Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 14749 ggr
Amandla
2014-01-28 20:07

Borttappat-tråden

Borttappat-Tråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/529dafbdce12c4791f000add-borttappat-traden?discussions-1

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas.

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang Glad

Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Hellanbellan
2014-01-28 20:53
#1

Hej jag har tappat bort en av min dotters värmesulor. Den ena gick sönder och är skickad på lagning. Dock så försvann den i postens hantering. Ska nu leta rätt på den som är hel och ska finnas hemma hos oss, måste ha den för att kunna beställa en ny. Snälla hjälp, min dotter är beroende av värmehjälpmedel för att kunna vara ute på vintern. Hon har ett allvarligt medfött hjärtfel.

Madriano
2014-01-28 23:02
#2

Hej. 
Jag söker efter en värdehandling (ajabaja att tappa bort), ett hästpass. 
Det är en bunt med papper i strl A5, så det är väldigt lätt att glömma var man lagt dem! 
Jag vet att jag hade dem på senaste tävlingen jag var på, i november. Passet följde med in i bilen igen men har förmodligen hamnat i en påse när jag tömde bilen på kvällen, och som jag inte har en aning om var den är!

Snälla, hjälp!

Mvh M

Iaju
2014-01-29 05:35
#3

Hej. Jag tog hand om en katt från början på december Förra året tills 4/1. Han var öronmärkt men inte registrerad. Katten trivdes och en dag när han var ute med 2 av de andra katterna så försvann han bara. Har satt upp lapp o lagt ut efterlysningar på nätet men inte ett ljud. Nån trodde han vart efterlyst i somras men nån annons fanns inte. Skulle bra gärna vilja veta vart han är och om han lever. Har vart ute och letar runt där jag bor men inte hittat honom. Han är grå med lite vitt runt nos, bröst o vita korta strumpor. Tack på förhand//Maria

Strumpan70
2014-01-29 07:07
#4

Hej!

Jag söker efter en ring jag fick av min fars fd fru för rätt många år sen. Jag tror hon hade köpt den på en flygplats i USA i Taxfreen eller på flygplanet. Det var en guldfärgad ring som gick lite omlott och den hade även en pärla. Tror det var en av märket Majorica eller möjligtvis Dyrberg/Kern (har kvar dessa 2 askar). Trodde tidigare att det var min dotter som då bara var några år som hade tagit den och lekt med den men har även letat igenom hennes saker efter ringen. Kan nån se vart denna är?

Vi flyttade in i vårt hus 2009 och strax efter försvann en svart spagettislev och en blå ficklampa modell lite större med typ handtag att hålla den i! Jag har letat överallt efter dessa för jag kan inte för mitt liv förstå vart de tog vägen! Kan nån se vart dessa 2 saker är oxå? (inget värde pengamässigt men borde rimligtvis finnas kvar i huset! ;-)  )

Hoppas nån kan hjälpa mig! :) Tack på förhand! :)

Jennywallin
2014-01-29 22:18
#5

Hej! Jag kan inte hitta min plånbok. I söndags mitt på dagen lade jag den i bakluckan på bilen när jag och min dotter skulle åka längdskidor. Jag är säker på att jag tog med den från bilen när vi kom hem men jag hittar den inte. Det var endast några kronor i den, men Visa-kort, körkort Ica- kort och några andra plastkort. Den är liten, svart, gjord av konstläder och har en dragkedja i myntfacket. Helt fantastiskt om jag kunde få hjälp med att hitta den ! Med vänlig hälsning, Jenny

Lilladraken
2014-01-30 09:28
#6

Hej. Jag har lyckats med det fasansfulla att ha blivit av med en lghtnyckel. Jag har letat som en tok, men finner den ingenstans. Vet inte när den försvann iom att det är en av våra extranycklar , så den har bara använts sporadiskt då vi i familjen har var sin(har den andra hos en väninna) hoppas innerligt att jag kan få hjälp att hitta den saknade nyckeln.. Den bör vara märkt med en 5:a om jag inte missminner mig. Det hade varit toppen om den kunde bli funnen igen! Jag hade blivit otroligt tacksam. Med vänlig hälsning Christel

Annons:
kattfesk
2014-01-31 13:39
#7

Hej!

I julas försvann två flaskor från mamma och pappa, en stor och en liten .ena ska vara Mcgregor, båda flaskorna var fulla.

Vi har letat och letat och detta är ett mysterium?

vart kan de ha tagit vägen?

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

redheadgirl
2014-01-31 15:48
#8

Från tidigare tråd(ar)

#116 av redheadgirl 
"Finns det någon som kan "se" vart min Sony Xperia U finns?"

"Fick upp flera grejer, men där ska finnas något som ser ut som ett ljusblått oljefat, som ligger ner, halvvägs dolt. Om ni vet något med den formen, som en tunna alltså.
Maikailoa."

#153 av redheadgirl 
"Min man har fortsatt att leta utan framgång och vi har letat vid de föremål som skulle kunna liknas vid ett oljefat/tunna :("

"Det kan vara där det finns ett nät, eller ett sorts nät-staket, som gör en rund sväng, och man ska se inifrån svängen, och ner mot marknivån. (Det nätformade är alltså inte rakt eller ett hörn, utan det svänger runt på något vis.)"

Jag har ingen aning om vart i min lägenhet detta kan vara och tror inte ens att det är möjligt att finna ett sådant ställe i mitt hem, där jag vet att min Sony Xperia U måste finnas..
Vi (hela familjen) skulle till affären efter att sonen fått tag på mobilen och jag valde att inte ta med den.. När vi sedan kom hem hittade vi den inte någonstans och batteriet hade hunnit ta slut..

HittaLarsson
2014-01-31 17:03
#9

Hejsan! Jag har flera saker jag saknat, och letat väldigt länge efter. Det senaste jag tokletade efter, senast i dag. Är en mapp med alla mina genomförda kurser, diplom och lovord från kurser och utlandsjobb. Alltså, viktiga papper för att skriva ett CV. Har letat på jobbet och hemma, men finner dom inte. Det andra jag har letat efter, är 2 stycken guldarmband. Ett tredje vet jag blev stulet. Det andra tror jag också blev stulet, men det tredje har jag förmodligen tappat när jag hade det på mig. Från när jag var väldigt liten, över 30 år sedan. Saknar jag en bok, där jag lagt 20 st. Ovikta 5kr. sedlar jag fick i födelsedagspresent av min far. Och säkert på samma ställe. En gammal sedel som var inramad på något vis. Tror den var utländsk. Saknar även ett par Förstagångsbrev, tror jag det hette. Som jag köpte av min gamla lärare, när jag gick 4-5an. Han sa att dom skulle bli värdefull. Har varit hemma hos min far nyligen och letat efter dom där, men vi hittade dom inte. Det skulle vara väldigt kul, att hitta någonting av det här. Som hoppar på mig, och gnager så jag blir tokig, ibland. Man rotar ju på samma ställe varje gång. En sak till, som är viktigare än allt annat här ovanför. Som jag sett nu när jag letat vem som kan hjälpa mig. Att det kan finnas tips om. Det gäller min dotter som har, och har haft huvudvärk sedan hon gick i 1:an. (Går nu i 8:an) Vi har sökt hjälp och provat allt. Tester, blodprov, vitaminer, kollat ögon, akupunktur, och nu ska hon in på ett EGG-test för att kolla aktiviteten i hjärnan. Man hoppas ju innerligt att det ska hitta något på det testet, men man har inte så stora förhoppningar efter alla år som gått. Och dom aldrig hittat något fel på henne, vilket i och för sig är jättebra. Men det skulle kännas bättre, att dom hittar något fel någon gång. Så man kan göra något åt saken. Vet inte om jag skrivit detta på rätt ställe, eller om jag kan ställa dessa frågor här. Men hoppas på lite tur, speciellt för min dotters skull. Med vänlig hälsning. Tommy

michaella
2014-01-31 18:24
#10

Hej hoppas någon kan hjälpa mig med två borttappade saker som jag har letat som en tok! Min hem nyckel försvann för ca 2 veckor sedan. Hittar den ingenstans och har letat på alla tänkbara ställen. Känns lite jobbigt att baa ha en nyckel i familjen och man vill ju helst undvika att göra nya nycklar om det ändå måste bytas lås! *håller tummarna* Jag fick en jätte fin silverring (bredare modell som var 3 ihopsatta ringar i "buklig design" och ett hjärta) som har varit spårlöst borta i månader. hade hoppats på att den går att hitta för den betyder oerhört mycket för mig! Med vänlig hälsning Michaela

Keskitalo
2014-02-01 01:02
#11

#10

imorgon kväll helt plötsligt kommer du känna vars ringen är. Men om du avfärdar din tanke så äre försent. Direkt du känner så ska du kolla :) 

OBS!!!

Jag är inget medium eller ens en lärling, vill bara testa magkänslan!

OBS!!!

Du Är Trygghet Ninja

cerarg
2014-02-02 01:19
#12

Hejhej! Jag har tappat bort en av mina skönaste tjocktröjor. Den är en grå huvtröja med dragkedja och det står Kust montage på ryggen. Kan inte riktigt minnas vart jag hade den sist.. Hjälp mottages tacksamt :) Mvh, Alicia

michaella
2014-02-02 18:21
#13

Kände inget tyvärr:-( hoppades på att du skulle ha rätt #keskitalo

Annons:
honzey
2014-02-02 20:04
#14

Hejsan! Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig. 2009 förlorade jag min son i vecka 40, han dog alltså i min mage. När jag låg på sjukhuset och skulle föda honom så fick jag en liten prydnads ängel som föreställde ett litet barn som satt på huk med knäppta händer av min bästa kompis. Denna ängel har betytt väldigt mycket för mig då de blev som en symbol för min förlorade son. När jag nu i maj flyttade till min nya lägenhet ställde jag ängeln i mitt sovrumsfönster där den stått ända tills den försvann tror det var i november eller december. Jag är väldigt ledsen över detta och hoppas att någon kan se vart den tagit vägen. Väldigt tacksam för hjälp

Keskitalo
2014-02-02 22:35
#15

#13 michaella 

Det var synd, jag hoppades också verkligen att jag hade rätt :(

Men jag hoppas du hittar! ☀️

Du Är Trygghet Ninja

Virkan
2014-02-02 23:14
#16

Hej!

Jag kan inte komma ihåg vart jag har satt en liten silverprydnad i form av en mus med lång böjd svans. Jag fick den av min mormor, och det var en väldigt betydelsefull gåva. Den försvann i då vi flyttade. Hade för mig att jag satte den på ett bra ställe, men kan inte komma på vart. Tack i förhand! :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Sara()
2014-02-03 18:54
#17

Hej!
Jag har tappat bort ett viktigt papper som jag ska ha imorgon på mitt utvecklingssamtal. Det är 16 sidor varav 14 sidor är skrivna på. Det är    A-4 papper.

Någon som kan se något?

zezagena
2014-02-04 10:22
#18

Hej, köpte en sk "Whake up lamp" (en väckarklocka med fågelsång/ljus) i nov förra året som min dotter skulle få som julklapp. Gömt undan den så väl att jag inte hittar den någonstans, nu fyllde hon år oxå nyligen o letat igen utan resultat. Kan ni hjälpa till se om den finns här i huset någonstans el om jag råkat slänga den. Tack på förhand på letaförslag 😉

ps ligger i en kartong ca 20 x 10 cm  den är köpt på Clas Olsson men tror ej den ligger i en påse ds

lindis99
2014-02-05 02:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Försvunna smycken

det har nu gått en tid sedan jag bad om hjälp att finna mina guldsmycken och tack igen ni som då var så vänliga att dela med er av vad ni då såg! och ni som upplyste mig om att se " Större " på de svar jag fick.

saker kan ju ha en viss förmåga att flyttas av olika anledningar så jag lägger återigen ut min önskan om hjälp av er som kanske kan känna/se av vart de tagit vägen och om jag någonsin kommer att få bära dem igen? smyckena försvann från mitt hem maj/ juni 2013. jag har fått hjälp av min tidigare nagelteknolog att få fram en bild på en av ringarna. hoppas att jag kan bifoga bilden på något sätt.

det jag saknar är   en figarolänk halsband( 20 års present)med en berlock av en opal triplett.

en gles ( ankarlänk? eller pansar?)  halsband ( 30 års present)

en typ klackring med amestist fyrkantig till formen

ett Xlänk armband ( gåva från svärmor som gått i arv) 

( gåva till mig själv på en bemärkelsedag) en typ klack ring med tre lila stenar och en graverad text som lyder:

Sinnesro

Äcceptera

Mod

Förstånd

                                                               Tack så länge / Linda

Annis23
2014-02-05 14:12
#20

Hej,

Jag har tappat bort mina nycklar till mina föräldrars hus. Kan verkligen inte komma på vart jag lagt dom? Tack på förhand!

Anna :)

Annons:
marianilsson70
2014-02-07 20:19
#21

hejsan jag tappade bort min dotters mobiltelefon i somras det var en vit htc one det var stressigt innan vi skulle åka iväg på semester men jag kommer ihåg att jag lyfter upp telefonen till min dotter och frågar? ska du inte ha den här? då svarade hon inte nu! så då har jag lagt ifrån mig mobilen nånstans vet inte om det var ute eller inne men jag har verkligen letat överallt .det känns jobbigt då det var en ny telefon och ännu värre att jag inte kommer ihåg .hoppas nån kan hjälpa mig :)

Krimakan
2014-02-08 12:30
#22

Hej. Jag har skrivit förr om min borttappade bil nyckel. Och har fått några svar men kan inte hitta den så jag försöker igen Den är oval svart klump där man kan fälla in nyckeln inuti. Och så är det 4-5knappar på ovansidan. Ska ev. Sälja bilen och behöver verkligen nyckeln. Sen undrar jag om någon kan se vart min f.d svägerskas lägenhets nyckel finns då min syster lånat den men kan inte hitta den. Tacksam för alla svar. Mvh krimakan

ChristineL
2014-02-09 15:45
#23

Hej!

Vi kan inte hitta våra hörnskydd, ni vet sånna där från ikea man ska sätta på vassa bordshörn för att barnsäkra lite. Min man blev osäker på om vi över huvud taget köpt några medan jag är övertygad om att jag tog i dom bara för några veckor sen. Någon som kan hjälpa till på traven? Och ja, man borde ju ta hand om det och sätta upp det direkt när man kommer hem ;)

Mickis1994
2014-02-09 21:22
#24

Hej!

Jag har tappat bort min kanins sele. Jag har letat överallt och verkligen ledsen över att det är borta då det är kopplat till flera fina minnen. 

Vart kan det vara? 

Tack på förhand / Michaela

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Aurorai
2014-02-10 03:23
#25

Hellu! Kan någon snälla försöka se vart min kära guld ring har tagit vägen? :/ kram!

surre25
2014-02-10 20:08
#26

Hejsan. Jag skulle vilja veta vart ja har lagt mina två hand väskor med Betty Boop på. Den ena är liten som man hänger över axeln, svår att vika ihop. Den andra är en större väska som har kortare handtag. Jag har nyligen flyttat och har sett dom i lägenheten jag bor i nu. Tack på förhand

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Mysisa
2014-02-10 22:14
#28

Jag har tappat bort en katt, nån som ser honom?

minavitas.wix.com/kennel

rebeccand
2014-02-13 09:28
#29

Hej!

Min son har tappat bort sin plånbok. En mörkblå i jeanstyg med kedja på och ett dödskallemärke. Han är förtvivlad då hans julklappspengar fanns i den. Jag har vänt uppochner på huset tror jag men hittar den inte. Tacksam för hjälp!

Tack på förhand!

The_pearl
2014-02-15 10:33
#30

Hoppas på att någon kan hjälpa mig lite snabbbt! Jag hade min pojkvöns lägenhetsnyckel igår, en rätt kort nyckel med en massa hål i istället för taggar på som vanliga nycklar har. Jag vet att jag stannade vid brevlådan som jag brukar göra, öppnade den å la ner den i lådan. Men nu säger han att den inte är där. Jag vet ju att jag la den där. Hur kan den ens försvinna. Det är låsta fack för posten. Kan jag lagt den i fel fack? Jag tycker detta är jättejobbigt och min pojkvän med! På alla hjärtans dag och allt. Jag har letat igenom mina fickor å saker men den är inte där. Jag e säker på att jag hörde ett klonk när jag la nycklen i lådan. Är supertacksam för hjälp!

OneSound
2014-02-15 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hej,

Jag har sån saknad efter min bortsprungna huskatt Selma. 
Hon har varit borta sen höstas, och vi har letat och letat. Selma är svart/vit långhårig katthona med gröngula ögon. 

Känner någon av om hon lever?

Aut viam inveniam aut faciam

bernadette
2014-02-16 13:26
#32

Hej! Med en förhoppning om att någon kan ge mig ett tips eller en ledtråd så undrar jag nu ifall någon kan se eller känna in var min svarta minnessticka/USB-minne finns?Jag har en massa jobbrelaterade saker på den och nu har jag inte kunnat hitta den.Skulle verkligen behöva den nu och har förstås letat överallt utan resultat.Tacksam för er hjälp! Mvh Bernadette

Kalli
2014-02-16 13:33
#33

#30: Nu är jag inget medium men på vissa lådor med flera såna postfack är det en glipa längst fram. Har själv lyckats missa det någon gång varpå nyckeln ramlat ner till facket under.

kattant
2014-02-17 12:11
#34

Hej!

Jag saknar en guldring, min mormorsmors förlovningsring. Den ligger i en blommig, rosa tygask tillsammans med några guldörhängen. Saknar också min klocka, en silverfärgad klocka med stenar runt urtavlan. Jag tror att sakerna kan finnas på samma ställe.

Jag är så ledsen för att särskilt ringen är borta, och skulle bli evigt tacksam om någon kan hjälpa mig hitta dem!

Tack på förhand.

Annons:
thilda-
2014-02-17 21:05
#35

Halloj!
har tappat bort ett stort kuvär som innehåller bland annat lite presentkort från olika ställen och lite andra papper. Nån som kan se vart det han blivit lagt åt? ps. jätte brådis med det då jag behöver de innan helgen :)

Eklund_Drake
2014-02-17 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Hej,

Vår katt Zigge har för ett par dagar sedan rymt från vårt hem. Han är van innekatt och skulle vänjas till utekatt. Vi har letat överallt, i skog och mark runt omkring, under vårt hus, under grannars hus. Vi kan inte hitta honom någonstans. Zigge är ca 1,5 år, lång svart/vit päls och blandras. Han har vart borta i 3 dygn nu.

Snälla, är det någon som vill hjälpa till?

Vi saknar honom så fruktansvärt mycket..

Tack!

Mormorshatt
2014-02-18 21:30
#37

Hejsan!

Har tappat bort en windows 7 operativsystems skiva med tillhörande licens nyckel. Eftersom datorn dessvärre lagt av och är på lagning så väntar en extra saftig räkning om jag inte lyckas hitta den. Skulle därför vara oerhört tacksam för hjälp och tips som kan leda mig till vart den befinner sig.

Tack på förhand!

Mvh

Sara

KastKatt
2014-02-19 18:36
#38

Hej! Jag har frågat en gång innan och även om jag inte hittade det jag sökte direkt efter så hittade jag det i närheten av vad som sas, även om jag inte förstod det då. Så nu ber jag om hjälp igen.

Jag köpte ett busskort i lördags för mina sista pengar, jag har jättedåligt med pengar och är enormt uppgiven över att det bara försvunnit.

Det är ett blått busskort i en blå ficka. Det ligger två papperslappar i det, ett vitt och ett vitt med orangea kanter. 

Är enormt tacksam för all hjälp, har verkligen inte råd med ett nytt.

mvh

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mallla
2014-02-19 23:29
#39

Min 11 åriga dotter bytte ridbyxor med sin kompis för 3 veckor sedan. Nu ska de byta tillbaka och jag hittar dem inte. De ska vara svart/vit rutiga. Jag har vänt upp och ned på allt utan resultat. Hittat dem inte. Dottern är ledsen och föräldrarna till dottern som äger ridbyxorna är inte alls glada. Hjälp!

loouice
2014-02-20 00:54
#40

Hej! Jag fick en ring i studentpresent, den är i vitguld och har tre diamanter på sig. Nu är den helt borta har kollat överallt men kan inte hitta den, snälla hjälpa mig!

iFokuserad
2014-02-20 20:40
#41

Hej! Jag letar fortfarande efter testamentet och lagfarten. Båda upprättades i samband med ett husköp i årsskiftet 2004/2005. Jag vet inte exakt när de försvann, men det börjar vara ett antal år sedan… Jag har letat som en desperat de senaste åren, men vet inte var jag ska leta längre! Mycket tacksam för hjälp!

Annons:
asalija
2014-02-20 20:54
#42

Jag söker en snowboardjacka. Den är blå/orange, av märket Burton samt ett par ljusbruna skinnkängor med fårskinnsfoder.

Tacksam för hjälp att hitta grejerna :)

HamsterMarie
2014-02-26 00:52
#43

Någon som vet vart min IPhone är? Svart med vitt skal. Någonstans hemma.

Godisgrisen88
2014-02-26 18:49
#44

Hej jag skulle behöva hjälp med att hitta en plånbok som har försvunnit på jobbet. Det är inte min personligen den är mellanbrun har en lapp tejpad på som det står matkassan på . Tacksam för svar mvh godisgrisen88

zezagena
2014-02-26 20:58
#45

Lite nyfiken, är det nån härinne i tråden som är hjälpsökande som fått något litet råd el tips av "mediumtränare"?

thilda-
2014-02-26 23:13
#46

#45 inte jag iaf…

lena36
2014-02-27 13:36
#47

Borttappad spegel

Hej. Det är helt ofattbart för mig att kunna tappa bort en stor spegel, men nu är det "gjort" i alla fall. Den är ca 120X100 cm stor och inpackad mellan två masonitskivor med vit packtejp lindad runt om på bredden och på längden. Stor och tung…. Det har skett i samband med att vi flyttade till nytt hus och det var ju några bärare inblandade men ingen vet med sig ha flyttat den. Svärföräldrarna har letat hos sig där några grejjer hamnade. (Vi har letat extra på gamla stället i efterhand, finns inget där, vi har tömt alltihop.)

Snälla, någon som är duktig på sånt här och kan se var den kan tänkas vara??? 😭 Affektionsvärde…..

Lollan84
2014-02-27 22:37
#48

Hej! Jag har två armband som jag inte kan hitta. Det är ett bismarckarmband som jag fick av mina föräldrar när jag konfirmerades och ett snurrat armband som är lite mer rödaktigt i tonen som jag fick när jag fyllde 20 år. Jag har tyvärr mycket i tankarna och kan inte fokusera och vet därför inte ens när jag hade dem sist. Tror att det var hemma i mina förälders hus, men de kan inte hitta dem. Jag kommer enbart ihåg att sist jag bar dem så strulade något med spännet på ett av smyckena. Jag bär alltid armbanden tillsammans. Har ett svagt minne att jag lagt av dem, för att duscha, sova eller dylikt men ser inte bilden klart var jag lägger dem. Armbanden är väldigt speciella för mig av många anledningar men främst för att jag fick dem av min familj och de är två av få saker som jag har kvar att påminna mig om händelser i min barndom. Sträcker ut en hand till er och hoppas någon har tid över. Är tacksam för all hjälp jag kan få! Tack på förhand!

Annons:
mkarls
2014-02-28 13:41
#49

Hej! Finns det någon som kan hjälpa mig?

Jag har letat på min arbetsplats i ca en månad efter mina jobb nycklar. En måndag för ca en månad sedan, upptäckte jag att min jobb nyckelknippa saknades. Jag hade den när jag gick in på min arbetsplats, så den bör vara där..

Det sitter flera nycklar på den o bla en liten "glitterhund" fäst i knippan   

Var kan den vara….

Mvh M

Glorious
2014-02-28 18:04
#50

Mitt dyra Thomas Sabo armband har varit borta i drygt 2 år och tänker fortfarande på det. En ganska tjock silver kedja i den klassiska Thomas Sabo stilen med två berlocker på (en måne-med-stjärna berlock och en hästhuvud berlock). Kan inte ha tappat det men kan ha slarvat bort det i skolan, kanske i samband med att jag tagit av det i idrotten? Antingen är det inlämnat i efterhand på min gamla skola efter att ha blivit upphittat, eller så ligger det i någon vrå i vårat hus som jag ännu inte sökt i. Eller så har någon stulit det. Det var en konfirmationspresent från min farbror och hans familj, det betyder väldigt mycket för mig och dessutom kommer jag ihåg att jag hade det under mina första dejter med min pojkvän vilket också leder till en hel del fina minnen.

11nippran11
2014-03-02 01:48
#51

Mina bröllopspengar är borta…

Igår tog jag en peng ur min bröllopskassa.
Det är en liten guldfärgad papperslåda med en gummiband om.
Sen idag när jag skulle kolla hur mycket pengar det är kvar (vi gifter oss till sommaren) så har jag ställt asken på en obegriplig plats, antagligen på mitt kontor. MEN VART?
Nu har jag panik och vet inte vem som ska kunna hjälpa mig hitta den?
Någon duktig "hittare" här inne?
Eller är jag på fel ställe nu när jag ställer denna fråga?
Ser inte vart någon kan svara så jag skickar min emailmilla.cederholm@telia.com

Krimakan
2014-03-02 09:58
#52

Snälla rara nån som kan "se" vår bilnyckel? Svart oval klump med en infällbar nyckel?

VeronicaKS
2014-03-02 10:06
#53

Kära ni,

Natten till fredag den 28/2 var vi på hemväg från en födelsedagsresa med familjen till Afrika. Jag lade min vigsel- och förlovningsring (i guld, samt guld med en liten diamant) i en necessär under flygstolen framför. När vi kom hem tänkte jag tvätta necessären, plockade ur allt och i mitt trötta tillstånd med tidsomställning och för lite nattsömn vet jag inte var jag lade ringarna (eller om jag kanske tog på de på flygplatsen och sedan förlade de någonstans.) Jag har bett om hjälp att hitta de men väntar fortfarande på svar… Stort tack om ni kan känna in och hjälpa mig. 

Varma hälsningar, Veronica

Mystiskt
2014-03-04 00:01
#54

Hej alla hjälpsamma snälla människor Jag har sedan 3 veckor tillbaka tappat mina vigselringar. Jag har letat överallt i lägenheten om och om igen. I alla skåp, fickor, lådor osv. Kan verkligen inte släppa det, tänker mycket på var jag kan ha lagt de eller OM jag har tappat dem! Vore så tacksam om någon kan se var de finns, all info tages tacksamt emot! Kanske har jag missat något ställe… :(

Emmely90
2014-03-05 11:24
#55

hejhej någon som vet var min dotter skinnjacka är? den har varitborta sen i sommras?=)

Annons:
LeeKnow
2014-03-05 12:49
#56

Nån som kan se var min Kameras överföringssladd är? Är till en Canon 1100D

RoxannaS
2014-03-05 21:35
#57

Hej!

Vill gärna ha lite hjälp jag också. Det är en sladd till en batteriladdare till en canon kompakt kamera som är borta. Jag hittar själva hållaren till batteriet, men sladden är som bortblåst. Har lovat min lillasyster den när jag hittar på alla tillbehör.

Sen så har min fästman även tappat bort sin förlovningsring. Vi har en misstanke om vart den kan ha försvunnit, men vill gärna kolla om någon annan känner/ser något om den. 🙂

Tack på förhand!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
maria6264
2014-03-06 04:40
#58

Vår katt Maja 4 år är fortfarande försvunnen, ser någon om hon fortfarande lever? / Maria

nadja_1984
2014-03-06 09:51
#59

Sen i höstas har min bilnyckel varit försvunnen. Den går till min toyota och är originalnyckeln med knapp, och på denna nyckel satt öven min mammas lägenhetsnyckel.. Vi tror att det är min sambo som hade nyckeln sist. Igår tappade han även bort reservnyckeln till bilen! Bilen är nu låst med några vänners slalomutrustning i som vi lånat, men vi kan inte låsa upp dörren..! I första hand önskar jag att originalnyckeln, men min mammas lägenhetsnyckel kommer fram, reservnyckeln är bara ett plus. :) Tack så mycket på förhand. Vänliga hälsningar Nadja

RebeccaG
2014-03-06 17:03
#60

Saknar en guldklocka. 

Jag gav min mamma en guldklocka i julklapp som nu saknas. 
Den stog på köksön i sin låda ett par dagar då hon skulle ta den för att storleksregleras. När hon kom hem med den ställde hon den på köksön av ren vana. 

Ett par dagar gick utan att hon tänkte med den. 
Nu e den borta & har varit det i någon vecka, kan inte minnas exakt. 

Det är iallafall en guldklocka av märket Jet Set, inköpt ett par dagar innan jul. 
Ganska liten i designen & stilren. Inget krimskrams.

Hon kan inte minnas ifall hon plockat undan den & lagt den någonstans, men som sagt vill vi gärna hitta den. 

Klockan liknar denna: 
http://uropenn.se/SupplyImages/WF00000/J57418-732.jpg.ashx?preset=large

Tack på förhand!❤️

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Vixifyx
2014-03-06 17:38
#61

Jag undrar vart min katt tog vägen.

Jag har en farmor som bor på landet och 2 syskon. 

Min farfar gick bort för mnga år sen , och efter det bestämde sig min farmor att ta 2 katter till sig ena hette Micke , min en svart pojke, och en flicka Molly som var min tvillingsysters. Vid nyåret hittade vi en till katt ute på gården som var en av kullen som klarat sig på egen hand. Vi fångade in henne och döpte henne Wilma. 

Efter något år fick Wilma endast 1 unge och den höll min farmor också. 

Sedan gick det någon vecka på våren, och min katt micke plötsligt försvann. Då var jag ca 14-15 år. Idag är jag 21. 

Vad hände med honom? Kan nån se om han fortfarande lever, eller om han gått till andra sidan. Kan man isåfall veta hur det gick till?

Hellanbellan
2014-03-08 10:20
#62

Hej nu har vi förlorat vår iPad. Detta skedde igår. Vi är nu i Göteborg för att invänta o

Annons:
Hellanbellan
2014-03-08 10:24
#63

vi inväntar operation på vår dotter. Var igår på lekterapin på drottning silvias barnsjukhus. Där använde jag ipaden. La den i vår väska. Efter ca 1,5 timme gick vi från lekterapin till Ronald mc Donald huset där vi bor. Såg då att dragkedjan på väskan var öppen och att ipaden var borta. Kan någon hjälpa oss att se var den är. Kommer vi någonsin att få tillbaka den. Ber om ursäkt att det blev uppdelat i två meddelanden

fridalinnea
2014-03-08 12:38
#64

Hej! Jag registrerade mig nyss på denna sida för att jag skulle så himla gärna försöka få nån klarhet vart mina två halsband tagit vägen. Det ena är en relativt kort silverkedja med en silverberlock på, berlocken är rund, tunn och på den står det fyra bokstäver. Jag fick detta halsband i december 2010.Tror att den försvann i november eller december 2013, jag tycker mig ha letat precis överallt, men kanske har missat nåt ställe..? Detta halsband har stort värde för mig!

Det andra halsbandet försvann förmodligen i samma "veva". Inköpt på guldfynd i november och försvann alltså strax därefter. Det är en guldkedja med ett guldhjärta på. 

Finns det någon som kan se var dessa tagit vägen? Skulle bli så glad! 

/Frida

heathers
2014-03-08 14:36
#65

Hej, även jag har ett försvunnet föremål. Jag köpte mig en silverring i augusti förra sommaren. Ringen var slät med tre diamanter upptill. Känns som att jag lade av mig den någonstans i mitt hem (brukar alltid ta av mig mina smycken på ett speciellt skåp, men ringen har inte återfunnits). Det var en typisk "feel-good" sak som jag ville ge till mig själv, därför tråkigt att inte kunna använda den. Hoppas någon har förmågan att tala om vart ringen kan ha tagit vägen :)

Tezeme
2014-03-08 19:56
#66

Hejsan. Jag har en katt som är ca 4månader som är bortsprungen, hon har aldrig gått längre än trappan tidigare och inte mer än 20 30 minuter åt gången. Min sambo tyckte att du var väldigt bra att släppa ut henne mitt i natten och gå och lägga sig, på morgonen när jag upptäckte att hon var borta flög jag upp ur sängen för att leta efter henne. Hon har varit borta i fem dagar nu. Kan någon se eller känna var hon är uppskattas det mycket. Hon är en tigrerad sköldpadda och lyssnar till namnet Sahara. Har letat högt och lågt efter henne, så tips uppskattas. Tack på förhand.

Denna kommentar har tagits bort.
emmyt
2014-03-09 13:24
#68

Hej! Jag har tappat bort hela min nyckelknippa.. Låste upp dörren till lägenheten på lördagen och upptäckte på måndagen att de var borta. Jag är nästan säker på att de är i lägenheten, men de kan ju suttit kvar i låset på utsidan och att någon tagit dem. Har letat mycket och noggrant men de är som borttrollade. Skulle vara evigt tacksam om någon ville hjälpa mig att hitta dem! Tack på förhand :)

Fru_Graf
2014-03-10 21:44
#69

Vi har förlagt /tappat bort vår enda bilnyckel. Vi behöver akut hjälp då vi nu är strandade. Finns det någon som kan hjälpa oss? Mvh Bella

Annons:
capet
2014-03-10 21:49
#70

Hej!

Jag har tappat bort mitt Mah Jong-spel och tycker att jag letat överallt där det skulle kunna finnas. Någon som kan hjälpa mig?

Elin Apel
2014-03-11 09:16
#71

Hoppas att någon kan hjälpa mig, kan inte hitta mitt mormors guldarmband som jag ärvt. Har letet på alla möjliga o omöjliga ställen. Armbandet har legat på en hylla i mitt hobbyrum sedan 6 månader tillbaka, tror att jag såg det senast strax före jul men så i förra veckan låg det inte där. Jaghar inte haft det på mig så det är inte tappat utomhus. Vill inte heller tro att någon har tagit det, vi har bara släkt o vänner hemma hos oss. Finns det någon som kan vägleda mig i rätt riktning vore jag toppenglad! Tack o hoppas ni alla får en bra dag, Elin

enidiotsomjag
2014-03-14 13:35
#72

Kan någon se mitt Tiffany & co halsband som jag fick i studentpresent och försvann i somras? Är så ledsen över att det är borta, har letat överallt men hittar det inte.

Tack på förhand.

BlueLily
2014-03-15 13:22
#73

Hej! 

Jag har lyckats slarva bort papper på min moped, jag hade för mig att de låg i kartongen som mopedhjälmen låg i och att jag hade lagt detta i en garderob. Men kan varken hitta papperna eller kartongen. Har en Yamaha-moped om det gör någon skillnad. 

Bland papperna ska det finnas ett kvitto på mopeden, en instruktionsbok och en reservnyckel. Skulle vara oerhört tacksam om någon skulle "se" vart jag kan hitta detta då oljan behöver bytas, men ingen vet hur man gör. Tack på förhand! :)

"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."

Viggebus
2014-03-16 21:03
#74

Hej! Jag har ett stort bekymmer.. I skolan har min sons klass ett litet mjukisdjur i form av en räv vid namn Blixten. De turas om att låna hem honom över en helg, och förra helgen var det vår tur. Allt var bra fram tills söndag förmiddag. Då satt vi ute och fikade lite, och sen dess är Blixten spårlöst borta! Det som är extra jobbigt i denna situationen är att vi, och hela Gustavs klass är bekymrade över detta. Dessutom har han aldrig någonsin slarvat bort den minsta lilla sak tidigare. Hoppas att någon vill och kan hjälpa oss med ledtrådar om var vi ska leta. Känns som om vi letat överallt! Stort tack på förhand!

Nevina
2014-03-17 11:20
#75

Mina nycklar försvann den 2 mars. De ligger i ett litet svart läderetui med två fack som öppnas och stängs med dragkedjor. I det stora facket är det flera nyckelringar som sitter ihop med 4 nycklar varav en är ganska liten (går till postfacket). I det mindre facket ligger min cykelnyckel med svart plast på handtaget och min tvättnyckel som är en liten grå plastbricka med ett chip i. 

Jag vet att jag på kvällen lade nycklarna i BHn när jag gick ut i trapphuset för att sätta upp en lapp på min ytterdörr. Senare på kvällen upptäckte jag att nycklarna var borta och jag kan inte hitta dem någonstans. Jag funderar på om jag tappade dem i trapphuset och någon har tagit dem.

Finns det någon snäll själ som kan se var mina nycklar finns? Jag vore mycket tacksam för svar!

weetzia
2014-03-18 11:25
#76

Min dotters mobil, en vit iphone med tillhörande kortfodral (mjukt kuddigt vitt) är borta sedan i fredags em. Hon hade telefonen på bussen hem och vet att hon stoppat den i fickan på sida svarta byxor innan vi skulle resa bort på kvällen. Det är sista spåret. Kan någon hjälpa oss? Jag har haft kontakt med en dam som tyckte sig se den i ett tv -rum eller likande där det finns elektronik. Den skulle i alla fall finnas i huset. Jag är rädd att hon såg hennes tomma mobilfodral som jag hittade på skrivbordet då när jag sökte.

Med vänlig hälsning Erika

Annons:
AusaBausa
2014-03-18 18:44
#77

Tappade bort min studentpresent från mina syskon och grämer mig fortfarande över detta..jag förstår att jag inte kommer få tillbaka det men undrar var det blev av..

ett stort silverhänge som ser ut som en ritad blomma.. med tjock kedja. Smycket var ca 3-4cm brett..

annavf
2014-03-19 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

PANIK!

Min förlovningsring har någongång under gårdagen trillat av mitt finger. Upptäckte det i bilen på väg hem från jobbet. 

Har ringt till ett medium som gav väldigt "breda" beskrivningar att ringen finns inomhus efter en hall/korridor går man in till vänster i ett rum med fönster och även en vattenkran. I närheten av någonting i metall och en träbänk.

Problemet är bara att jag jobbar på en stor skola som inte består av annat än korridorer och varje klassrum/rum har vattenkran. 

Metall och träbänk känns ju också ganska hopplöst att pricka in rätt på en skola..

Ser här att många får mer detaljerade svar så jag gör ett försök och hoppas att jag får svar innan någon annan hittar min ring :(

Ringen är i vitt guld med 9 st fyrkantiga diamanter som sitter på rad nersänkt i ringen. ingen gravyr. Den är rätt tung och glittrar fint.

är så ledsen att jag inte vet var jag ska ta vägen.. snälla någon, hjälp mig!

Bild borttagen pga reglerna om copyright, se våra Skrivregler!/Amandla

fipplan
2014-03-20 16:09
#79

Får hoppas på att någon svarar så småningom :(

"Slarvig 14 åring"

Jag har precis tappat bort mina hemnycklar. Nycklarna har ett långt grått band och tre nycklar på sig. En nyckel har ett motiv av en säl på sig, och är alltså vit. Jag har också en rosa accessoar på nyckelknippan också där det är en panda på och mitt namn under, Filippa.

Skulle vara evigt tacksam!❤️

fipplan
2014-03-20 16:43
#80

edit; Jag hittade de precis

craycray
2014-03-20 17:33
#81

Är väldigt ledsen över detta, och skulle vara väldigt glad om ni kunde hjälpa till.

Tappade bort en hemmanyckel. Hemmanyckeln sitter i en nyckelknippa med en mellanstor brun gosse-älg på.

skulle vara eviigt tacksam, vill verkligen inte möta min pappas höga temperament då jag blir tvungen att berätta om försvinnandet.

RobinHood
2014-03-24 14:06
#83

Ngn som kan se vart min gråvita katt pajas är?

Annons:
Magi-cat
2014-03-24 14:42
#84

#71 Hej! Jag kan inte sånt här men fick bara för mig att du kan kolla i något av porslin (blå-vit burk ev) eller bland porslin. 
Hoppas du hittar vad du söker!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gaula
2014-03-24 14:46
#85

Jag söker en vigselring i guld, den tappades bort på sommarstugan för ett par år sedan. Kan någon se var den ligger?

RobinHood
2014-03-24 21:44
#86

Snälla är det någon som får upp något vart min katt pajas kan vara? Detta är mitt sista hopp om hjälp nu!

Ginster
2014-03-24 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Hej! Min sons fina mössa är bort. Är det någon som kan se vart den finns? Den ser ut såhär. Tack på förhand

brittis007
2014-03-24 22:53
#88

Hej

Min pappa dog oväntat för några veckor sedan och han var engagerad i flera föreningar. Vi i familjen har plockat ihop sådant som han hade hemma och har/ska lämna tillbaka. Vi kan dock inte hitta en nyckel som vi tror att pappa hade. Nyckeln går till en byggnad och trots att vi har en skiss ritad på hur den ska se ut så har vi inte kunnat matcha någon nyckel till skissen ännu. Vi vet inte var mer vi ska leta eller om vi har sett den men inte förstått att det är nyckeln. Jag skulle så gärna vilja ha lite söktips om någon vill vara så snäll. Saknar pappa så.

fatcat
2014-03-24 23:05
#89

#87 Där är den.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Ginster
2014-03-24 23:11
#90

#89 Skulle det vara ett skämt eller?

Annons:
fatcat
2014-03-24 23:12
#91

Nej, ser den framför mig.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Amandla
2014-03-24 23:18
#92

#91 Ge en beskrivning som kan hjälpa Ginster, annars är vi tacksamma om du ändrar dina inlägg så vi slipper tro att du skämtar och börjar misstänka att du trollar😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fatcat
2014-03-24 23:36
#93

Den ligger på hans rum. 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Charlotte Wittbom]
2014-03-25 11:32
#94

Hej, Jag behöver verkligen hjälp och vore så tacksam om någon kunde hjälpa mig. Jag bor i England och har tappat bort mina två hästars hästpass. Det är blå små plastpärmar, som jag inte hittar. Jag trodde att dem fanns i min svarta väska där jag har alla viktiga papper men där är dem inte. Kan inte komma ihåg att jag har fört ut dem ur huset, men letat igenom hela huset. Kan någon snälla försöka hjälpa mig. Tack på förhand.

Ginster
2014-03-25 12:45
#95

#93 Okej tack ska leta där :)

Linda_85
2014-03-25 17:06
#96

Hej.

Jag skriver nu åt en kompis som har tappat sin förlovning när hon fodrade sin häst. någon som kan se var den är?

Tack på förhand Mvh Linda

valentiino
2014-03-25 19:08
#97

#96

Jag ser en box full med blåa höpåsar… Kan vara ikeapåsar eller liknande. Hur som helst, känns som att ringen ska ligga nära/mellan ett par sådana påsar.

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

Annons:
Gaula
2014-03-25 20:52
#98

Oj 97! Kan du se min gamla vigselring någonstans? Den tappades på sommarstugan..

fatcat
2014-03-25 21:04
#99

#98 En liten gnagare fick tag på ringen och nu befinner den sig i ett råttbo tillsammans med små råttbebisar.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[[Mellebelle]]
2014-03-26 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

hej!

jo det är så att jag hade en egenuppfödd katt som hette elvis. Vi hade han och hans mor Doris som våra husdjur då. Vi flyttade från landet till ett större samhälle och då tog vi även med katterna förstås. En dag så hade vi varit iväg med katterna och skulle fara hem igen, när vi var utanför huset så släppte vi lös katterna eftersom dom alltid brukar följa efter oss. Men då plötsligt försvann elvis under en stuga och kom aldrig ut därifrån. Vi försökte hur länge som helst men han var inte kvar där heller.. han satt inte heller fast då han var en katt som jamade väldigt mycket så inget hörde vi heller. Efter det så hittade vi aldrig honom igen.. 

Nu har det gått ungefär 3-4 år sedan sen Elvis försvann. Jag hoppas innerst inne att någon snäll familj tog honom och har gett honom ett underbart hem. Vill verkligen inte tro det värsta.. det finns även folk som har vittnat om att dom har sett honom då och då. Men inte säkert på ifall det verkligen var han. 

så finns det någon där ute som kan de här med att ''se'' eller vad man ska kalla det. jag själv kan inget om era gåvor men skulle vara skönt att iaf få ett svar ifall nån kanske har någon aning om nånting? 

hör av er isåfall!

fatcat
2014-03-27 16:33
#101

#100 Elvis lever hos ett äldre par som matar honom med godsaker nästan varje kväll. Han lever gott och ligger just nu i deras underbara soffa o han ångrar absolut ingenting.🐱

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

djurtok
2014-03-28 21:26
#102

hej! Tappade bort mitt halsband eller "gömde" det lite för bra.. Saken är den att jag fick den i julas av en kompis och jag tycker väldigt mkt om den, så… … Vet nån var den e? För jag gör det dock inte… Tacksam för svar!

För evigt med Gaia

ChemicalTV
2014-03-29 19:23
#103

Hej!

Jag letar efter min kvadratiska pappersask som jag har målat grön. locket är lite speciellt, det är pyramidformat och hela asken påminner om ett litet hus. Överst på locket har jag målat en fyrklöver. I den ska det finnas fröer som jag har köpt och samlat på mig de senaste åren. Vet absolut inte vart jag har lagt den :S

Tack så jättemycket på förhand!

Ciacille
2014-03-30 11:22
#104

Jag är på jakt efter ett guldhalsband som min son hade runt sin hals en ganska kraftig kedja med ett kors i den har varit borta ganska länge nu och jag har letat överallt efter den han fick den efter sin far och kedjan är nästan 45 år gammal han hade halsbandet på sig och en dag märkte jag att den var borta har även satt upp lappar på dagis väldigt tacksam om någon kan se den tack på förhand

Annons:
Ciacille
2014-03-30 11:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Finns det någon som kan se vår katt som har varit borta i 3 år ?lilla Gustav som gick iväg och inte kom hem kan någon se var han finns OM han finns tack på förhand

[[Mellebelle]]
2014-03-30 16:49
#106

#101 å så roligt att höra! :D

kattfesk
2014-04-01 13:50
#107

Hej!

I julas försvann två flaskor från mamma och pappa, en stor och en liten .ena ska vara Mcgregor, båda flaskorna var fulla.

Vi har letat och letat och detta är ett mysterium?

vart kan de ha tagit vägen?

(ursäkta att jag puffar frågan)

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

whaleboy
2014-04-01 15:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Min käraste katt nellie sprang bort i söndags vid klockan 10, hon har knappt varit ute något i vinter då det har varit ganska kallt och hon är ganska gammal. Hur som helst bar min mamma ut henne och hon verkade tycka om det av det fina vädret! Jag var ute hela dager och kom inte tillbak förens på kvällen och märkte först inte att hon var borta då hon brukar ligga och sova men sedan komma fram och vara hungrig! När jag sedan märkte att hon va borta så satte jag upp lappar och ställde ut mat för att se om hon skulle komma tillbaka, även dörren stod uppe hela natten. Jag bor i stan i Stockholm och runt finns massor av parker som hon säkert kan vara i men jag har varit ute och ropat efter henne då hon brukar komma glatt om man ropar hennes namn! Hon är en väldigt trogen katt och burkar alltid sova vid min sida även då jag är allergisk. Vi har växt upp tillsammans och hon betyder väldigt mycket för mig, det är därför jag tycker det skulle vara konstigt om hon sprang bort sådär och det gör mig orolig att hon kan har blivit skadad eller vara instängd någonstans!

snälla hjälp!

fatcat
2014-04-01 19:50
#109

#108 Hon kommer nog tillbaka ska du se.. får en känsla av att hon befinner sig på ett säkert ställe.

#107 Flaskorna är nu tomma, någon drack upp allt.

#105 Gustav är på ett på tryggt kärleksfullt ställe tillsammans med småbarn där han trivs! Han vill stanna.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Loorenzo
2014-04-01 20:29
#110

Hejsan!! Behöver hjälp!! Min hästs pass är borta:(. Hade det i somras när vi var till veterinär och fick vaccination. Nu hittar jag det inte.. Svart baksida och gröna sidor inuti. Tacksam för hjälp!!!

fatcat
2014-04-01 20:35
#111

#110 Kollat i bilen?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Loorenzo
2014-04-01 20:45
#112

Ja, men ska nog kolla igen. Det lustiga var att jag hade av misstag lagt passet på taket på bilen och tappat det. En snäll person hittade det och jag fick tillbaka det. Sen är det försvunnet :( Jag hade en tanke att låta passet ligga i sadelkammaren i stallet då vi skulle åka på semester, ifall det skulle hända något när vi var bortresta. Så, bilen, stallet eller inne?? HJÄLP

kattfesk
2014-04-02 13:43
#113

Ok men kan känna av om var ungefär dem tog vägen?

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

fatcat
2014-04-02 14:53
#114

#113 Förbi strupen och ner i magen.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

kattfesk
2014-04-02 16:09
#115

114 Tänkte mer om det var en gäst, kvinna/ man/ Dalarna/ Värmland xD

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

fatcat
2014-04-02 16:21
#116

Svårt att se.. alkoholen gör synerna dimmiga.😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

kattfesk
2014-04-02 16:37
#117

Tackar för svaren!

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

Vixifyx
2014-04-02 16:42
#118

förlåt för påminnelse men mitt inlägg finns vid #61

Kan du se nåfonting, har grubblat på detta många år .. skulle vara skönt och få någon form av "bekräftelse" om vad som hände… 

Tack på förhand :)

Annons:
fatcat
2014-04-02 16:57
#119

Får en stark känsla av att Micke mår bra, kan dock inte se om han är kvar bland oss levande. Du kommer återse honom förr eller senare.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Vixifyx
2014-04-02 16:59
#120

#199 Tusen tack!  :)

Lolinondoda
2014-04-02 17:34
#121

Hej! Min kanin Millie försvann i söndags. Har inte sett skymten av henne sedan dess. Hon hade röd sele och 2 koppel på sig. Hon är en brungrå korthårig dvärgvädur och väldigt snäll. Jag är orolig och skulle behöva hjälp så fort som möjligt.

My best friend back....

Frida8787
2014-04-03 12:50
#122

Hej! Använde min nyckelknippa senast igår kväll när jag kom hem och nu hittar jag den ingenstans. Vart kan den vara?! Tacksam för snabbt svar!

c.fransson
2014-04-06 17:13
#123

Hej! 

Har sedan att par år tillbaka letat efter tre olika porträttserier tagna hos fotograf på mina barn! Första barnet född-93, andra -98 och tredje -03. Alla porträtt är tagna runt 6månader-ett års ålder, och alla tre är pojkar. Är förtvivlad över att dessa är borta, och tar tacksamt emot varje tips jag kan få! Kram!

Putte@ifokus
2014-04-06 19:54
#124

Hej! Jag har tappat 2 nycklar. Den ena är en vanlig nyckel med endast en nyckelring. Nyckeln går till lägenheten så behöver den verkligen. Har 2 kvar av 3. Den andra är en elektronisk nyckebrickal i plast , färg grå som går till replokalen. Tacksam för snabbt svar då paniken sakta smyger sig på. Tack på förhand!

gunvald74
2014-04-07 14:04
#125

Hejsan Jag har slarvat bort hur mycket som helst de sista veckorna, halsband i läder med platt hjärta i silver, limpatroner till limpistol. Men det viktigaste är mitt magnethalsband som jag inte hoppas att jag tappat ute pga att det lossnat från armen. Det är bara i metall. Två tre olika färger i metall. Sen är min handsfree borta som är så himla bra vid bilkörning och även barnvagnskörning. Var så himla nöjd med den med. Tack tack Anita Karlberg

Annons:
enidiotsomjag
2014-04-09 20:07
#126

Jag har tappat bort ett halsband som jag fick av mina släktingar i studentpresent, det är en silverkedja med hänge från Tiffany&co.
Skulle bli otroligt tacksam om någon kunde se det.

Imasy
2014-04-09 22:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

En gång i tiden letade ni fram min saknade mobilladdare, så nu gör jag ett nytt desperat försök.

Jag har tappat bort mina glasögon. Tvingas använda mina typ 15 år gamla just nu, och de är varken snygga eller har rätt styrka.

Jag vet att jag har sett dessa glasögon någonstans, och har lagt dem på "ett bra ställe" vid något tillfälle. eventuellt kan det ha skett under en renovering här hemma. Jag tror att jag kan ha lagt dem typ i bokhyllan bakom några böcker eller något annat ställa där de hamnade "inskjutna" bland andra prylar.

Men jag har vänt upp och ner på hela huset och jag hittar dem inte. Kanske kanske kanske, ligger de i ett neongrönt glasögonfodral, men det är inte helt säkert.

De ser ut som på denna bild:  https://www.favoptic.se/frames/Voghera-memo/pink/

/ Desperat och behöver köra bil

thilda-
2014-04-09 23:31
#128

Halloj!
har tappat bort ett stort kuvär som innehåller bland annat lite presentkort från olika ställen och lite andra papper. Nån som kan se vart det han blivit lagt åt?

Buffar på min fråga igen då jag fortfarande letar

Isolate
2014-04-11 02:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Hej!

För några veckor sedan tappade jag bort en ring som jag fick av min pojkvän i årsdagspresent och jag är verkligen förbryllad över att den ännu inte kommit tillrätta.

Snälla, kan någon hjälpa mig?!

Bananplätt
2014-04-11 08:18
#130

Hej! Har blivit av med min älskade gamla damcykel som jag fått av min farmor ! Den är röd, har vit sadel och vita handtag, väldigt gammal och gnisslar när man cyklar! Saknar den väldigt Blev av med den någonting gång under helgen 5-6/4 !!

braxen
2014-04-13 10:56
#131

Hejsan!

slarvig som jag är lyckades jag tappa bort min telefon, en vit iphone 5 i skolan i Torsdags. jag har verkligen letat överallt var den nu kan finnas men utan resultat.

Någon kan ju eventuellt ja tagit den men min magkänsla säger att den inte är stulen och hitta min iphone visar den finns nära/runtomkring skolområdet, detta var klockan 16 då skolan redan var stängd. (kan inte spåra den mera eftersom den är avstängd)

Otroligt tacksam om någon skulle försöka hjälpa mig med detta!☀️

gunvald74
2014-04-14 12:44
#132

Min svart vita lilla katt Bosse, med "60-tals ögon" försvann midsommarafton 2008 och jag längtar efter honom varje dag. Ett medium jag ringde till sa att en fågel tagit honom, stämmer detta? Lever han fortfarande, eller är han en kattängel? Är det ngn som kan se ngt? Tack Anita

Annons:
Petrao
2014-04-21 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Hej!

Nån som kan hjälpa mig att hitta min sons bvc-bok. Ska snart dit på 3-års kontroll och hittar inte på den någonstans.

Tack på förhand!

Åsa Wahlman
2014-04-22 16:51
#134

Hej där Jag har letat och letat men hittar ej mitt pass det är ej gammalt utan de finns 3 år kvar på det har en resa som väntar Snälla kan någon hjälpa mig finna det Tack snälla på förhand

Mvh

Åsa Wahlman

Ta hand om er där ute

BlueLily
2014-04-22 18:13
#135

Hej! Skulle vara snällt om någon ville ta en titt på #73 ? :)

Jag efterlyser mina papper på min Yamaha-moped. Bland dessa papper ska det finnas en reservnyckel, ett kvitto, en instruktionsbok och en servicebok. Har varit borta, säkert i över ett halvår.

Hade för mig att jag lade papperna i kartongen som mopedhjälmen låg i, men min mamma säger att hon gav papperna till mig. Har inget minne av detta.

Kan vara så att de ligger i en plastficka eller liknande - en blå tror jag.

Tack på förhand!

"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."

fatcat
2014-04-23 11:27
#136

#134 Du kanske ska kolla i resväskan

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-23 11:28
#137

#132 Tyvärr är han inte längre bland oss levande.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-23 11:30
#138

#129 Får en känsla av att den kan finnas under en möbel.. 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-23 11:32
#139

#127 De kanske trillat bakom bokhyllan?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Flickornaekstrom
2014-04-23 20:04
#140

Hej. Min sambo kan inte hitta sin nyckelknippa med bilnyckel, hemnyckel och två tags till sitt arbete. Han har varit av med de i över en månad nu. Kan nån snälla hjälpa oss att hitta de?

Imasy
2014-04-23 20:47
#141

#139

Nope, det har de inte, det hade ju vart alldeles för enkelt 😃

Men det kvittar väl nu, får mina nya nu i veckan 😉

Virvlande
2014-04-24 09:45
#142

Hej!

När jag och min sambo flyttade ihop på sommaren för snart två år sedan kom alla mina älskade vinterklänningar bort. Jag trodde att jag lagt dem i förrådet då jag inte behövde stickade klänningar på sommaren. När vintern kom kunde jag inte hitta dem. Jag vet att de inte är kvar i min gamla lägenhet då jag hyrde ut den i andra hand till en kompis och allt var tömt när han flyttade därifrån (jag hjälpte till med flytten).

Jag skulle gärna vilja hitta dem igen, de flesta är loppisfynd, men de är väldigt fina och sköna att ha när det blir kallt ute.

Om jag ska beskriva några av dem så har jag tre stycken som var mina favoriter:
En senapsgul klänning med korta ärmar med svarta muddar. Två svarta fickor på framsidan. Vet inte riktigt vad det var för material, men den var lite "luddig" och skulle handtvättas.
En svart- och vitrandig, stretchig stickad klänning med trekvartsärmar.

En brun-svart stretchig klänning med mycket mönster och lite glittergarn i, även den stickad och trekvartsärm.

Tacksam för hjälp!

Åsa Wahlman
2014-04-24 15:33
#143

Nu har jag gått igenom alla 4 resväskorna Jag har kollat de flesta handväskor kollat mina större väskor Spårlöst borta Ända väska jag ej kollat är den svarta ryggan från sparbanken För den vet jag ej heller vart den tagit vägen ..

Mvh

Åsa Wahlman

Ta hand om er där ute

jossan...
2014-04-24 16:22
#144

Har någon i denna tråd allvarligt hittat det den söker utan att det låg på ett självklart ställe som man ka n gissa sig till?

Gud vad bra jag stavar…

ChemicalTV
2014-04-24 19:20
#145

 Behöver verkligen hitta min gröna pappersask med frön!(se inlägg #103 för beskrivning) ingen som känner sig manad?

gunvald74
2014-04-24 20:06
#146

# 137 Tack fatcat för att du kollade min Bosse för mig!

Anita

Annons:
tbbe
2014-04-24 20:46
#147

Hej,

Vår katt Kingen är borta sedan 14/4. Kan ni se honom? Saknad något enormt. 

Med vänlig hälsning,

elinmarina
2014-04-24 23:14
#148

Hej! Vänder mig hit då jag vid fått hjälp här en gång tidigare. Jag letar efter min kära nalle som jag fick när jag var nyfödd. Jag hade med den vid en längre sjukhusvistelse för cirka 2 år sen (jag är 22 men hade med min nalle som mentalt stöd hehe) jag vet om att nallen följde med hem efter utskrivning men nu vet jag ej vart den är..Vet med 100% säkerhet att den finns nånstans i mitt hus. Men hittar ej den. Gör otroligt ont i hjärtat att ej veta vart den är då den följt med sedan jag var liten. Hoppas innerligt att någon här inne kan hjälpa mig! Har tyvärr ingen bild på nallen men den är cirka 40 cm hög samt ljusbrun. Klassiskt teddybjörns utseende. Tvättlapp som är sliten sitter vid nallens "rumpa" vill även minnas att mina initialer står skrivna där (eg) Hoppas verkligen att nån kan se något om min älskade barndomsnalle! Mvh Elin

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Ta-Co
2014-04-25 07:03
#151

Min katt Glenn är borta. Han är grå och vit, en bondkatt som föddes i ladugården men mamman misskötte han och hans syster så vi stödmatade dem med nappflaska. (Det fanns ett till syskon men den ungen dog.) Han tror gott om alla och är inte rädd för något. Därför är jag rädd för att en räv, lösspringande hund eller ngt annat djur har tagit honom, han är ganska liten och bara ca ett halvår gammal. Jag saknar honom så mycket. Finns det snälla någon som kan hjälpa mig se var han är. Även om han är död så vill jag gärna veta. Skulle vara så tacksam för om någon tar sig tid och ser vad som hänt.

ymmmi
2014-04-26 09:27
#152

Hjälp, våra bilnycklar är borta. Fanns även hemnyckeln och min syster och mammas nyckel på den. Behöver den i dag. Vart kan den vara ?.'

Huygens
2014-04-26 14:13
#153

#152 Jag tror inte ens jag säger något övernaturligt nu. Försök komma ihåg när du sist hade nycklarna i handen. Gå sedan samma väg som du gick efteråt och kolla på marken, speciellt på ställen du stod still på.

Annons:
Mytor
2014-04-30 20:26
#154

Hej

Vår katt Festis är borta sedan 27/4, Kan någon se honom vart hans finns någonstans? Han är en drygt 2 år gammal kastrerad bondkatt och han är gråspräcklig och vit på nosen, tassar och mage.

Hoppas någon kan se honom för han är otroligt saknad!

Tack på förhand

MVH My

flaxtrasa
2014-04-30 22:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Hej!

Vår katt Meja försvann den 28 april under kvällen, sågs sist vid 19-20 tiden. Hon är vit med brun/grå/röd/svarta partier, hon har även ett "hjärta" på höger sida i hjärthöjd som är två färgat. Hon är kastrerad, id-märkt och 4 år. Är det nån som kan se vad som ev har hänt och vart hon kan vara?

Tack på förhand! 

Med vänliga hälsningar Mona

tezzanr1
2014-05-01 12:56
#156

Jag har tappat mitt id kort..Använder de då jag hämtar ut paket mm,,.Sist jag hade de hämta vi ut ett par sandaler…min sambo gick in och hämta detta…Med mitt id kort…Sedan fick jag detta och brukar alltid lägga detta i min plånbok…har sökt och sökt…kan någon se vart detta kan vara…Utan detta kan jag inte hämta ut mitt andra paket som väntar!Tacksam för svar

najjie
2014-05-01 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Min älskade Eddie har varit borta sen den 7de.

nueva64
2014-05-04 19:44
#158

Jag har tappat bort ett silverarmband som jag inte kan hitta någonstans. Det är en tunn länk med en "berlock" i form av en cirkel med snirkligt mönster utkarvat inne i den. Det har varit borta sen i höstas. Jag är rädd att jag har tappat det på golvet och dammsugit upp det men har öppnat flera påsar utan resultat.

Tacksam för hjälp!

Mytor
2014-05-04 19:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Hej!

Vår katt Festis har nu varit borta i precis en vecka och jag är väldigt orolig! Är det någon som kan se vart han finns? Hoppas fortfarande på det bästa! Bifogar en bild på honom. 

med vänliga hälsningar
My

[Liiiinneeeea]
2014-05-06 12:19
#160

Hej! Vi har tappat bort två av hästpassen för ca 8 månader sedan efter en tävling, har letat överallt men hittar dom verkligen inte. Det är rätt krångligt att ordna nya så hade ju varit bra att hitta dom.. Det är två blåa pass med vaccinationer i osv. Tack på förhand!!

Annons:
[JessikaUng]
2014-05-06 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Vår älskade, älskade katt Edgar är försvunnen! :( Han gick ut på morgonen i torsdags, 1 maj, precis som han alltid brukar göra men har inte setts till sedan dess. Han är en ettårig, stor, rödvit kastrerad hankatt. Edgar älskar att vara utomhus men är mycket social och brukar alltid komma in någon gång under dagen för att äta och mysa, samt på kvällen för att återigen äta, mysa och sova. Även när han är utomhus brukar han hålla sig i närheten, antingen i trädgården, i skogen precis runtomkring gården eller i stallet. Vill alltid bli klappad och myst med, har som vana att ligga på min mage i soffan om kvällarna, det är så konstigt och oroväckande att han inte kommer hem. Genomsnäll misse. Det värsta han vet är att åka bil. Vi har letat överallt känns det som, även i dikena längs med närmsta väg (dit han aldrig har gått hittills, vad vi vet) men inte sett något. För två veckor sedan hittades en påkörd rödvit katt vid den vägen som begravdes men det var alltså innan Edgar försvann så det var inte han. 

Jag är så oerhört tacksam för minsta lilla tips jag kan få. Är så orolig och saknar min älskade misse!

[JessikaUng]
2014-05-08 07:34
#162

MYCKET glada nyheter: Edgar är hemma igen! ❤️

m2studio
2014-05-09 15:21
#163

Hej mina vänner,

Förutom nummer 161,162 vilka av er har hittat eller har fått tillbaka grejer/djur/mm?

Lämna lite feedback om ni har fått tillbaka eran önskade.

Tack

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Lolinondoda
2014-05-09 19:47
#164

Jo min kanin kom hem efter 8 dagar borta.

My best friend back....

zezagena
2014-05-10 17:29
#165

Putt för trådar som söker längre bakåt👍

destjo
2014-05-12 10:36
#166

Hej!

Jag har tappat bort mitt armband som jag fick av min sambo för ett tag sedan. Armbandet är i silver med en liten grön sten i mitten. Jag märkte igår att armbandet var borta och har alltid det på mig. Det har ett STORT affektionsvärde för mig. Är så tacksam för svar!

thilda-
2014-05-12 23:32
#167

jag har hittat mitt efter att ha väntat länge på att få svar

Annons:
Amandla
2014-05-13 08:55
#168

Ni som tycker att ni inte fått hjälp ännu eller att ni fått vänta för länge, läs igen vad som står i #0. Det här är en träningstråd för de medlemmar som vill öva, inget annat. Har ni inte förståelse för detta och/eller bråttom så ta kontakt med ett medium och betala för att få hjälp. 

Försök gärna öva själva, det är bara att bläddra igenom listan och känna efter vilket inlägg som "talar" mer till er!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
molam
2014-05-13 11:02
#169

Måste hitta ett par Spel så snabbt som möjligt!

Det är spel till Gameboy Advance, det är tre spel som ska hittas dessa ligger troligtvis INTE tillsammans men det kan hända att NÅTT av dom sitter i ett Svart DS Lite. Spelen som ska hittas är:

Pokemon Emerald, grönt Spel med En Drakliknande figur på också står det "Emerald Version" Detta ska det finnas 2 av men bara ett som behöver finnas

Pokemon Ruby, Rött Spel med En annan Drakliknande figur på Det står "Ruby Version" på detta, ska bara finnas ett detta är inte så viktigt men bra om det kan hittas.

Pokemon Safir, Blått spel, med en Valliknande Figur på, Det står "Sapphire Version" Även detta ska det finnas 2 av ETT MÅSTE hittas. det är ett måste.

Snabbt svar är att föredra då det är jätteviktigt att vi finner dessa Tack så jätte mycket på förhand

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Freddi
2014-05-13 21:34
#170

Hej, Jag behöver lite hjälp att hitta ett par nycklar som min son tappat bort igår och han kan inte hitta dem.
Det är en hus nyckel samt 2 små nycklar som går till hans lås på skåpet i skolan, och de sitter ihop.
Han tror de är hemma men har letat överallt utan att hitta dem.
Tacksam för svar.

MillaJ
2014-05-13 21:39
#171

Nu får ni hjälpa mig. Igår skulle jag iväg och hade tagit med mig en tröja jag hade tänkt ha på mig -la den i bilen. Tänkte att det var kallt så tog med en fleecetröja också som extra.

"Planen" var hursomhelst att jag skulle ta på mig båda tröjorna.

När jag kommer hem och tar av fleecetröjan blev jag jätteförvånad för att jag inte hade den andra tröjan på mig. Var helt säker på att jag haft båda på mig. Tröjan ligger inte kvar i bilen, inte i garderoben och inte i klädkammaren där den skulle kunna ha hamnat av misstag när jag packade ur grejerna. VAR ÄR DEN??! En blå stickad tröja…

elinmarina
2014-05-14 12:54
#172

Hej! Vänder mig hit då jag vid fått hjälp här en gång tidigare.

Jag letar efter min kära nalle som jag fick när jag var nyfödd. Jag hade med den vid en längre sjukhusvistelse för cirka 2 år sen (jag är 22 men hade med min nalle som mentalt stöd hehe) jag vet om att nallen följde med hem efter utskrivning men nu vet jag ej vart den är..Vet med 100% säkerhet att den finns nånstans i mitt hus. Men hittar ej den. Gör otroligt ont i hjärtat att ej veta vart den är då den följt med sedan jag var liten. Hoppas innerligt att någon här inne kan hjälpa mig! Har tyvärr ingen bild på nallen men den är cirka 40 cm hög samt ljusbrun. Klassiskt teddybjörns utseende. Tvättlapp som är sliten sitter vid nallens "rumpa" vill även minnas att mina initialer står skrivna där (eg) Hoppas verkligen att nån kan se något om min älskade barndomsnalle!

Mvh Elin

pumizen
2014-05-15 22:32
#173

Hejsan Vet inte om ni kan se vart min sambos dartpilar tagit vägen, kommer inte ihåg om det är jag som förlagt dem nånstans eller slängt dem nånstans eller om det är sambon som råkat lägga undan dem på ett så bra ställe så man inte hittar dem igen, han hade dem sist för ca 3 veckor sedan, det är 3 st pilar med gula ankflights flights som ligger i en svart fodral, han har ju haft sina favorit pilar i flera år men nu är dem borta Snälla kan ni se vart dem har hamnat,

lollo33
2014-05-16 16:33
#174

Hej! För några år sedan slarvade våran son bort våran blipp blipp ford focus bil nyckel när han var och spelade paintball på en militär ö i Norrlands kustband, kan nån se om nyckeln ligger någonstans på ön eller om den gick förlorad då sonen badade i havet?! Om den ligger på ön, vars då? Detta har gnagt i mina tankar länge nu och det skulle kännas skönt att kunna lägga tankarna på hyllan, varje gång vi besöker ön så letar vi efter nyckeln…den hade ett grönt plast märke med regnr på knippan mvh/Lollo 🤔

Lollo33 Glad

Annons:
Huygens
2014-05-16 18:23
#175

#174 Jag ser en väldigt rak smal nyckel, ungefär som ett tjockt bågfilsblad. Nyckelns ände ser ut att vara fyrkantig, dvs änden är nästan helt platt. nyckelns handtag ser ut att vara typiskt svart tjock plast. Mitt intryck är att nyckeln ligger i vatten, men jag är lite osäker på om det är djupt eller ganska grunt vatten.

#173 jag får känslan av dartpilar bakom något som kan vara en plywoodskiva/-vägg inomhus.

#171 Jag får intryck att du tagit av dej tröjan och lagt den på en plats som känts "tillfällig", och att tröjan sedan inte kommit med dej. Mitt intryck är att tröjan placerats på något föremål gjort av människor, men inte nödvändigtvis en möbel. Det stör mej att jag inte får en tydlig bild av om det är inomhus eller ute.

#166 Jag ser ett relativt tjockt silverarmband, men utan någon grön sten. Armbandet ligger utomhus mot något som skulle kunna vara gråspräckligt grus eller aningen ojämn gråaktig granit.

#160 Jag ser något som kan ligga mellan vit papp/papper eller i ett stort tjockt vitt kuvert. Det är inomhus.

Hoberg
2014-05-16 19:20
#176

Hej! Hoppas att många av er hittar de borttappade sakerna eller får tillbaka försvunna djur!

Vore toppen, tycker jag om ni som fått tips ville ge feedback, då detta är en tråd för oss som tränar. Både positiv och negativ feedback är välkommen!

najjie
2014-05-18 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Tjatar om min älskade eddie igen, han gick ut den 7de april, det hade regnat och han var så glad att det slutat så att han kunde gå ut, sen kom han aldrig tillbaka.

jennyydd
2014-05-18 15:30
#178

Hej! Har tappat bort en klicker, som används för att träna hundar med. Den har varit borta sedan i höstas. Den är liten, fyrkantig, har en rem till handleden och är röd/gul med en knapp i mitten som ger ifrån sig ett klickande ljud när man trycker på den. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Yooshiin
2014-05-18 17:06
#179

Hjälp mig snälla!

Jag skulle boka en resa imorgon, men har tappat bort 4 stycken presentkort från "Ticket" som jag skulle betalt resan med.

Ett presentkort va på 1400:-, ett på 350:- och två st på 1000:- kr/var.

Alla ser likadana ut - "vanliga" hårda kort, samma storlek som ett bankkort osv. Rött och står i stora vita bokstäver "TICKET.se" på framsidan.

Jag har letat vad som känns som öööverallt, även i bilarna!

Har jag missat något? Var kan dom vara?

Jag ber er snälla snälla hjälp mig, annars blir det ingen resa imorgon. :(

Mvh Lisa Jönsson

h4bb1
2014-05-20 12:40
#180

Jag har tappat bort mitt leg, Jag hade mitt leg senast när jag och min sambo åkte bil till en närliggande mindre stad (nästan by) för att besöka en privat gyn, där gjorde vi ett ultraljud. Efter detta så åkte vi till preem och åt en korv med bröd, och sedan stack han till jobbet och jag åkte hem. Jag vet inte om jag sett mitt leg sedan dess… men jag har fasen letat överallt! 

En lite märklig sak som jag drömde här om dagen, innan jag och sambon började leta efter legget var att jag drömde jag hittade det i ett kuvert. Inte sånt där litet kuvert utan ganska stort som var  ihop viket på mitten. 

Det känns som att det kanske borde ligga i ett kuvert, men jag vet inte vart just detta kuvertet ligger! Eller vilket det är..

Kan någon hjälpa mig finna mitt leg igen? Ska på kryssning om en vecka, och måste hitta det innan dess :(

Nevina
2014-05-20 14:50
#181

Jag skrev i #75 om mina nycklar som försvann. Jag fick inget svar, men har lyckligtvis återfått nycklarna! 😃 Så nu behöver jag inte hjälp längre med att finna dem.

Annons:
Lolinondoda
2014-05-20 14:56
#182

Min systers katt försvann för mer än en vecka sedan. Katten heter Miso och är korthårig & grå randig. Skulle vara tacksam för lite hjälp. :( Tycker synd om både katten och min syster.

My best friend back....

maria6264
2014-05-20 22:51
#183

Ser ni om vår Maja lever, det är vår katt som varit borta länge nu.

Ginster
2014-05-22 12:29
#184

Hej min son har tappat sina glasögon. Någon som kan se vart dom finns? Dom är rödbruna i bågarna och rektangulära glas.

Huygens
2014-05-22 12:54
#185

#184 Jag har sett två olika glasögon. Det första paret hade inte speciellt rektangulära glas, låg utfällt bland papper och böcker på något som kunde vara ett bord. Det andra paret glasögon verkade ligga hopfällt fullt synligt på ett grått underlag på marken, grus, asfalt, betong, ej nödvändigtvis utomhus.

Mytor
2014-05-22 13:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Gör ett till inlägg
Förr ca en månad sedan försvann får kisse Festis. Är det någon som kan se om han lever och isåfall vart han finns?
Tack på förhand!!

Ginster
2014-05-22 18:35
#187

#185 tack för ditt svar! Vi har letat överallt känns det som men har inte hittat dem :(

spull
2014-05-23 05:56
#188

Hej! 

Jag har blivit av med en av mina lägenhetsnycklar…mycket tacksam om någon vill ge mig nån ledtråd vart sjutton de tagit vägen… !

Men sen känner jag själv att det kanske är nåt Tecken det här att jag blivit av med nyckeln, för jag vill gärna flytta.. Okej jag fattar det 😉 men att pröjsa låsbyte önskar jag mig inte :)

må gott ~

Annons:
Lolinondoda
2014-05-24 23:12
#189

Katten är tillbaka och nu lämnar jag i den här tråden. Bye.

My best friend back....

Zamizen
2014-05-25 20:20
#190

Hej, har tappat bort ett kors gjort av hematit, måste verkligen ha den nu! tack i förhand 🙂

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Mireke
2014-05-26 13:12
#191

Hej! Jag har tappat bort min stora nyckelknippa. Trodde aldrig jag skulle lyckas med det, men nu står jag här utan nycklar till jobb och ateljé. Någon som skulle vilja hjälpa mej hitta dem? Det är en knippa som hänger på en halsrem. Sac-Syndikalisterna står det på remmen.

Ginster
2014-05-26 13:19
#192

Nu har vi hittat min sons glasögonen! Han hade lagt dem i frysen utav alla ställen. Haha :)

Soffis79
2014-05-27 16:57
#193

Hej! Jag behöver snabb hjälp med att hitta en bok jag förlagt. Det är en lånebok från biblioteket som ska vara inne på tisdag. Jag tror jag glömt den hos min man men han hittar den inte. Tacksam för snabbt svar! Tack på förhand.

Lill-Mari
2014-05-28 17:32
#194

Jag kan inte hitta mitt lilla guldhalsband som jag fick i present av mina arbetskamrater när jag slutade.

Det ät ett litet smycke men små vita stenar i som hänger på en tunn kedja av guld.
Tacksam om någon vill hjälpa mig😕

Skrället
2014-05-28 21:03
#195

Hej!

Jag försöker i den här tråden också:

Jag har förlorat ett mycket kärt guldhalsband med berlocker (ett s k ankh-kors och kartusch med mitt namn) från Egypten, varav en är en gåva från min fantastiska syster! När jag skulle flytta - efter en påfrestande skilsmässa - gick inte halsbandet att finna :(.

Halsbandet betyder mycket för mig; kanske framför allt för att min ex-man i princip ställde mig på bar backe med stora skulder och även tog allt annat av värde (orkade inte bråka) - men jag ville inte tro att han även tagit med sig detta.

Signaturen "Oniq" var vänlig nog att snabbt svara att det kunde ev ligga i en ask med bomull vid en trappa, men har inte lyckats lokalisera detta (saknar trappa i mitt nya boende) - kan det ha blivit kvar någon annanstans?

Om det finns någon annan där ute som känner att han/hon kan hjälpa mig, så vore jag väldigt tacksam!

Kram till er alla!

Annons:
Fjäril
2014-05-28 22:45
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: