Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 745 ggr
[Gudrun-Berit]
2014-02-13 15:51

Ande

Hej! När jag var åtta år så såg jag en ande i min mormor o morfars hus. Huset är riktigt gammalt. Det byggdes år 1703. Jag, min mamma och min kusin sov i tv-rummet. Vilket vi inte brukar göra. Plötsligt mitt i natten så vaknade jag o min kusin med ett ryck. Jag tittar runt i rummet o ser en vit gestalt. Det såg ut som en ung kvinna med knut i nacken. Hon hade en stor hatt och en stor o fin klänning. Den typen av kläder man hade på typ 1800-talet. Liknade lite dom kläderna dom har i lilla huset på prärien, om ni har sett den serien. Kvinnan gick runt i rummet. Jag var bara halv vaken så jag trodde att det var min mamma. Så jag sa: mamma gå inte! Mamma: men jag ligger ju här! Du så stannade kvinnan. Hon stod helt stilla o efter några sekunder så gick strömmen. Jag kunde inte se henne mer. Det konstiga var att jag inte var rädd alls, jag kände mig väldigt lugn o tänkte bara att jag ville berätta om det för dom andra när jag vaknade. Jag vet att det inte var en dröm för att min kusin o min mamma kom ihåg vad jag hade sagt på natten o att strömmen gick. Jag har några frågor: jag hör ofta fotsteg o sådant både hos mormor o morfar och hemma men har inte sett något ande sen dess. Varför? Varför verkade hon rädd för mig? Varför gick strömmen? Är det ärftligt att se andar? För min farmor både ser o hör andar.

Annons:
[Gudrun-Berit]
2014-02-17 16:36
#1

Putt*

Twinflamewolf
2014-02-17 17:09
#2

Hej Gudrun-Berit 🙂

Vilka fina upplevelser du delar med dig av och visst kan det vara ärftligt att kunna se och höra andevärlden men det där har jag märkt är så otroligt individeuellt.En del har det i arv andra inte så det finns nog ingen skriven regel om att det måste vara nedärvt.

Att höra fotsteg är ytterligare ett sätt för andra sidan att visa sig och då behöver dom inte använda sig av en full manifestering som den gången du verkligen såg kvinnan för det handlar så mycket om att dom bara vill få oss uppmärksamma på att dom finns där.Så då använder dom exempelvis ljud,dofter,känsla eller kanske flyttar på föremål.

Att strömmen gick kan ju så klart vara en slump men samtidigt så använder dom sig även av elektriska saker bara för att uppmärksamma oss på deras närvaro.Det kan vara allt från tv-apparater till mobiler eller datorer och andevärlden har en sån kraftfull energi så dom kan med tekniken uppmärksamma oss på att nu är dom här som att bryta strömmen för oss.

Varför hon var rädd är så här i efterhand svårt att svara på,kanske var det hennes personlighet att vara rädd av sig och det var just den biten du snappade upp med henne.Där kan finnas många orsaker och jag bara spekulerar lite nu i efterhand,att du helt enkelt kände in personligheten hos anden.

Härlig läsning du delar med dig av Gudrun-Berit 🌺

[Gudrun-Berit]
2014-02-18 15:52
#3

Tack för ditt svar, Twinflamewolf!!

Upp till toppen
Annons: