Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information

Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
iFokus-information

"Ny" sida: Lenormand ifokus!

2014-01-23 08:35 #0 av: Bara Anna

Tja, ny och ny är vi väl egentligen inte. Vi har funnits ett tag. Men jag har insett att vi har varit dåliga på att marknadsföra oss till andra sidor på ifokus. So here it goes!

Lenormand Oracle System är en form av spådomskonst som utvecklades för 100+ år sedan, men som 2012 av olika randiga skäl fick en ordentlig renässans och uppmodernisering. En standard-lek av Lenormand består av 36 kort (Clover, House, Cloud, Heart etc). Dessa kort läses inte enskilt (som t. ex tarotkort gör) utan tolkas minst i par, gärna flera kort samtidigt. Väldigt annorlunda tarot alltså. Många säger också att svaren du får från Lenormand ofta är mer rakt på sak än med t. ex tarot och mindre lull-lull, vilket uppskattas av många. The Grande Leading Lady läggningen av Lenormand kallas för Grand Tableu och är en läggning som använder alla 36 kort. Men annars förekommer läggningar på allt från 3 till 9 kort.

För den nyfikne och för mer info, välkommen in och lämna ett tassavtryck:

http://lenormand.ifokus.se/

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-01-23 08:57 #1 av: Magi-cat

Hej! Jag har tittat in på din sida ibland, men utan att fördjupa mig närmare. Men för den som är insatt är det säkert intressant, med fina kort.

Det verkar som om du menar att det finns en skillnad jämfört med tarotkort, men jag förstår inte riktigt vad du menar att skillnaden består i. "Lull-lull"?

Vad är det närmare bestämt? Glad

Anmäl
2014-01-23 10:58 #2 av: Bara Anna

Missförstå mig rätt! :-) Tarot är ett underbart verktyg att arbeta med! Men för mig (och många andra) så fungerar tarot absolut bäst för personlig utveckling och fokus på omgivande faktorer. "Varför blev det så här?", "Hur kan jag fixa det här?" och så vidare.

Lenormand i sin natur är mer rak på sak. Som redskap lämpar det sig mycket bättre än tarot (tycker jag då, andra håller säkert inte med) för tillfällen då du behöver raka svar ("Var är min matte-läxa?", "Hur gick jobb-intervjun?" etc), för den ger raka svar och definitivt svar på tal!

Svarar det mer på din fråga? :-)

En annan juste sak med Lenormand är att om du är nyfiken på hur det fungerar så räcker det egentligen med en gammal avlagd vanlig lek med spelkort som du anpassar, eftersom varje kort inom Lenormand har en motsvarighet hos spelkorten! Så blir du mer nyfiken så är det bara att prova!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2014-01-23 11:13 #3 av: Magi-cat

Tack för din förklaring! :-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.