Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 3881 ggr
Ingu1
2014-02-07 16:59

Pendel

Hej. Jag har en pendel en ametist och den har jag hängade på ett halsband som är efter min mormor(död sen många år). Jag vet inte hur den skall användas. Men läste på nätet idag att man använder den oftast då man skall göra ett val. Vad som inte stod… Hur reagerar pendeln då den skall ge mig ett svar.

Annons:
Ylwiz
2014-02-07 17:05
#1

Trooor att pendeln åker åt sidan om ett "nej" och upp och ner om ett "ja". Men jag är inte säker!

Ingu1
2014-02-07 17:11
#2

Det har jag trott också. Men blev osäker idag. Är Ametisten en bra sten att ha som pendel?

Amandla
2014-02-07 17:53
#3

Be pendeln visa dig hur ett ja respektive ett nej ser ut. Ametist är ett utmärkt val 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
lenjon1
2014-02-07 17:58
#4

Det är som Amandla säger. Det som blir ett ja resp ett nej för dig är kanske precis tvärtom för en annan osv…

Lycka till

Ingu1
2014-02-07 18:35
#5

Tackar.

Nu skall jag "pendla" å bli mer aktiv.

Knorran
2014-02-07 19:06
#6

glöm inte fråga pendeln om du behöver något beskydd säger den ja så ber du om beskydd :)

Annons:
Ingu1
2014-02-07 19:16
#7

#6 Du menar att jag kan få kontakt med onda andar?

Knorran
2014-02-08 19:32
#8

onda är fel men kanske mera vilsna och rädda andar som kan skrämma dig lite :) du kan också alltid be om att få tala med någon ande som gått över till andra sidan och efter samtalet så kan du säga högt ut. Tack universum för att jag fick ett samtal men nu vill inte jag ha mera kontakt med andevärlden till nästa gång jag väljer att öppna upp! :) så brukar jag göra men vi alla gör olika :)

Ingu1
2014-02-09 20:03
#9

#8 Tack för tips.

H-lena
2014-07-01 19:25
#10

För att se vilket som är ja och vilket som är nej frågar du pendeln "visa mig svaret ja" och ser hur den svänger. Sen frågar du "visa mig svaret nej" och ser hur den svänger. Du kan även fråga "visa mig svaret kanske". Det är sedan så som pendeln svarar ja, nej och kanske till frågorna du ställer till pendeln. Du kan antingen tänka eller fråga rakt ut. Du kan fråga pendeln om allt du vill, men när det gäller framtidsfrågor brukar det inte vara särskilt pålitliga svar man får. 

Pendeln drar åt sig negativ energi så den behöver renas ibland. Det gör du genom att antingen lägga den i en liten skål med saltat vatten, eller på en saltbädd. Ha den gärna i fönstret då den inte används/då du inte har den på dig. 

Läste precis att ametisten kan hjälpa mot sömnproblem, skyddar mot sjukdom och fara. Den ska även skärpa ditt sjätte sinne, lindrar huvudvärk och hjälper minnet. 

Hoppas det hjälpte! :)


Choklad
2014-07-02 10:42
#11

Jag säger till min pendel att "Ja" är lodrätt och "Nej" är vågrätt, och " kanske" är då den går i cirklar.

Man kan ha vad som helst till pendel. Det ska vara lite tyngd i den.

Man kan t om ha en tepåse, eller sitt favoritsmycke, en ring, eller en helt vanlig gråsten.

Onda andar?

Det är enligt min erfarenhet, du själv,  dvs  ditt inre Jag som svarar dig på dina frågor, varför behöver du beskydd ifrån dig själv? Du är ju också en ande inuti och utanpå.

Det kan också komma andar som vill kommunicera, men bara om du själv vill det. 

Det svåra är, tycker jag att "släppa taget" om sin egen vilja, det vill säga det man innerst inne vill att den ska svara.

Det gäller att lära sig att förstå vem av dig som svarar.

Men lär man sig att ha ett öppet sinne och undvika att rikta tankarna åt ett önskat håll och istället vara helt tyst inom sig, så kan man lära sig att släppa fram det inre rätta svaret.

U R us

H-lena
2014-07-02 16:42
#12

Choklad har helt rätt i det där med att släppa taget om sin egen vilja. Det har jag varit med om allt för många ggr, att min pendel i själva verket visar det jag vill att den ska visa. Så det är väldigt viktigt att tänka på!


Choklad
2014-07-02 18:14
#13

jag har   ännu, svårt att se vad som är min vilja eller inte, men det är bara att öva på.

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: