Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1143 ggr
antseu1
2014-01-22 19:50

Är min flickväns lägenhet hemsökt?

Jag tror egentligen inte på spöken mm. men nu händer det så många oförklarliga saker hemma hos min flickvän att det är svårt att inte tro längre.

Till en början var det mest småsaker som flyttade på sig ibland och sånt som att lyset eller vattnet stod på när man kom hem. Nu är det nästan alltid något som trillar ner/ slås omkull varje gång jag är där. Nästan varje natt kan jag dessutom höra fotspår från rummet bredvid och ibland blir det plötsligt iskallt. Senaste veckorna har tvn satt igång sig själv ett antal gånger.

Det värsta var för två veckor sen DÅ JAG SÅG hur något vred på kranen i köket. Det var inte så att den började droppa lite utan det rann ordentligt. 

Det här är absolut inte allt som hänt, det skulle krävas en tre gånger så lång text. Hon säger att det alltid har hänt konstigt men senaste två månaderna har det blivit betydligt värre. 

Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Finns det något vi kan göra för att ta reda på det själv?

Annons:
[VSK]
2014-01-22 20:53
#1

Det ni kan börja med att göra är att be den/de som är där att lämna er ifred då ni inte vill ha besökare där, alternativt säga att den/de inte får störa er på något sätt.

antseu1
2014-01-22 22:35
#2

tack för svaret men har tyvärr redan provat det… det brukar alltid sluta så fort man säger till men vad det än är så kommer det alltid tillbaka efter någon vecka :/

[VSK]
2014-01-22 22:39
#3

#2

Har du bett nån mer medial än er provat samma sak?

Maria Katarina
2014-01-24 12:59
#4

Tror du att det kan vara någon vän eller släkting som gått bort? Finns det nån som direkt kommer upp när du funderar på saken? Om det är nån nära anhörig som pockar på uppmärksamheten så lugnar de nog ofta ner sig när man förstår vem det är (och de inte behöver jobba så hårt för att göra sig hörda 😉 ) . När väl fått grepp om vem det kan vara känns det så mycket bättre också när det sker oförklarliga fenomen.

Upp till toppen
Annons: