Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1537 ggr
mariaaaaa
1/22/14, 11:13 AM

Hjälp! finns det någon ande här hemma?

Hej. Jag måste be er som vet mer om andar/spöken än vad jag gör. Jag har liksom aldrig riktigt trott på det här med andar (förutom när jag var liten) men ett tag nu har det skett säker här hemma som jag inte kan slå ifrån mig. Först har våran dator startat upp sig från viloläge bara sådär utan att någon rört eller varit nära datorn. Jag brukade förklara det med att datorn bara var lite konstig och att den bara gör så. (datorn kan jag ändå förklara bort). Sedan har jag en ljuslykta som hänger i vardagsrummet. Ibland börjar den svaja som om någon puttar till den. Detta har jag förklarat bort med vinddrag eller något sånt. Detta har hållit på sedan vi flyttade in. Min dotter kunde ibland sitta ensam mitt i vardagsrummet och lyfta upp händerna som om hon ville att någon skulle lyfta upp henne. Nu på senare tid har det börjat hända saker i vårt "gästrum". När min man sover där själv brukar han drabbas av Sömnparalys. Dvs han blir förlamad i kroppen och kan inte prata men han är vaken. Han säger att det känns som någon håller fast honom. Det har aldrig hänt tidigare men nu har det hänt flera gånger de senaste månaderna. Det händer bara i det rummet och när han är själv där. Häromdagen må jag mig där medan min dotter höll på att strula på natten och då hände det mig. Nu börjar jag bli rädd. Tänk om vi har andar här hemma. vi har planer på att göra om gästrummet till ett rum till vår dotter. Nu är jag lite tveksam. Vill ju inte ge henne rummet det spökar i. Vad tror ni? Tror ni att vi har andar här hemma? Vad kan man göra? Hur får man de här sakerna att sluta?

Annons:
Magi-cat
1/22/14, 12:01 PM
#1

Att datorn startar upp sig ur viloläge…hmm…det är nog mer en datorfråga än något annat. 🙂 Det gör min också och jag har tänkt fråga på datorn iFokus ibland men inte kommit mig för. Det är garanterat ingen ande eller så.

Sömnparalys är jobbigt, men fullt naturligt. Det finns nog flera trådar om det här på ÖN om du söker.

Har man väl blivit rädd är det som om rädslan drar till sig fler upplevelser som skrämmer. Att skapa trygghet runt sig och inte vara rädd (även om det kan vara lättare sagt än gjort) är bästa sättet att få allt att lugna ner sig. Tror jag. 🙂

Nu tror jag ju själv (är kanske bäst att tillägga) att det finns typ andar, men utan rädslan är det i allmänhet ingenting som besvärar. Bara naturligt egentligen det också.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mariaaaaa
1/22/14, 12:19 PM
#2

Nej det är klart. Datorn kan jag som sagt fortfarande förklara bort. Det som är "läskigt" nu är ju sömnparalysen. Att det alltid sker i det rummet och inte i det andra och att det nu hänt både han och mig. Vi har aldrig haft problem med Sömnparalys förut men nu har det hänt oss båda två i det rummet. Det får mig att undra om det är något med det rummet. Då ger det mig ju dåligt samvete om jag ger det rummet till min dotter. Vill ju inte att hon ska uppleva det och hon kan ju inte prata än så hon kan inte säga till oss om hon upplever nått där.

antseu1
1/22/14, 8:02 PM
#3

Läskigt med Sömnparalys! Har bara råkat utför det någon enstaka gång och det är inte kul. Anledningen till att ni bara får det i samma rum skulle kunna vara något i stil med första inlägget (rädsla skapar mer rädsla) men det finns en sak ni kan testa.

En nära vän till mig led av Sömnparalys varje vecka, ibland flera nätter i sträck och han löste det med naturläkemedel som skulle hjälpa mot orolig sömn. Kommer inte ihåg vad han använde men det var något receptfritt som gick att köpa på apoteket.

Nu kanske det inte hjälper er alls men är du orolig för din dotter kan det ju vara värt ett försök.

[VSK]
1/22/14, 8:50 PM
#4

Hur länge varar sömnparalysen?

mariaaaaa
1/22/14, 9:56 PM
#5

Jag vet inte riktigt hur länge det är. Inte så länge. För mig var det bara ett par minuter jag försökte hålla mig lugn och bara tänka sluta.. snälla sluta… Släpp… Min man säger att han inte är rädd men ändå har jag sett att bibeln flyttat in i det rummet. Jag försöker att inte tänka på det men jag går inte gärna och lägger mig där inne… Min man kan sova där om dottern gnäller och han behöver sova men jag gör inte gärna det. Nja hon är bara ett år så läkemedel (även om det är naturläkemedel) känns lite överkant. Just nu sover hon dock i det andra rummet där det inte händer nått. Jag försökte sätta mig där idag på dagen och så högt att om det fanns någon där så fick de gå härifrån för det är vi som bor här nu och att vi vill vara ifred. Så ni som vet mer om det övernaturliga. Ni tror inte att det finns nått här?

[VSK]
1/22/14, 10:30 PM
#6

En Sömnparalys vara bara 1-2 minuter. varar det längre så är det nåt annat.

Ett tips är ju om du kan fota rummet och lägga upp, så kan folk (som kan) läsa av bilden.

Annons:
jennifer123
1/22/14, 11:04 PM
#7

om det händer saker ignorera det, stirra inte andas lugnt och fortsätt med det du höll på med det funkar bra när jag är på landet.

sömn paralys kan det finnas fler anledningar till än andar, se till att ni trivs där gör det mysigt, annars kan ni testa att övertala er själva om ni  ligger i sömn paralys att det är eran kropp ni bestämmer, om en ande har tagit er i sömn paralys ärdet ett bra tillfälle att ta kontakt med anden och säga nej

Upp till toppen
Annons: