Annons:
Etikettmedium
Läst 2184 ggr
Issyss
2014-02-12 04:36

Jag vill träffa ett medium

Hej! Om man vill träffa ett medium. Hur vet man vem som är "seriös" och vem som bara vill tjäna pengar? Jag vill heller inte prata med någon över telefon utan helst öga mot öga.

Annons:
Amandla
2014-02-12 11:45
#1

Bäst är "mun mot mun-metoden", dvs att du blir rekommenderad ett medium av någon som varit på seans hos denne. Annars kan du kolla med de spiritualistiska föreningar som finns inom rimligt avstånd från dig, och kanske även med de affärer som finns som säljer kristaller, litteratur mm om de har någon de känner till.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2014-02-12 12:46
#3

#2 Borttaget, det ser ut att vara din egen sida och om du vill göra reklam får du ta kontakt med vår Sajtvärd Fjäril (se sajtens skrivregler).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
allhealing
2014-02-15 09:40
#4

#0,

lita på din magkänsla när du väljer medium. Lyssna inte så mycket på andra. Det handlar om att vara modig och ta ett eget beslut ibland. Om det ändå känns fel när du är hos mediet, gå där ifrån. Ibland handlar det om att lära sig att förstå våga lita på sig själv. Det krävs mycket mod för att ta det steget ibland.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Loris M
2014-02-15 10:35
#5

#4 Ja, men det där modiga beslutet kostar ju pengar. Om jag ska betala för en tjänst så vill jag inte gå på magkänsla (som ibland kan vara fel). Då vill jag veta att jag får det jag betalar för. Jag har tagit kontakt med medim för vägledning några gånger och då har jag alltid gått på rekommendationer. Risken att bli lurad eller besviken sjunker betydligt då.

JonasDuregard
2014-02-15 11:31
#6

Så hittils har #1 och #4 ger rakt motsatta tips? 🤔

Jag slänger in en tredje syn på saken:

#0 "Hur vet man vem som är "seriös" och vem som bara vill tjäna pengar?"

Det är nog omöjligt att särskilja de grupperna. Hela grejen med den senare gruppen är ju att de anstränger sig för att framstå som den förra… 

Jag har själv ställt samma fråga till väldigt många men aldrig fått något övertygande svar. Oftast bara olika varianter av "det känner man på sig" eller liknande.

Min personliga uppfattning är att få eller inga är seriösa.

Annons:
Upp till toppen
Annons: