Annons:
Etikettandlighet
Läst 812 ggr
[ohoneday]
2014-02-13 00:15

Är jag knäpp?!

Har ni någonsin träffat en människa där ni omedelbart har kännt en oförklarlig dragning och saker och ting bara har "fallit på plats"? Jag var med om detta för väldigt längesen men det har fortfarande inte lyckats skaka av mig känslan av att det där var "rätt". Alla som jag träffat efter det jämför jag bara med honom och hur mycket jag än försöker släppa det så sitter han på hornhinnan.. Det börjar verkligen bli besvärligt nu för jag känner att det börjar tynga mig eftersom jag verkligen verkligen inte kan släppa denna personen. Jag har aldrig varit såhär förut och jag är absolut ingen "naiv" person när det gäller kärleken. Jag vet att det var besvarat men inte på vilken nivå. Tyvärr har försöket att ta kontakt efter inte varit lyckat. Jag tror han har lite problem med sig själv och han är uppenbarligen inte mogen att ta in någon annan än. Tror ni att jag bara har fastnat för att jag "vill" eller kan det faktiskt va så att någon stannar i ens sinne så av en anledning? Även om det är hinder efteråt.. Finns det någon som varit med om samma sak? Hur blev upplösningen tillslut? Teorier? kärlek

Annons:
Sugar Mist
2014-02-13 00:17
#1

Jag vet precis hur du känner..

-

anette81
2014-02-13 10:54
#2

känner igen mig exakt i det du skriver.. dock har inte jag träffat denna människa irl men skrivit på olika sociala platser på nätet.. precis som du så är jag inte heller naiv.. har försökt få kontakt efter ett kort uppehåll men inte lyckats.. undrar så klart vad hur han tänker.. känner att han är intresserad men varför drar han sig undan.. jag undrar också vad det är som gör att han i perioder försvinner.. känner också att detta är jobbigt vill släppa tankarna om honom men ändå inte..  han känns verkligen speciell.. får se om vi kommer mötas vilket jag så klart hoppas då kanske det känns bättre..

[ohoneday]
2014-02-13 11:45
#3

#1 Vad är din upplevelse och erfarenhet?

braaanji
2014-02-13 15:34
#4

kärleken är oförklarig, när man väl faller så vet man inte vad man egentligen faller för. Du har hittat känslan du behöver för att vara lycklig och för att vara kär så nu vet du hur den känns och sen när du väl träffar rätt så kommer både den här känslan du har nu att infinna sig samt att ALLA bitar faller på plats och det kommer att vara besvarat. Jag hade en liknande situation som du, galet kär, tänkte på honom dag och natt men min magkänsla sa nej trots att hela själen ville ha honom. jag lyssnade på den och det ledde mig till vad jag tror (jag skriver tror för att låta realistisk men jag VET ;) är mitt livs kärlek. och pga att jag äntligen lärde mig hur den svindlande kärlekskänslan kändes så visste jag direkt när jag träffade rätt då verkligen allt klaffade. och jag som inte ens trodde kärlek fanns på det viset! från att ha varit i hela mitt liv väldigt självständig och skapat min egen lycka så blev jag en romantiker :) Kommer alltid ha ett speciellt band till den speciella killen som ledde mig till vars jag är idag. olycklig kärlek lär oss ngt och leder oss rätt. saker händer av en anledning, glid med i livet, lev och njut och lär så kommer vi vars vi är menade att vara. tror jag :)

Upp till toppen
Annons: