Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 3489 ggr
[upstairs_to_heaven]
2014-01-27 18:36

karma?

Hej, vad är meningen med nya tillägget karma? Jag tycker det känns lite obehagligt att man ska "mäta" andras karma, dvs omdöme. Alla människor är ju olika med all respekt, men kan det inte riskera skapa en obalans, om nån blir bedömd för vad han/hon skriver. Begreppet karma är så pass stort , tycker inte att internet är rätt plats och för mig att se det som "bedömning", kan inte folk bli ledsna? Det handlar ju också om hänsyn.. Jag skulle gärna vilja få en bra förklaring? Nån som håller med mig? Det blir förvirrande.

Annons:
Zebrafink
2014-01-27 18:38
#1

Jag håller med dig! Några har 1 karma några har 600 och så vidare jag har ju bara just nu 207 karma lite jätte lite. Jag tycker inte om karma iallafall

Skogshumblan
2014-01-27 18:44
#2

Men varför mäta och jämföra? För mig är det som med Medaljer och Guldmynt. En del har massor andra inte. Åt var och en efter deras egen vilja och förmåga;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Cytisus]1
2014-01-27 18:48
#3

#0 Hej!

Jag tycker inte det spelar någon roll, speciellt inte här i Sverige med Jantelagen. Det är inget fel att vara något och absolut inte genom att vara snäll. Vi i Sverige behöver mer mod att sticka ut och våga ta till sig lite status. Är man ödmjuk, snäll, empatisk  och visar respekt mot andra tycker jag inte det spelar någon roll. Vem skulle bli ledsen eller om någon blev berömd, det är ju endast avundsjuka eller svartsjuka. Jag blir glad när andra lyckas, de ger mig själv mod att själv göra det.

Nä! Kör på! Och hur som helst, Karma bryr sig inte om vad andra tycker, karma är vad det är och det är bara en själv som kan påverka och förändra sin egen karma.

Definitionen här på forumet får gärna heta karma även då det kanske inte står för samma sak som i riktiga livet.

Kram!

[Cytisus]1
2014-01-27 18:49
#4

En sak till! Det finns tusentals om inte miljoner människor som är och blivit berömda för vad de sagt och skrivit. Varför skulle det göra någon skillnad här på forumet.

Loviisaa
2014-01-27 18:50
#5

En fråga, om man beter sig illa, försvinner karma då? 🤫

Har vart medlem på flera sidor som haft det så. Och förlorar man för mycket tas man bort, för att man har uppfört sig alldeles för illa. 

Jag ser inget illa med karma. Jämför inte. Ser det bara som en kul grej. 😂

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

[VampireGirlElvira]
2014-01-27 18:50
#6

Jag håller också med dig.

Annons:
[upstairs_to_heaven]
2014-01-27 19:00
#7

Jag förstår det, det är inte det. Ingen fråga om vare sig avundsjuka eller dylikt. Alla människor är lika. Klart man ska visa snällhet och genuinitet. Det är ju något som ska komma från hjärtat. Kända människor är kända för vad de gjort. Ja visst det finns människor dom gör godhjärtade gärningar utan att bli belönade för det eller kända. Tusentals eller miljontals. För mig känns det märkligt, speciellt eftersom en del känsliga frågor kan diskuteras och man vet aldrig vem som sitter bakom skärmen. Det jag menar också att ord har kraft och karma är ett kraftfullt sådant som bör inte uttalas lättvindligt. Jag försöker komma åt att ordet karma är för mig vördnadsingivande. Jag lär mig mina läxor.. Var och en person går en mil i sina skor. Man kan inte sätta sig in i en annans. Det är kruxet. Med all respekt får ni känna och tänka olika. Jag bara är försiktig..

Fjäril
2014-01-27 19:33
#8

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/52e65ebf8e0e74671b00073d-information-till-medlemmarna-forandringar?discussions-1 Jag tycker det är en rolig funktion så länge den inte kan eller missbrukas. Det är såpass nytt så vi kan inte döma ut innan vi testat det ett tag :) Allt handlar om aktivitet, inte vem som är bäst eller att vi är olika värda - och som sagt, vi vet inte hur det fungerar ännu.

Sajtvärd på Övernaturligt

[EllenAlicia]
2014-01-27 19:42
#9

Ja tycker de är ett kul tillägg som gör så folk blir mer aktiva på iFokus för de vill ha massa karma :)

[upstairs_to_heaven]
2014-01-27 19:49
#10

Jag förstår Jennie. Tack, jag fick lite svar på mina frågor. :-)

[upstairs_to_heaven]
2014-01-27 19:52
#11

Dessurom är jag rätt seriös och för mig har ord kraft så om ni förstår. :-) Orden har en vibration i sig. Därför funderar jag över den nya funktionen allmänt.

Fjäril
2014-01-27 19:52
#12

#10 Jag förstår hur du tänker gällande begreppet "Karma", att det inte passar in i sammanhanget, men vi behöver inte tänka på det som annat än aktivitet. Byt ut karma mot det :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[majatengdelius]
2014-01-28 08:09
#13

Jag tycker att det är en ganska rolig ny funktion. Men samtidigt så har man ju också märkt hur praktiskt taget alla inlägg får "gillningar". Det känns som att folk sitter och gillar inläggen, även fast de kanske inte ens har läst dem eller vet vad de handlar om…

Jag vet inte vad jag tycker. Rolig grej, men samtidigt så kan det ju bli lite förvirrande. Dock kul att ni försöker "piffa upp" sidan lite! :)

Annons:
Henrik93
2014-01-28 09:46
#14

Jag tror att vi kan byta ut ordet karma mot "aktivitet" för man får poäng när man skriver inlägg eller kommenterar osv. Ta det inte på så stort allvar:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Henrik93
2014-01-28 09:47
#15

För ovanstånde fick jag 10 karma. Så jag får väl tio till nu antar jag:) as simple as that!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Magi-cat
2014-01-28 11:21
#16

#14 Lite klurigare än så är det nog. 🙂 Men det tar väl tid att lista ut allt med det nya,

Å andra sidan behöver man inte bry sig om det alls om man inte vill. Håller helt med dig om att man inte behöver ta det så allvarligt. 🙂

Man kan ju vänta och se lite?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[upstairs_to_heaven]
2014-01-28 16:38
#17

Jo, det är ju sant. :-). Henrik93. Aktivitet låter dessutom bättre.

[Cytisus]1
2014-02-02 14:47
#18

Samt det är ju lite motsägelsefullt eftersom man vill bli av med sin Karma ;)

ALPHIRA
2014-02-03 01:03
#19

Ursäkta mig men jag fattar inte alls vad ni pratar om!! Vad då för Karma och en ny funktion…? Är jag helt blind…? 🤔

Annons:
Upp till toppen
Annons: