Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1728 ggr
Fundersam_man
1/26/14, 3:44 AM

Vad händer med mig/hos mig?...

Hej allihopa, ny här och har direkt massa frågor.

vet inte om detta hamnar rätt nu men jag gör ett försök.

vet inte om jag håller på att bli tokig eller något, men jag tycker mig se saker o ögonvrån oftare och oftare, som ljusblixtar som far förbi i extrem fart, det kommer och går, ibland hör jag även märkliga ljud, precis som om det vore någon annan än jag här (bor ensam mitt ute i ingenstans) tex när jag sitter här vid datan så kan jag höra något som i mina öron låter som tvn, men den är i själva verket inte igång, 

igår var jag ute i ett uthus på gården och där kändes det plötsligt som om jag inte var ensam, och så kommer standardljudet jag alltid hört där den sista tiden, låter som om någon knackar med någon sorts hårdplast mot något, slutar med att jag går ut därifrån för det blir för obehagligt när man inte kan förstå var ljudet kommer från, vind och blåst har ej ställt till ljudet för jag hör det när det är vindstilla också. 

det har även hänt 2ggr att jag hört en röst alldeles bakom mig men kan inte sätta fingret på vad som sades för jag blev så extremt överasskad, knackningar på insidan av fönster har förekommit några ggr också, när jag varit bara någon meter ifrån, i samma rum. allt detta går lite i vågor. 

sen händer det ibland att man "får för sig" nånting som sedan inträffar i verkligheten, eller så kan det vara så att man drömmer om något som senare inträffar efter en vecka eller något…  Vad tror ni, är det dags att uppsöka psykvården? 😭

Ber om ursäkt om inlägget blev rörigt, läsa och skriva är inte riktigt min grej.. Tack på förhand och vilken bra sida med intressant och spännande läsning!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fundersam_man
1/26/14, 4:40 PM
#2

öppnar nog ingen bibel, den biten hoppar jag över då jag har svårt att tro att jag finner mina svar där.. Men tack ändå

SpiritualLight
1/26/14, 5:26 PM
#3

Är du ensam hemma väldigt mycket? Kanske är dags att bjuda hem alla du känner (och inte känner) på en ordentlig fest! Med mycket lek och skratt. Då kan du "leva" på dom energierna i ditt hem ett bra tag. Vi människor är gruppdjur, oavsett om vi är introverta eller inte! Djur kan också hjälpa.

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

Fundersam_man
1/26/14, 6:00 PM
#4

är ensam mycket ja, iofs har jag husdjur, har fått nån idé om att det finns mkt negativa energier här, känns så på nåt vis……..

SpiritualLight
1/26/14, 6:04 PM
#5

Ibland kan det bara vara en idé och ibland är det inte det.

Att vara ensam mycket är inte bra, då har man tid att fundera för mycket. En sysselsättning är jätteviktigt. Har du arbete? Pluggar du? Detta är ett Tecken på att du ska sätta igång, tror jag. Då har du inte tid att fundera på negativa energier.

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

Stjärnglitter
1/26/14, 7:01 PM
#6

Det är bara att välkomna det, de som är där med dig vill inte att du ska känna dig varken ensam eller olustig, de är ditt sällskap.

Annons:
Fundersam_man
1/26/14, 8:21 PM
#7

jag funderar inte så särskilt mkt på saker egentligen… låter det mest vara…

ja jo dom är mitt sällskap, men man blir lite överasskad :) frågan är ju egentligen varför dom söker sig hit, till mig. för så ensam är jag inte ändå…

Keskitalo
1/27/14, 12:46 PM
#8

När du känner dig iaktagen så tycker jag du ska göra följande:

1.Sitt ner på en bekväm plats i meditations ställning.
2. Låt dig veta att just vars du sitter finns det en skyddande ring mot allt ont som gott i både våran å andra dimensioner.
3. INGET kommer in UTAN din tillåtelse.
4. Börja ställa frågor om vad problemet gäller eller vad denna "ande"/"Andar" vill. 
5.Skulle du inte få något svar eller känna en ännu mer fientlig stämning så intar du vad jag kallar "BOSS" position. För i din skyddande cirkel kan du vara lite små kaxig (INTE RESPEKTLÖS! DÅ VÄNTAR DOM BARA ATT DU KOMMER UT!) å berätta till dom att detta är ditt place å att om dom ska vara här så ska dom ej störa dig så som du ej försöker störa dom.

Glöm inte din skyddande cirkel av Moder Jords Energi om du känner fientliga/negativa energier

Du Är Trygghet Ninja

[majatengdelius]
1/27/14, 3:36 PM
#9

Åh, jag känner igen det där med att se saker i ögonvrån, speciellt "ljussken". Man tror ju först att man inbillar sig, men när det händer så pass ofta så måste det ju ligga något bakom det… Har på sista tiden också fått för mig att jag ser något i ögonvrån som ser ut som en väldigt snabb katt, även om min kan ligga i mitt knä när jag ser det. Kanske är min gamla kisse som hälsar på, vem vet :) Men jag håller med ovanstående. Så där kan du inte ha det! Prova det ovanstående tipset så får vi hålla tummarna för att det fungerar. Annars är det kanske bäst att du vänder dig till någon professionell hjälp inom ämnet :/

Fundersam_man
1/28/14, 12:04 AM
#10

tack för alla fina svar, skall ta och testa era tips :) idag har jag inte märkt av någonting alls.. alltid när jag sitter vid datorn brukar det kännas som om någon står snett bakom mig, men inget idag. dock har jag sett ljusblixtar i ögonvrån ett par ggr, och en gång rakt framför mig nu för ett par timmar sedan, det hade vart lättare om man hade kunnat kommunicera med dom som är här istället…….

ALPHIRA
1/28/14, 12:21 AM
#11

Bästa Fundersam_man.

Har du funderat på din egen guide eller vägvisare, kärt barn har många namn. -Min vägvisare brukar stå snett bakom mig ofta.

Men jag tror du har en annan ande där också. Välmenande och omhändertagande.

I vilket fall som helst skulle det vara bra för dig att ha kontakt med din guide. Det finns mycket tips här på sajten hur man gör.

PS Du skriver rätt så hyfsad och du har absolut ingenting med psykvården att göra.

Fundersam_man
1/28/14, 12:51 AM
#12

11 Tack! :) 

jo jag har funderat på det nån gång… vem vet så att säga…

undrar vilka som är hos mig… det är i många år som jag haft någon snett bakom mig men man har inte alltid förstått det men i dagens läge så vet jag ju… tror någon försöker retas lite med mig då saker försvinner, och jag hade ett kort på mig, min mor och min morfar som bokstavligt skyflades ner från skrivbordet utan vidare…

[majatengdelius]
1/28/14, 8:00 AM
#13

Haha nej, vad skumt :O

Men vad roligt ändå. Var det inte något korsdrag (men du verkar vara ganska säker på din sak, så jag misstänker att du redan uteslutit att det hade kunnat vara det) så måste det ju ha varit "hen" (haha, hatar det ordet) som var med dig. Det blir så tydligt att nästan är lite kul att de verkligen försöker visa sig.

Var med om något liknande en gång. Jag var med min mamma hos hennes kompis, och mamma skulle lämna tillbaka ett par böcker som hon hade lånat. Det var ganska tunga böcker, med papperspärn, som hon lagt ovanpå varandra i en liten hög (tror det var 3-4 st).

När hon ska lägga ner dem på bordet så (MITT på bordet, vill jag också påpeka…) så glider de mot bordskanten och rakt ner i golvet. Haha, vi bara stirrade på varandra, ingen av oss visste vad vi skulle säga.

Nu blev det ju VÄLDIGT många paranteser här i mitt inlägg… Men jaja

Maja

Annons:
SpiritualLight
1/28/14, 1:25 PM
#14

#8 Ett bra svar och tydligt skrivet, tycker jag! 👍

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

Fundersam_man
1/28/14, 5:24 PM
#15

Tack för alla fina svar! :)

Nej inte var det korsdrag.

jag reste mig och skulle gå iväg o hämta en sak, när jag gick förbi detta inramade foto, så skyflades det i golvet. jag stannade omedelbart och funderade hur detta kunnat gå till, trodde först att jag hade rivit ner det själv men jag var såpass långt ifrån var det stod så det är omöjligt, men lite lustigt är det allt, ett inramat foto som far i golvet av sig själv.. tror att det följde med nåt skräp också som låg på skrivbordsskivan..

Zamizen
1/28/14, 5:28 PM
#16

Håller du på med det andliga mer nu en du har gjort tidigare?? för det kan vara att du håller på att öppna dig mer. Eller så har kanske något "stort" hänt på sistone som har gjort att det har kommit mer energier i ditt hem?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Fundersam_man
1/28/14, 6:20 PM
#17

16

Nej det kan jag inte påstå att jag gör, utom att jag klickar runt på denna sidan och läser lite, annars är det ingen skillnad mot förut.. har kollat runt tidigare också utan att vara registrerad.. kan inte komma på nåt stort som har hänt.. inte just nu iallafall.. tack för svar :)

PommeZ
1/28/14, 11:05 PM
#18

Wow trodde nästan att jag själv att gjort inlägget när jag läste det eller att det var någon annan här hemma som hade skrivit det.

Är med om mycket av det du skriver om hemma hos mig, har också hundar hemma och något som har hänt mycket sista 6 mån är att min ena hund kan ligga och morra på saker som inte finns och det händer oftast bara i ett rum i huset och jag ser att det är något som skrämmer honom där. Har även börjat fota i huset när jag känner denna närvaro och ibland så är det nästan bara som en dimma på korten. Jag tar oftast massa bilder i rad och ibland så kan man knappt se vad som är på korten  på grund av denna "dimma" sen 5 min senare på samma ställe helt klara och det beror inte på kameran för det blir lika på min Canon System kamera som på min Experia Z1.

Har du varit med om något liknande?

Fundersam_man
1/29/14, 2:11 AM
#19

18.

Vissa saker har jag med upplevt, har dock inte fotat något nämnvärt då jag aldrig tänker på det, men nu ska jag börja med det tror jag, så får man se om man får några bilder liknande dina!

Hör märkliga ljud här just nu, vet inte hur jag ska förklara att det låter bara.. som om någon försöker harkla sig på nåt underligt vis, vet inte om nåt annat orsakar ljudet, försöker lyssna innan jag kan säga helt säkert.

[majatengdelius]
1/29/14, 8:35 AM
#20

Hm… Jag håller med ovanstående, och kanske är det så att du har börjat öppna dig mer, och kanske omedvetet? Det är ju inte omöjligt :) Det är ingen annan du känner som känner av någonting hos dig? Obehagskänslor eller liknande? Och det här med kortet… Haha, jag kan tänka mig hur paff du blev. Ingenting som händer varje dag :O

Annons:
Fundersam_man
2/3/14, 1:58 AM
#21

jag vet inte om jag öppnar mig…. hur vet man det säkert?… inte så hemma på sånt… nån har väl nämnt att det känns obehagligt på ett par ställen, jag har bara tänkt för mig själv"jag vet för jag känner detsamma" men inte sagt något om mina tankar, man vet ju inte hur andra reagerar, eller deras inställning…

[majatengdelius]
2/3/14, 8:21 AM
#22

Det vet man ju inte, egentligen. Eller ja, jag hade ingen aning om vad det innebar förrän jag började meditera. Innan dess så visste jag inte ett skvatt om det, haha. Jag har för mig att det finns många inlägg om det här på ÖN. Annars finns det ju hur mycket som helst på Google, men även "guidade" förklaringar på Youtube :)

Fundersam_man
2/4/14, 10:45 PM
#23

Inatt hände det nåt riktigt märkligt!

hade lagt mig och skulle sova. låg och blundade och tänkte inte på nånting, Plötsligt är det som om någon säger i mitt huvud "här finns inga andar som kan hjälpa  dig"…. sen tyst nån sekund, sen "jag är evelina (eller) evelyn, din guide" en sekund senare SMÄLLER DET HÖGT i köket som är alldeles intill, lät som att någon slog en hammare med full kraft i diskbänksplåten!!!

Jag har ingen aning om vad, eller varför, eller nånting mer än detta, men lite lustigt var det faktiskt. kände absolut ingen rädsla när det hände eller nåt annat… 

Vad ska man tro om detta? någon som har vart med om nåt lika märkligt?

JonasDuregard
2/4/14, 11:36 PM
#24

#0 Det där med blixtarna i ögonvrån låter som det kan vara  glaskroppsavlossning.

Ring sjukvårdsupplysningen om du inte reda gjort det. 

Om du hör röster kan det också vara symptom på någon sjukdom. schizofreni till exempel. Detsamma med att känna sig övervakad eller förföljd. Brukar du ha svårt att sova? Förhoppningsvis är det inget så allvarligt, men det är alltid bäst att vara på den säkra sidan och kontakta vården.

Fundersam_man
2/5/14, 12:00 AM
#25

24!

Jag har INGA psykiska problem öht! så tack för förolämpningen!

[majatengdelius]
2/5/14, 8:10 AM
#26

Ojdå :O

Haha, jag tror att det är någon som vill göra dig på det klara med att det faktiskt finns någon med dig :)

Jag skulle nog ha blivit vettskrämd. Men jag har upplevt liknande saker när man egentligen borde vara skiträdd, men man känner ändå bara trygghet.

Jamen då verkar det ju faktiskt som att det är just din guide som du har känt av, kanske också någon mer.

Men vad roligt! Om du känner dig nyfiken och vill försöka ta reda på mer så kan du ju försöka prata med din guide, ställa frågor, be om något slags Tecken på att hon finns där. Men om du ska göra det, så säg tydligt innan att det endast är din guide som du vill prata med, för säkerhets skull…

JonasDuregard
2/5/14, 8:14 AM
#27

#25 Så skönt för dig, ledsen om du tog illa upp. Men jag måste säga ifrån på en punkt: Att ha psykiska problem är inget skamligt och inget man borde se som en förolämpning (även om jag vet att mång gör det).

Det där med ögonen kan ju vara värt att kolla upp hur som helst.

Ha det bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: