Annons:
Etikettandlighet
Läst 2028 ggr
midsommarnatt
2/11/14, 2:44 PM

Jag är rädd

Jag känner hur det är någonting inom mig som håller på att förändras. Som att min energi förändras och jag håller på att gå in i en högre energi. Jag känner inte igen mig själv, jag tänker annorlunda om vissa saker och mina känslor och tankar inför vissa personer håller på att förändras och det skrämmer mig.Vad är det som händer med mig, vart är jag på väg.  Jag känner mig vilsen och rädd och jag har ingen att prata med.

Annons:
Fjäril
2/11/14, 2:47 PM
#1

Hej, Jag vet inte hur gammal du är men att tänka, känna och agera annorlunda kan vi alla göra emellanåt. Det kan också handla om hormoner. Går du i skola finns det kanske någon att prata med där? Du skriver att du håller på att gå in i en högre energi. Hur menar du?

Sajtvärd på Övernaturligt

midsommarnatt
2/11/14, 3:02 PM
#2

Hej Fjäril,

Tack för ditt svar. Jag tror inte att det har med hormoner att göra. Jag är inte i tonåren längre (är 22). Jag pluggar inte heller.

Jag vände mig till övernaturligt eftersom jag gärna vill prata med någon inom det spirituella istället för en kurator eller liknande då jag känner att jag inte behöver det. Utan bara få prata av mig med någon likasinnad.

Jag flyttade utomlands själv förra sommaren och de senaste 7 månaderna har varit väldigt jobbiga. Jag har varit med om motgång efter motgång men det har även lärt mig mycket och gjort mig starkare. Med högre energier menar jag att jag håller på att lämna mycket gammalt bakom mig och bli både starkare och visare på vissa plan. Men det skrämmer mig samtidigt. För det har blivit som en vana att jag känner och tänker på ett visst vis, även om det gamla banorna inte är de bästa för mig så är det alltid skrämmande att lämna det man vet och känner är "tryggt" för någonting nytt. Jag känner att jag inte har någon i min närhet att prata om det spirituella med, därför känner jag mig också väldigt ensam.

Jonan
2/11/14, 3:48 PM
#3

midsommarnatt Du är inte ensam, jag upplever samma att man förändras mycket nu med tankarna och livet när man går upp i en högre nivå (energi) och att man släpper mycket ifrån sitt förflutna även om det kommer upp en massa crap som man stängt in under livet osv.

Who knows what tomorrow brings
In a world, few hearts survive.

Maria Katarina
2/12/14, 11:56 AM
#4

Har du provat på att meditera? Det hjälper en att hitta en säkerhet och trygghet inuti sig själv. 

Känner du att du "svävar iväg"  tillfälligt så är jordning alltid ett bra alternativ.

hårnål
2/12/14, 12:20 PM
#5

Hej på dig! Du behöver inte alls vara rädd för den förändring som du nu genomgår.Vi människor förändras i olika perioder,och det är meningen att vi skall växa som individer och börja förstå livets gång.Umgås med dom som är åt samma håll,så blir det lättare för dig.Ensamheten är en sjukdom som sprider sig i samhället,så sök dig till dina likasinnade,tex.föreningar eller annat som du gillar.Hoppas du har fått lite hjälp av oss som svarat till dig!Hoppas du får fina dagar i ditt liv!

midsommarnatt
2/12/14, 6:28 PM
#6

tack för svaren alla

#3

Ja men exakt det är ju så, sen tänker man så himla mycket samtidigt och tillslut blir det bara kortslutning i huvudet. Vad ska man ta sig till när allt bara blir för mycket för en…

#4

Tack för tipsen Maria Katarina. Jag ska testa det när jag får en stund över.

#5

Tack så mycket hårnål. Ibland är bara några få ord en tröst. kram

__________________

Det som känns jobbigt är att jag känner att jag har kämpat och kämpat det senaste halvåret och verkligen gjort allt jag kan men resultaten uteblir. Det blir aldrig riktigt som jag har tänkt mig.  Tex har jag haft det väldigt svårt att hitta ett jobb vilket har känts väldigt jobbigt. Jag försöker att vara positiv men tillslut börjar man ju att tappa tron på sig själv lite. Om jag inte hittar någonting snart så måste jag flytta igen vilket jag verkligen inte vill, jag trivs så bra där jag bor nu och det känns som att det är här jag ska vara just nu. Jag vet inte vad jag ska göra om jag måste flytta igen. Det tar så mycket energi att bara söka jobb, sen all denna väntan på att någon ska höra av sig och att inte veta vad som ska hända på det, det suger all energi ur mig. Jag känner mig så maktlös och vilsen.

Annons:
midsommarnatt
2/14/14, 12:40 AM
#7

Finns det några fina själar där ute som har några tröstande ord?

[north]
2/14/14, 5:08 PM
#8

Jag känner igen mig lite i det du skriver och vi är lika gamla.

Att söka jobb är tufft, men man måste försöka låta det rinna av sig när man får nej efter nej. Det är ingen fel på en själv, det är bara oerhört många som söker. Jag höll på i närmare ett år för att få ett extrajobb, skickade in CV:n och gick runt i alla tänkbara butiker och frågade. 

I övrigt är jag i en lite förvirrad och vilsen tid just nu och försöker göra små saker som är bra för mig för att inte tappa fotfästet. Försöker göra mig själv nöjd varje dag genom att göra något litet som känns bra eller försöka komma lite närmare mina mål eller önskningar som jag skrivit ner. :)

Jag har även börjat läsa mycket här på övernaturligt och tycker att man får bra tips på saker som är bra att göra eller roliga att lära sig. Kallar mig för ren nybörjare på detta forum, så jag är inte så mycket till hjälp mer än att jag ville skriva några rader till dig. Kämpa på, det blir alltid bättre tillslut. kram 🌺

Squimpan
2/25/14, 2:22 AM
#9

jag känner med dig! <3 

men det som händer är helt naturligt för mänskligheten. 

Vi är många som känner oss vilsna just nu över hela jorden, även jag. folk känner sig tröstlösa eftersom de inte finner någon mening i sitt liv och söker något större än det vi kan se med blotta ögat!

 jag är övertygad om att mänskligheten är på väg mot en ny tid och denna "förändring" som du känner är nödvändig för att du rent mentalt skall hantera vad som komma skall. det är en förberedelse som vårat universum ser till att vi går igenom för att inte skadas när vi tvingas gå igenom den här förändringen.  

mänskligheten mediterar för tillfället och vi börjar få upp ögonen för sanningarna som funnits framför näsan på oss hela tiden men som tryckts undan av en makt som försöker motverka den förändring som är ett måste. 

jag pratar inte om en apokalyps eller Harmageddon utan snarare tvärt om! vi kommer snart att ta ett skutt framåt i utvecklnigen! Hur? Det vet jag inte än, men någonting kommer att hända, och det  kommer att  förändra livet som vi känner till det, SNART!

detta är ingenting som man på något sätt behöver vara rädd för, det är en helt naturlig del i planen som universums har försett oss  människor med. 

Du tycker säkert att det jag skriver är ren BULL men det finns mkt sanning i det jag säger. jag är ungefär lika gammal som dig, 2 år äldre. universum ger dig inte mer information än du kan hantera tills du har smält det och accepterat det. det ger dig en pusselbit i taget och när du lyckats få ihop en bild av alla bitar  kommer du få svaren på livets stora frågor, men det är omöjligt om man är trångsynt.

 jag hoppas att dessa ord kan hjälpa dig i det krig som kallas livet och att du snart kommer förstå varför allting är som det är. livet är en dans på rosor men det finns så extremt mycket vackert som vi kan njuta av här och nu så om vi anstränger oss lite grann känner vi inte längre av när vi plötsligt dansar på en tagg. håll modet uppe och tro aldrig att du är ensam i dina plågor vi är alla på denna jord med olika förutsättningar men alla människor har samma utsikt när vi blickar framåt.

Därför vill jag ge dig rådet: Do'nt u worry child, see heaven got a plan for u. ❤️

Fortsätt kämpa vännen. det blir lättare, jag lovar 🌺

Vår verklighet är alldeles för perfekt och alldeles för vacker för att den vibration som orsakade liv i universum, skulle beröva potentiella varelser möjligheten att uppleva detta. 

Upp till toppen
Annons: