känns det som att jag tappar kontrollen över kroppen och hamnar i en fryst position, samtidigt som en varm, nästan brännande känsla täcker hela kroppen. jag har ingen aning om hur länge jag står i denna frysta position men jag börjar sakta tappa medvetandet. Det sista jag ser innan det blir svart framför ögonen är min katt som står och "reser ragg" mot mig. (när en katt känner sig hotad och antingen skall slåss eller fly)

Nästa minne jag har är denna varelse som stirrar mig kallt i ögonen http://www.pictures.se/bild/IxR

För en sekund trodde jag att hjärtat skulle stanna. trots de stora stirrande ögonen flög tankar i huvudet på mig och jag funderade på vart jag faktiskt var. jag kom snabbt fram till att jag inte skulle kunna avgöra detta eftersom jag inte kunde röra blicken, huvudet eller någon annan del av kroppen. jag var kvar i den frusna position jag som jag var innan allting blev svart, men jag var inte kvar i lägenheten det var jag säker på, för man hör alltid motorvägen i min lägenhet, dygnet runt. 

under några sekunder stillades mina tankar och en tystnad, en tystnad som jag aldrig varit med om, lade sig över oss. (En/ett) symbios mellan mig och varelsen varade en stund som jag aldrig upplevt med någon annan varelse, djur eller människa. det var som om han kunde se rakt igenom mig, känna min rädsla och kaoset i mitt huvud, och märkte att mina tankar behövde stillas.

Jag har fortfarande inte någon uppfattning om tid och rum när tystnaden avbryts. varelsen hade tidigare inte gjort ett ljud ifrån sig och inte rört sig en millimeter. Han lade huvudet lite på sned och jag började höra ett språk i mitt huvud. ett språk som kändes väldigt bekant men som jag inte tror talas på jorden idag. han talade till mig en stund och var sedan tyst, nästan som han ville ge mig en stund att smälta det han hade sagt och fortsatte sedan tala till mig. jag måste påpeka att hans läppar inte rörde sig en gång under samtalet. 

det blev tyst igen och varelsen lät mig fortsätta det kaos jag kallar tankar fortsätta i mitt huvud och återigen var det som han såg rakt igenom mig och analyserade mina tankar. 

plötsligt såg han besviken ut och flackade med blicken. De kalla ögon  som han haft spända i mig sedan sekunden jag först såg honom var fyllda med besvikelse. sedan tittar han upp på mig igen, lägger vad jag tror är sin hand på mitt huvud, sen blir det svart igen.

jag vaknar upp i samma frusna position stirrandes på samma ställe där jag sätt katten resa ragg mot mig precis innan jag tappade medvetandet. Tyvärr är jag inte säker på vad klockan var när jag tappade medvetandet (ca 18-19:00) men när jag vaknade till igen var Kl 03:33. detta skrämde mig eftersom jag hört att 03:00 är tiden då andar och andra "fän" är som mest aktiva. 

Det är mycket detaljer som jag ön inte lyckats pussla ihop. Min katts reaktion, det att jag faktiskt frös i en stående rörelse(jag städade).
Det var alldeles för verkligt för att ha varit en dröm/hallucination, så mkt detaljer i hans ansikte som fastnade på näthinnan. "Ohm" tecknen i hans pannan som återupprepar sig, de stora kalla reptil ögonen. tyvär är jag inte en allt för bra tecknare men jag gjorde mitt bästa i att återskapa vad jag sett ur minnet. jag har hört talas om "Anunaki" eller "Reptil-Humanoider" och med lite tanke är det dom som passar bäst in. Det här är en väldigt spännande samt skrämade upplevelse jag har haft men konstigt nog vill jag träffa denna varelse igen! 

SNÄLLA HJÄLP Mig få klarhet i vad som faktiskt hände här för jag kan inte förklara det annat än att jag blev bortförd av en varelse som inte var from denna världen som försökte berätta någonting för mig men blev besviken när han insåg att jag inte förstod vad han sade. Jag är väldigt tacksam för svar.

__________________

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Annons:
addapadda
2/25/14, 7:45 AM
#1

Utomjordingen du såg(man säger inte UFO) är du inte ensam om att ha sett. Är själv väldigt intresserad av annat liv i Universum, så jag har varit inne på en överdrivet stor grupp hemsidor och just den utomjordingen du ritade är vanligt förekommande och folk har berättat att de kände sig precis som du beskrev det. Tycker att du ska fråga på Utomjordiskt.iFokus.se också. Förstår att det var obehagligt, men tänk på att de kan vara så låååååååångt före oss i evolutionen.

Denna kommentar har tagits bort.
Squimpan
2/26/14, 10:49 PM
#3

Tack för svaren! jag puffar upp tråden så att fler kan dela med sig av sin åsikt om vad jag faktiskt upplevde! MVH//Squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

[gossi15]
2/28/14, 9:58 PM
#4

Herregud va intressant!!! Ja tror inte på sånt alls , altså att utomjordingar skulle kma o hälsa på människor…de känns lite väl film. Men vet att de finns andra varelser som inte bor på jorden såklart.

Iaf var detta jätte intressant. O ja själv skulle vilja vara med om samma sak som du nu fick vara med!!!!! Hade varit sjukt coolt!

Soul1973
3/1/14, 3:06 AM
#5

Det var ingen utomjording och det vet du mycket väl vid det här laget :-)

Squimpan
3/3/14, 11:58 PM
#6

jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska tro om detta. med kristen bakgrund så vill jag ju tro att det är "djävulen" (vad djävulen nu är, livsform/energi) som ville spela mig ett spratt och få mig att vackla i tron. å andra sidan så är jag väldigt övertygad om att vi inte är ensamma i universum på en fysisk nivå! 

Det finns andra varelser därute samt en högre makt…… och jag är inte säker på vem utav dem jag träffade. hjälp mig gärna att förstå #5!

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Annons:
Soul1973
3/4/14, 3:33 AM
#7

Det är klart det finns andra fysiska krafter ute i universum än vi. De vet att vi finns också.

Självklart kan du fortsätta behålla din tro - Det är din styrka och tveka inte på den.

Jag ser det så här. Du är rädd för spöken och utformingen ligger i ditt huvud. 

Nästa gång om du kan få det klart. BE dem lämna dig i fred. Säg till dem att du har inget emot dem.

Som jag ser det: Det finns en människa som du har börjat eller tänkt hjälpa, det är henne de har att göra med, inte dig egentligen. Men du har reagerat på ett sätt som de inte gillar.

Du som jag och varje levande varelse har våra guider runtomkring oss - Be de om hjälp- Be dem om ljus (mer ljus än vanligt - innan du går och lägger dig.

Vatten i ett glas är bra att ha nära sängen nattetid och varför inte tända ett levande ljus (OBS: Håll det tryggt dock)

Har du katt, håll din katt nära dig (även när du sover).

Lycka till och när du Ber, Be om mer ljus

Squimpan
3/18/14, 9:41 AM
#8

Tack soul1973 för dom fina orden!

jag är fortfarande förbluffad över upplevelsen men har kommit underfund med att mörkret jobbar på alla alla tänkbara och otänkbara sätt för att förvirra oss i våran tro. vad nu våran tro må vara.

 att det var i form av en utomjording som detta väsen visade sig för mig på detta märkliga sätt tolkar jag nu som ett sätt att få mig att börja tro på någonting helt annat än vad jag egentligen tror, alltså vackla i min tro. min tro på gud är antagligen någonting som de vill jobba bort hos mig och när jag var som svagast så högg dom. 

det gav dock motsatt effekt! jag har nu mer tro på en allsmäktig gud än någon gång innan och det känns helt underbart. 

har ni någon mer tanke om detta? fortsätt gärna diskutera alternativa möjligheter till vad jag upplevde;) vi lever ju i en verklighet som verkar vara kapabel till precis vad som helst!? 

Lev länge och väl mina vänner! MVH//squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

m2studio
5/18/14, 1:36 PM
#9

Hej min vän, sög tråden nu och är oerhört intressant. Jag tror på dig och tycker att du är kapabel för kontakt med Aliens o försök att lära dig från andra att förstärka den förmån. Var inte orolig med på något sätt förslår jag att söka om dem har Planterat något i din kropp. Jag vet att i Sverige vi inte har denna möjligheten att undersöka hela kroppen noggrann men om du vill vi kanske kan hitta ett sätt att göra.

Meddela mig/oss om din hälsa.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

ALPHIRA
5/18/14, 6:08 PM
#10

Squimpan. Vad menar du med Ohm-tecknen på hans panna? Vad symboliserar dessa tecknen för dig?

Huygens
5/18/14, 6:59 PM
#11

#0 Kan det vara så att du levt i en annan värld, som du sedan kommit bort ifrån? En av dina bästa vänner (?) har sedan dess letat efter dej under mycket lång tid och ville (fått tillåtelse att?) prata med dej. Då du inte kände igen denna varelse, kom besvikelsen, för du lever idag ett helt annat liv och ditt "högre" minne från ditt tidigare liv är inte tillgängligt för ditt nuvarande "kärnmedvetande" i detta liv?

Ditt medvetande kanske inte ens kunde identifera hur denna varelse "såg ut", och istället gjort en association med något du har lättare att identifiera med i detta liv?

Nevina
5/20/14, 12:43 PM
#12

Jag har också lite samma tankar som #11, att du på något sätt kanske har tillhört deras värld och talat deras språk, men att du inte minns det i detta liv. Det skulle ju kunna förklara varför språket kändes bekant för dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Squimpan
6/11/14, 5:24 AM
#14

jag har haft fullt upp ett tag och faktiskt helt glömt bort att jag postat på denna delen av iFokus likväl som Utomjordiskt. Bumpar nu denna tråden however.

först och främst vill jag tacka alla för visat intresse! 👍🌺

#9 tack kompis! jag mår bra på alla sätt nu men det var ju en ganska läskig upplevelse just då!  😉

#10 " Vad menar du med Ohm-tecknen på hans panna? Vad symboliserar dessa tecknen för dig? "

#10 se bilden i länken på #0  för att se vad jag menade med detta. Ohm tecknet = Omega. ( som klock-märket ) För mig symboliserar detta Tecken Slutet. (Alpha= Början. Omega= Slutet) Slutet på vad har jag dock fortfarande inte lyckats reda ut helt. ville han varna mig för slutet på en era?

vad associerar ni här på Övernaturligt med just detta Tecken?

#11 och #12. jag har tänkt precis samma sak nu ett tag efter denna konstiga händelse. jag är övertygad om att själen är odödlig och att vi levat otaliga liv innan detta. jag tror ocksåå att vi människor är relativt (om nu inte helt) blockerade från att hämta kunskap från tidagare världar som vi kunnat tillhöra, för att detta inte ska störa och trassla till det i våra små huvuden. Men jag kände ju igen språket så väl och det kändes som att jag borde förstå allting men ingenting kunde översättas.

kan oxå vara så att varelsen inte alls såg ser ut på det sätt den visade sig för mig. jag har lapat lite kunskap om just denna sortens varelse och de skall uppenbarligen vara mästare på tankemanipulation och därför kunna visa sig för människor precis hur de själva behagar.

i vilket fall så är det en upplevelse som jag fortfarande tänker på mer eller mindre dagligen och den har förändrat min bild utav vår "existerande verklighet".

är fortfarande mycket intresserad av att höra mer utav era tankar om detta här på Övernaturligt iFokus. så fortsätt gärna att dela med er så att det står härliga till! 😉

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

ALPHIRA
6/12/14, 12:07 AM
#15

Guds namn i himmelen är Ohm.

Squimpan
6/13/14, 12:16 AM
#16

#15 Var ifrån kommer detta namnet? Vilken tidsepok eller nation dyrkade guden med namnet Ohm? Jag vet att egyptierna trodde att gudarna sjöng fram vår värld och att sången bestod utav mantrat "Ohm". Vet oxå att det används vid meditationer och att munkar av olika slag använder sig utav detta mantra än idag. ( rätta mig gärna om jag använder ordet mantra fel eller att jag är helt ute och cyklar i detta)

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Magi-cat
6/13/14, 8:59 AM
#17

Aum är "ordet", själva det heliga ljudet som bildar universum. Ser ut så här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aum


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Squimpan
6/13/14, 5:07 PM
#18

Intressant. Verkar ha fått det hela lite lätt om bakfoten. Det är ju inte första gången man ser den symbolen som du länkade i #17 Magi-cat.

Det finns alltså ingen högre mening med det Tecken som min "besökare" hade i pannan?

Kan det varit så att detta helt enkelt var ett mönster som alla dessa varelser har och är därför inget speciellt egentligen?

Ingen annan som har sett en liknande varelse någon gång? då menar jag inte bara i vaket tillstånd utan även i meditationer, astralresor, klardrömmar osv. När såg ni den i så fall?

Tacksam för svar. //Squimpan

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

H-lena
6/30/14, 7:55 PM
#19

Väldigt intressant! Jag ser det såhär, att du var just då i ett sårbart tillstånd (med tanke på att du verkade känna dig lite vacklande i de andliga frågorna som du nämner, livet, döden osv.) och kanske var du därför lite extra känslig för det övernaturliga? Kanske fick varelsen lätt kontakt med dig för att du var mottaglig just då? Jag tror definitivt på liv i universum, och att dessa civilisationer antingen är ljusår framför oss (bokstavligt talat!) i sin utveckling, eller i princip på cellnivå. Så därför är det (enligt mig) troligt att de kan kontakta oss på något sätt. För mig verkade det som att hen försökte kommunicera med dig, men att du tyvärr inte förstod vad hen menade, och då upplevde du att hen blev besviken. Att språket kändes bekant kan ju vara ett Tecken på att du har en koppling till just den här civilisationen på något sätt, antingen i ett tidigare liv, eller att de på något sätt lyckats resa i tiden (som sagt, de är antagligen ljusår före oss i utvecklingen) och på så sätt fått kontakt med dig. Så att de kanske reste bakåt i tiden och att din själ i framtiden kommer vara en del av deras civilisation? Det låter helt .. jag vet inte ens, men det är en tanke :) Oavsett, väldigt intressant upplevelse, speciellt eftersom att du inte ens försökte få kontakt utan att "de" fick kontakt med dig.


Facie
6/30/14, 10:41 PM
#20

Jag har aldrig tidigare hört något liknande och det är verkligen med en skräckblandad förtjusning som jag läser din historia. Jag har så svårt att förstå att sådana saker faktiskt kan ske och jag ber på mina bara knän att aldrig behöva uppleva något liknande, jag tror faktiskt inte jag skulle pallat det.

Pretty wise //

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
7/3/14, 11:02 AM
#22

#21 Borttaget. Var snäll och läs sajtreglerna, inget prat om onda andar och liknande är tillåtet här!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
No0ra
7/3/14, 12:24 PM
#23

#22 Läste skrivreglerna men det stod inget om att man inte får skriva om onda andar. Var står det det?

"The ultimate ignorance is the rejection of something you know nothing about and refuse to investigate." - Dr. Wayne Dyer

Amandla
7/3/14, 12:37 PM
#24

Du missade det här: 

 2. Inget prat om onda andar, demoner eller liknande är tillåtet. Hit kommer många barn och ungdomar och läser, vi vill inte skrämma upp någon.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pialinn
7/3/14, 12:42 PM
#25

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Gunfjaun
3/26/17, 8:55 PM
#26

Mycket intressant ! Mvh Gunfjaun

Tarotstollan
3/26/17, 10:17 PM
#27

Gammal tråd som jag missat men väldigt intressant!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Sagaliten
3/29/17, 6:05 AM
#28

#0 Nu är detta gaaammal tråd, men det första jag tänkte var något som jag inte sett någon nämna tidigare. Och jag vet ju inte ens om du finns kvar här squimpan. Men dels hade det varit väldigt intressant att höra om det hänt något från nu till då tex, fler upplevelser osv. Sen ville jag dela mina funderingar lite kort ☺ Obsobsobs menar absolut inte något illa på något sätt alls, eller försöka förminska upplevelsen eller så. Ville bara presentera ett annat potentiellt scenario 😊 Men sen första jag tänkte var faktiskt Kraftdjur eller totemdjur eller vad man nu vill kalla det. Ser inte toppen av huvudet utan bara halva panna, men tänker att det kanske inte är helt omöjligt, och med just både guider och Kraftdjur kan det ju vara svårt just med kommunikationen, framförallt i ett tidigt skede. Har väldigt ödledikt ansikte Sen ska vi inte glömma att våra känslor påverkar upplevelser otroligt mycket också, och hjärnan och minnet kan spela spratt med en. Menar som tex att man ofta säger att ögonvittnen är kanon, men de är inte pålitliga utifrån att 4 personen kan ha sett exakt samma händelse och personer, men ändå är historierna inte exakt lika eftersom vem vi är som personer också påverkar det vi ser. Absolut inte lögn på något sätt, inte så jag menar utan bara att hjärna och minne inte är helt tillförlitliga alla ggr. Säger inte att det inte är en av universums varelser (gillar inte ordet utomjording och har lite svårt för de här "klassiska utomjordingslooken") Tycker man är lite naiv om man tror att i universum som ska vara oändligt stort så måste där finnas liv på andra planeter i andra galaxer osv. Självklart är vi inte de enda levande i hela universum.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: