Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 1367 ggr
hannajo
2/22/14, 11:00 PM

LILITH

Hej finns det någon som kan något om LILITH? vem var hon, vad gjorde hon, vem kopplas ihop med henne. Tacksam för det mesta om henne, sedan är det samma sak som ovan fast det gäller nordens HEL och hennes rike

Annons:
J-Artur-K
2/23/14, 3:35 PM
#1

Hon är har en speciell roll i Supernatural serien. I säsong 4 är hon med i alla fall i slutet av den serien. Men hon nämns ganska mycket under den säsongen och man får se henne också. Är bra serie 🙂

Men kanske är för att du sett serien spm du undrar mer om henne 🙂

http://www.imdb.com/character/ch0081396/?ref_=tt_cl_t7

Ny dag nya möjligheter

Winrey
2/24/14, 12:07 AM
#2

#0 Vissa tror att Lilith var Adams första fru innan Eva. Gud hade välsignat henne med fri vilja, men hon vägrade lyda Adam så hon ersattes med Eva. 100 av hennes barn skulle dö om hon inte återvände. Hört någonstans att hon är mamma till demoner. Detta då i judendomen. 

Hon sägs också vara en demon med vingar som dödar spädbarn och hotar kvinnor i barnsäng.

Hon eller hennes avkommor, Lilim, kan också kallas succubus som förför män

Lilith sägs bära ansvaret att ha spridit ondska i världen, hon födde 100 demoniska barn och genom den vägen spridit ondskan i världen.

Sägs också att hon är en utav satans fem fruar, och hon skulle tydligen vara hans favorit.

Här är mer om Lilith om du vill veta.

Info

Hel är dotter till Loke och Angerboda och härskarinna över ett dödsrike som också heter Hel som ligger i Nifelheim som är raka motsatsen till Valhall. Hon regerar över dom minst hjältemodiga själarna som inte har dött i strid, dit kommer alla kvinnor, barn och gamla. Dom onda och dom som dör av sjukdom hamnar också där.

Vissa säger att det är ett lyckorike medans andra säger att det är ett straff.

Mer info här

May the spirit of the wolf guide me in life.

yamher
2/24/14, 10:09 PM
#3

en demon

Alis volat propriis Oskyldig

Challa86
2/24/14, 10:53 PM
#4

#1 Jag älskar Supernatural och tycker nästan att det borde finnas en "supenatural.ifokus.se", MEN då hade vi säkert fått en hel del Sam/Dean diskussioner vilket jag inte orkar med.
Det är faktiskt fel att syskon ligger med varran! 🤔

Varför vill trådstartaren veta mer om Lilith? 
-Du kan ju alltid googla då det antagligen går fortare än att fråga här 😉

challameow.wordpress.com 

Winrey
2/24/14, 11:30 PM
#5

#4 Borde verkligen finnas, Supernatural är min favorit serie!😃

May the spirit of the wolf guide me in life.

J-Artur-K
2/25/14, 12:44 AM
#6

#4 Jag antar att det är tjejer/kvinnor som tar upp de där. Det har jag sluppit att diskuttera i alla fall och hoppas jag slipper det med. Vill inte få in sådan bild i min skalle 😃

Ny dag nya möjligheter

Annons:
Upp till toppen
Annons: