Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Drömmar/Drömtolkningar

Drömma om att tappa plånboken

2014-02-16 18:37 #0 av: pyret222

HAr en vän som bad mig kolla upp vad det betyder att man tappar sin plånbok, hon har drömt det ett antal gånger nu och började därför fundera vad det betyder =) Tack på förhand 

Anmäl
2014-02-16 21:13 #1 av: fatcat

Kan vara ångest över att göra av med pengar eller hamna i ekonomisk kris.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Medarbetare på brott ifokus

Anmäl
2014-02-16 21:22 #2 av: Fjäril

Jag tänker som #1, kanske handlar det om oro för ekonomi, arbete eller månadens utgifter.

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2014-02-16 21:25 #3 av: fatcat

#0 Kan det vara så att din vän har mycket pengar på sparkontot?Glad

Anmäl
2014-02-17 17:09 #4 av: pyret222

Tack för svar, ja jag trot inte att hon har ont om pengar 

Anmäl
2014-02-17 18:07 #5 av: Magi-cat

Eller oro att tappa sin trygghet. Plånboken är mer än pengar, den är som ett personligt "rum" med viktiga personliga tingestar och symboler, ID inte minst. Vem är man utan alla dessa yttre attribut?

Eller att drömmer varnar för att man är lite slarvig. Skrattar (Har också drömt så...) 

Hjärta ""Se aldrig ned på någon om det inte är för att hjälpa henne upp." G. Schyman

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2014-02-18 12:16 #6 av: vinden är min mor

Jag tänker som så att tappa plånboken är lite jämställt med att drömma att man är naken/ Sitter på toan och alla ser en mfl.

En utlämnande dröm.

Jag är sårbar ska jag kunna lita på mina medmänniskor,ungefär.

Anmäl
2014-02-18 17:47 #7 av: fatcat

Drömde själv om detta när jag ärvde massa pengar, var i början ganska rädd att göra av med allt.

Anmäl
2014-04-21 20:28 #8 av: pyret222

tack för era svar ska framföra 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.