Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3462 ggr
sveavännen12
1/25/14, 12:25 PM

Tredje ögat

Hej!

Jag undrar om det tredje ögat och pannchakrat är samma sak? Om inte, vad är det som skiljer dem åt?

Finns det några knep/ tips på hur man öppnar upp det tredje ögat eller är det samma princip som när man öppnar sina chakran?

Tacksam för alla svar jag får

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2/4/14, 4:58 PM
#4

*puff*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Enilsson
2/4/14, 8:07 PM
#5

Pannchakra är ett annat ordbegrepp för ''tredje ögat'', som det kallas.
Jag skulle vilja säga att öppnandet av pannchakrat, är dess samma metod som för övriga 6 chakran.
När man genomgår rensning av sina chakran, så öppnas dem upp automatiskt. Du måste ju öppna upp dem för att frigöra blockeringar och tillsätta ny energi. Rekommenderar dig att ej glömma att stänga dina chakran igen efter rensning. Alla chakran skall vara stängda bortsett från rot/baschakrat, som skall vara lite öppet efter rensning. :)

Tolv12
2/4/14, 9:22 PM
#6

Pröva att peka med ditt pekfinger (vilken hand spelar ingen roll) mot din egen panna, peka mot en punkt strax ovanför "mellan ögonbrynen" men rör aldrig med fingret mot denna punkt utan håll fingertoppen på ca 3 till 1 cm ifrån pannan, utan att nudda.

Samtidigt fäster du blicken rakt fram. Detta gör att du retar nerverna i pannan och synnerven i ögonen på en och samma gång och orsakar en svagt kittlande känsla i pannan vid den punkt som kallas tredje ögat. 

Testa några gånger, du kommer känna känslan av hur det killar/kittlar/kliar vid och runt det område som kallas tredje ögat. Som om du blir berörd där, trotts att fingret inte nuddar vid pannan!

Det blir en rätt häftig känsla av att känna beröring utan fysisk beröring. 

Fungerar även att göra detta test på någon annan så länge den personen litar på att man inte kommer peta dem i ögat. (tror att det är just ögonens känslighet för beröring som få nerverna i pannan att reagera i refexmässigt försvarssyfte). 

Man kan sedan öka avståndet mellan finger och panna och fortfarande känna detta i det område där man inom bl a hinduism dekorerar med en bindi (röd prick). 

Lycka till!

Annons:
Ghosthunter
2/4/14, 9:42 PM
#7

Tolv12 - Men vad är meningen med det? Du nämner inget om att tredje ögat öppnas.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Tolv12
2/4/14, 9:49 PM
#8

För att jag helt enkelt inte vet något om hur du öppnar det 😎

Ghosthunter
2/4/14, 10:04 PM
#9

Okay…hahaha:)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Fjäril
2/5/14, 9:05 PM
#10

Sajtvärd på Övernaturligt

Ghosthunter
2/5/14, 10:08 PM
#11

Att öppna upp (iaf på längre sikt)

Sätt dig bekvämt och tänd ett stearinljus framför dig. Sitt ca 30 cm från ljuset och stirra in i lågan så länge du kan eller minst 5 minuter. Blunda sedan och du ser fortfarande lågan. Titta på lågan på samma sätt som du gjorde när du inte blundade, tills den försvinner. Försök att hålla lågan i mitten (blir lätt att den flyttas runt när du blundar)

När du inte längre kan se lågan, upprepa samma sak en gång till.

Lycka till!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

ALPHIRA
2/6/14, 12:07 AM
#12

Nu gör jag bort mig men säger att tredje ögat öppnas när en stark LJUSSTRÅLE från ovan riktas mot pannchakrat. Då är det klappat och klart.

MEN. Tvivlar inte att man kan aktivera sitt tredje öga med hjälp av "världsliga" metoder som här ovan beskrivits.

Samtidigt har en stark känsla av att det behövs även "något annat". Något annat som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är för något. (Eller orkar inte tänka på just nu, rättare sagt.)

Tack för ordet.

Ghosthunter
2/6/14, 7:21 AM
#13

….man behöver tro på det :)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: