Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1907 ggr
frassenasse
1/28/14, 5:15 PM

frågor om döden!

    Jag undrar om nån har nått svar på följande

Om en nära anhörig avlider hastigt hemma ,finns dom då kvar i hemmet efter dom avlidit ?? å hur länge typ???!  

( dvs personens ande )

personen i fråga hade vaknat upp på natten satt sej upp ur sängen å ramlat ner å dött bara sådär :O :( 

Sen undrar ja om dom efter en sådan död finns med sina anhöriga å om dom förstår att alla sörjer?? hur länge e dom kvar innan dom "går " vidare eller över 

Lite många konstiga frågor men de mycket som far runt i huvudet nu efter allt tragist som hänt…så ja e tacksam för å höra era teorier å kanske era upplevelser !

Tack för en bra sida för övrigt :D

Annons:
Timmorn
1/28/14, 5:44 PM
#1

Det är såvitt jag förstått det väldigt olika. Jag upplevde att min morfar var kvar och hjälpte oss igenom den värsta sorgen och var på besök och gjorde bus i ungefär en månad efteråt. För att sedan komma på besök då och då med mer och mer mellanrum. 

Hunden är fortfarande kvar med skall och annat efter avlivning den 10 januari. 

Beklagar sorgen.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

frassenasse
1/28/14, 6:09 PM
#2

Tack :( Ja min sons pappa avled hastigt för en vecka sen…den sorgen jvi känner går inte att beskriva..Framför allt att han lämnade sin lilla pojk helt förkrossad nu..hans pappa fyllde år 40  på fredagen och avled vid sin säng en natt senare. Fullt frisk..de svårt att ta in men vi hoppas att han kommer stanna kvar i rummet för alltid  typ :/ så han alltid kommer va nära oss

Fjäril
1/28/14, 6:39 PM
#3

#2

Beklagar sorgen. Hoppas ni kan få svar på vad som hände. 🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

kulanturbo
1/28/14, 8:24 PM
#4

Följer tråden då jag undrar samma.

[VampireGirlElvira]
1/28/14, 9:12 PM
#5

Jag har känt närvaron av min svärmor efter hon hastigt gick bort för snart två år sedan. Hon är fortfarande kvar hos mig och min man. Hon tittar till oss så ofta som hon vill, och vi känner hennes närvaro, och vi "ser" henne också ibland. Det största närvaron som vi kände av, det var på bröllopet mellan mig och min man i Juli förra året. Hon satt bredvid oss vid honnörsbordet, och hon var med när vi vigdes. Jag gillar att hon hälsar på oss, och det gör också min farmor och farfar.

J-Artur-K
1/28/14, 11:05 PM
#6

Något som jag hört av en annan duktig medlem men som även jag tror  stämmer. Är att när man dör och kommer till himlen, Så är man i himlen i ca 80-100 år sedan återföds man. Då kan man finnas till för sina barn o barnbarn och andra under tiden. Man kan ju hälsa på när o kära på jorden ändå. Fast man är i himlen. (Sedan är ju inte tiden spikat att det måste vara 80-100 år) Något intressant att nämna är att under min uppväxt var det en ande som jag kände obehag av. Var ingen jag var släkt med. Efter flera år tog vi hem ett medium. Av det hon berätta så kunde vi veta vem anden var. Det var en ande som dog för 100 år sedan och han hade ägt marken som vi har vårat hus på. Han hade ärvt våran mark som mediumet nämnde men att han var arg över delningen som blev. Som även stämmer. Fast det gått så lång tid så har detta kunnat bli bekräftat att det stämmer det mediumet sade. Så i så fall så borde det även stämma vem anden är och i så fall är det en ande som dog för 100 år sedan. Om det inte är 100 år sedan så är det i alla fall nästan 100 år sedan. (Är en kompis farfar far som byggde vårat hus och hans far är uppvuxen i huset. Så vet bakgrunden om gården) Jag tycker mest synd om anden. Måste varit himla arg för arv delningen när han varit arg under så lång tid. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Annons:
kulanturbo
1/29/14, 1:54 AM
#7

Jag har känt det som om mamma är hos mig ibland. Hon gick bort för 10 veckor sedan. Första veckan kände jag inget. Men sedan en kväll jag var ensam hemma och ledsen. Låg i sängen och någon klappade min kind. Ingen av katterna var i rummet. Ibland känner jag en liten vind. Samma jag kände precis när hon lämnade detta liv. När jag satt hos henne efter hon var borta sa jag till henne att komma och hälsa på. Just när hon var pålägg bort kramade jag henne länge och det känns som jag fått lite av hennes egenskaper. Själen måste ha gått genom mig på något vis eftersom jag höll om henne och hade hela ovandelen mot henne och min kind mot hennes. Min man säger att det är inbillning. Men känns som jag lite blivit som henne. Jag är tex mycket bättre i matte. Kan helt plötsligt en massa inom medicin. Mamma var läkare. En som kan detta skrev att hon kan sända energier till mig. Men hur kan jag fått all kunskap helt plötsligt? Då borde jag bara kunna ibland. Jag vill veta så mycket det bara går av er erfarna. När morfar dog hände inget av detta. Vi stod varandra nära. Men ingen är eller kommer bli så nära som mamma. Mamma ville inte dö. Hon var rent för ung. Morfar var gammal. Kan det ha någon betydelse?

J-Artur-K
1/29/14, 2:25 AM
#8

Personer som har andliga gåvor. (egentligen har alla det men dom flesta vet inte om det) Bruka oftast kunna ha en gemensam nämnare. Varit med om traumatiskt händelse. Som ex förlorat en familjer medlem eller någon annan dom älskar. Detta är min egna uppfattning om varför man kan få fram det andliga i en sådan händelse. Så är bara min egna åsikt. När man förlorar någon man älskar så lider man av sorg såklart. Man tänket på ett helt annat sätt. Innan så tänkte man utgår mest. Men nu börjar man tänka inåt. Vi använder automatiskt vårat undermedvetna mycket mera och det är i det undermedvetna nyckeln till det andliga sitter i. Egentligen kan vem som helst bli ett medium om personen verkligen vill och lär sig att använda sig av det undermedvetna och förstår vad det handlar om. Men när man förlorar någon man älskar så börja man automatiskt använda sig av det undermedvetna till vis del. Så vid sådana händelser så kan det sätta fart på det andliga i en. Som varje människa har egentligen. Men det är bara min tanke i det hela. :)

Ny dag nya möjligheter

kulanturbo
1/29/14, 3:22 AM
#9

#8 Kollade din hemsida. Mycket intressant. Ja det verkar som jag kommit närmre den andliga världen nu. Dels genom intresse och sorg. Har alltid tänkt att detta kan inte vara allt. Detta liv och denna livsform. Sedan nu på sista tiden känner jag av saker ibland innan de inträffar. Småsaker som att någon kommer att ringa. Idag när jag skulle till pappa kände jag att jag inte skulle ta närmsta vägen som jag alltid tar annars. Tog en annan och såg sedan att den andra vägen var helt blockera av en olycka Mot slutet när mamma levde visste hon många saker vi gjort utan någon sagt det. Flera gånger. Var nästan läskigt. Inget jag märkt förr. Frassenasse Fy vad tråkigt med en sådan död. Vet inte vad jag ska skriva. När man inte alls är förberedd måste det vara ännu mer fruktansvärt. Vi visste i 6 veckor vad som skulle hända. Man levde i någonstans chock tillstånd. Men att någon bara sätter sig upp och dör 40 år gammal och frisk måste vara en mardröm. Många kramar till dig! Berätta om du känner av något av att han är hos dig.

[majatengdelius]
1/29/14, 9:01 AM
#10

Precis som de ovanstående har skrivit, det är väldigt olika. Jag tror att man kan känna av energier i ett hus, men att anden uppenbarar sig på något sätt till personer. Alltså, jag tror inte att andar håller sig fast på ett speciellt ställe, utan att deras energi kan göra det. Sen tror jag också att energin kan vara starkare på vissa ställen än andra.

Men jag tror nog att både du och din son för eller senare kommer att bli medvetna om att han fortfarande finns hos er, jag tror inte att ni behöver oroa er för det :)

Beklagar sorgen!

Maja

frassenasse
1/29/14, 10:34 AM
#11

Tack för ni delar med er av era funderingar.

Ja hoppas väl att han är kvar i lägenheten just för att ha han nära oss hela tiden,men ja får inte riktigt den känslan längre.ja vet att han trösta mej precis första dagarna men nu känner ja absolut ingen närvaro alls från han..när han va hos mej kände ja en sorts trygghet massa kärlek å som om sorgen va borta,men  nu känns det bara helt tomt å svart..saknaden är stor…vet inte hur man skall kunna ta in de som har hänt… har bett han  om  att ge mej nått Tecken ,men NEJ inget ..han fanns där första 4 dagarna när ja va ledsen och inte hade bett om Tecken,men när ja bett om Tecken av han så får ja inget alls   😭 de känns så orättvist..varför kan han inte finnas hos oss hela tiden när vi behöver hans närhet,så vi kan va starka.. känns som man vill slita ut sitt hjärta,så ont gör det,man vill spy å bara skrika rätt ut 😕

[majatengdelius]
1/29/14, 11:00 AM
#12

Jag har hört att det kan ta ett tag för själen att hitta tillbaka när den kliver ur kroppen. Man kanske inte får samma känsla av trygghet och närhet på ett tag, iaf från den personen.

Jag bad min mormor om Tecken i ett par år innan jag faktiskt fick något. Med morfar gick det väldans fort efter hans bortgång, han ville göra sig hörd ganska snabbt :O

Så ge det tid. Självklart så förstår jag att tålamod med detta känns både orättvist och nästan omöjligt att kräva av dig ii den här situationen. Men jag tycker inte att du ska tro att han "övergett" dig. Tro mig, han hittar tillbaka, om inte nu så kanske om ett par månader eller år, man vet aldrig. Men när han väl gör det så kommer du nog du eller din son att märka det :)

frassenasse
1/29/14, 12:08 PM
#13

# 12 Tack ja hoppas de går väldigt fort😢

Annons:
J-Artur-K
1/30/14, 9:37 PM
#14

#9 Tackar 🙂 Ja känna på sig saker vanligt inom detta område. Genom känslor o så 🙂 Samma dag som min far gick bort så fick jag varsel om det genom känslor och ambulans ljud i huvudet. Även en av mina bröder  drömde en sanndröm om det natten innan. (Vi är 7 syskon och 6 av oss har någon form av andlig förmåga vad vi vet om)

Jag förlora en bror ett år senare och vid hans döds ögonblick kände jag av hans död  och såg hans död i min inre syn. Även min mor kände av på något sätt att han var död och hur det hade gått till som genom inre känslor. 

Att lyssna på sina känslor är väldigt bra hjälpmedel. Är som att man har 5 lotter framför sig. Om 1 lott är en vinst lott. Så kan man känna på lotterna i få fram vinst lotten. (Funkar ju inte jämnt men är bra metod)
Om det är en lott som man dras hårt till. Att man bara vet att den måste  jag ta så är det vinst  lott. Är en speciell känsla man får. Man bara vet.

Fast inte att man ska missbruka förmågan på sådant sett för ofta. Men är en bra liknelse hur känslor fungerar om man lyssnar på sina känslor.

Dom på andra sidan kan tala med en genom känslor eller Intuition Men finns olika metoder men genom känslor är en metod. Känslor blir ord och meningar. Sedan kan det vara lika flyttande som en vanligt samtal. Man kan säga att man lyssnar på vad känslorna säger till en 🙂

Ny dag nya möjligheter

frassenasse
1/31/14, 8:44 AM
#15

# 14 Tack,du menar indirekt att dom talar med oss genom känslor å våra handlingar typ…mmmm ibland poppar de upp saker i huvudet å sen tidigare erfarenhet vet ja att när de blir så å ja inte kan släppa tanken så måste ja göra vissa saker,eller hjälpa nån,för så länge ja inte gör de så blir dom tankarna starkare å starkare å ja får typ ingen "ro" i huvudet å själen,ja kan liksom inte släppa en tanken,men så fort ja gjort de så försvinner de från mina tankar diret,somsagt genom åren har ja lärt mej just hur ja skall göra i en sådan sitvation,men nu känns de som ja inte vet va som e rätt å fel… den känslan e jobbig..eftersom de mycket egna känslor inblandade så har ja svårt å tyda de riktigt,om de han som ger mej tankar å ider eller bara ja som känner vissa saker innom mej själv.. :/ får lura vidare tror ja

Upp till toppen
Annons: