Annons:
Etikettandlighet
Läst 1558 ggr
[upstairs_to_heaven]
2014-02-20 18:03

en fråga om kvinnlig energi

Jag har blivit uppmanad att uttrycka kvinnlig energi. Vad innebär det ? Är det för att släppa ut undertryckt kvinnlig energi? Dela gärna med er av era erfarenheter.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2014-03-03 10:03
#4

Puffar upp så fler kan läsa tråden 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Älvan
2014-03-03 12:23
#5

Vem har uppmanat dig till det? Livet är ju att leva i balans. Kvinnligt anses ju att vara ta emot (tänk sexuellt. Kvinnan tar emot livet). Kvinnan är en givare av livet. Hon ger med hela sin kropp livet själv. Kvinnan är mjukare värden i livet. Kvinnan är dans, sensualitet. Livslust. Att både ge och ta emot. Detta är min egen tolkning av kvinnlig energi. Jag tror inte det finns genvägar. Du måste fånga vad kvinlighet är. OM och endast om du själv tycker det är en obalans här. Om nån extern person sagt det till dig kan ju det faktiskt vara fel. Sätt dig ner och fråga dig först om det stämmer. SEN försöker du tolka det hela själv.

NiklasTyreso
2014-03-03 19:02
#6

Du ska själv bestämma vilka uttryckssätt som passar för dig att visa dina sidor bäst! Först och främst är vi människor. Att klassificera folk i kön, män är si och kvinnor är så, är banalt. Det stämmer vissa män och vissa kvinnor men kanske inte ens på de flesta. Ska du släppa fram din kvinnliga energi för att tillfredställa dina behov eller för att göra den som sa det nöjd med dig? Tror du inte att du duger som du är?

Annons:
Magi-cat
2014-03-04 08:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det finns både kvinnlig och manlig energi i allt, eller yin och yang som är andra uttryck. Tillsammans blir de ett helt.

(bildkälla)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: