Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1317 ggr
[majatengdelius]
1/27/14, 8:25 AM

Att förutse

Jag är lite fundersam på det här med att förutse saker. Jag tror att jag kan göra det, i en liten grad iaf. Jag kan sitta här på jobbet och titta på datorn, eller sitta i bilen, eller vart som helst egentligen, och helt plötsligt å tänker jag något i stil med "Åh, DEN filmen måste jag ladda ner när jag kommer hem och titta på!"

Det handlar ofta om filmer eller låtar som jag inte hört eller sett på länge. Jag kan gå runt och nynna på låten i ett par dagar, och rätt som det är så kan den spelas på Rix FM, även om jag inte har hört den på radion på flera år.

När det kommer till filmer så är det oftast en film jag på något sätt kommer att tänka på. När jag någon dag senare tittar i tv-tablån så står det att den ska gå bara någon dag senare.

I början var jag stensäker på att det var slumpen. Men det har hänt så många gånger, så nu är jag inte så säker längre…

Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig att få ut av detta inlägg. Men det är skönt att skriva av sig.

Är det någon som känner igen sig, eller som brukar få för sig liknande saker?

Hoppas att alla får en trevlig måndag!

Maja

Annons:
Skogshumblan
1/27/14, 8:36 AM
#1

Ja jag känner igen mig. Ibland bara vet jag saker eller känner på mig att något är på G runt en viss person. Jag har kommit så långt att jag börjat ana lite nyansakillnader i hur det känns när det är goda saker och mindre bra saker. Tror vi är många här inne som har denna förmåga, vad vi än valt att göra med den.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[majatengdelius]
1/27/14, 3:22 PM
#2

Jo, det tror jag med. Det känns bara så osannolikt, på något sätt, haha :)

Vad häftigt att du har kunnat utveckla din förmåga!

Skogshumblan
1/27/14, 3:27 PM
#3

Ja det är en trygghet att våga lita på sin förmåga, så har den utvecklats. Lycka till med din förmåga!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

engelmaark
1/27/14, 3:51 PM
#4

Jag har varit med om liknande, men oftast handlar det om personer i mitt fall.

T.ex. kan jag säga "Nu kommer vi möta *namn*" och så gör man det.
Ibland har det varit mer specifikt som i "Bara så du vet så kommer *namn* sitta på Espresso House's uteservering"

Detta är ingenting jag tänker på innan jag säger det. Det bara flyger ut ur munnen.

[majatengdelius]
1/27/14, 3:59 PM
#5

Ganska roligt egentligen. Man blir ju ganska paff ändå, haha :)

Upp till toppen
Annons: