Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 371 ggr
Stalltjejen91
2014-02-16 21:11

Spökar i stallet?

Alltså jag har varit lite kluven gällande spöken… Men flyttade till ett nytt stall för ett par veckor sedan o jag vågar verkligen inte vara där ensam när det är mörkt längre… Stallet ligger vid ett stort, tomt slott. Har tyckt att det varit lite läskigt när jag varit där men har haft så mycket att tänka på gällande allt som jag skall komma ihåg att fixa innan jag ska åka hem. Men i torsdags när jag va i stallet blev jag riktigt rädd.. Det började med att jag var i sadelkammaren o putsade sadeln.. Sadelkammaren ligger rakt fram i en gång o till höger precis där gången slutar o man kommer fram till sadelkammaren ligger en liten toalett. Jag va helt ensam i stallet o på gården o när jag kom ut från sadelkammaren (har den alltid stängd för värmens skull) så står toadörren öppen.. Tänkte att va konstigt, den kan inte varit stängd ordentligt, så jag stängde den ordentligt så det klickade till. Sedan hade jag två ärenden till i sadelkammaren med saker jag skulle bära in där o andra gången så får jag bara upp sadelkammardörren ca 10 cm.. Jag får panik för jag känner mig inlåst o jag trycker o knuffar på dörren flera gånger, men lyckas inte komma ut.. Till slut får jag ut men hand genom springan mot handtaget o känner då att toalettdörren är vidöppen igen o har hakat fast sig o blockerat sadelkammardörren! När paniken lagt sig går jag ut för att plocka in hinder från ridbanan o ställa dom i ladan. Slotten ligger precis bakom ridbanan o det är alltid släckt där, bortsätt från utomhusbelysningen, spelar ingen roll tiden på dygnet.. Av någon konstig anledning så stannar jag upp 2-3 sekunder o stirrar på slottet o precis då tänds EN lampa i ETT rum/fönster!!!! Jag blev helt förstelnad men tog upp telefonen o tog en bild… Jag skyndade mig med hindrena o när jag va påväg till ladan (det är så glesa träslanorna att man ser lite halvt igenom, o jag hade lämnat lampan tänd eftersom jag skulle gå fram o tillbaka flera gånger. Så ser jag en skugga som är kanske 150-200 cm hög som rör sig inne i ladan.. Jag kastade in hindrena o sen kastade jag mig in i bilen o körde därifrån snabbast möjligt… Jag skakade hela vägen hem.. På torsdag morgon ringde jag till dom som har hand om gården o frågade om det var någon där kvällen innan (för det var ju ingen bild där, o det är inte ett behagligt gångavstånd till närmsta hus), o hon sa nej o verkade väldigt frågande… Igår när jag kom till stallet var det tack o lov människor där.. En äldre dam som höll på att göra iordning en Box för hennes häst flyttar in nästa vecka. Så frågade hon om jag trivdes o jag sa ja, det är lite läskigt att vara här ensam bara. Så sa hon att hon stått där för nåt år sen o att hon alltid körde upp bilen till stalldörren när sista personen åkte hem, o hade med sin hund, o när hon va klar släppte hon allt o kastade sig i bilen o åkte hem… CREEEEEPY!!! Tack o lov att det är sommar snart o går mot ljusare tider!!! Vad händer?

Annons:
Upp till toppen
Annons: