Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 5748 ggr
[gossi15]
2014-01-21 22:44

SMS!???hjälp mig

Jag smsade med min killkompis. efter det gick jag och la mig, la ner min mobil i lådan brevid sängen.

nästa dag när jag vaknar. öppnar jag och ser att min kompis skrivit massa frågetecken? sms var öppnat (??) och jag hade inte sett det. ör jag sov ju.

Så jag öppnar konversationen och där ser jag att under tiden jag sov hade han skickat ett sms " Vgd" och "jag" hade svarat med 9999..

och då hade han svarat tillbaka med massa frågetecken och hallååå

Grejjen e jag sov ju. kan de ha varit en ande? o vad betyder 9999 och varför skrev den de till honom?

Jag frågade min mamma och min store bror om dem hade rört min mobil under natten och de båda sa nej. och eftersom jag har en svår kod för att öppna mobilen så kan de inte varit dem. 

men va vare där för nått??

Annons:
Ginster
2014-01-22 16:15
#1

Vad läskigt! Kan du gjort det själv i sömnen då? Annars kanske det kan vara en ande som ville skoja lite. Vet inte vad 9999 kan betyd.

Voli
2014-01-22 16:41
#2

Du har nog antagligen halvsovigt och svarat..=) ofta minns man inte de dagen efter!

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

[gossi15]
2014-01-22 16:52
#3

#1 Nej aså ingen aning :O tror inte att jag gjorde det i sömnen iallafall. 

#2  Det är ju ännu läskigare ..för varför skulle ja skriva 9999 haha tror inte de. känns som en högre makt än mig

Nordqvist
2014-01-22 16:59
#4

Det är fullt möjligt att sova och skicka sms! ;) Jag har oftast telefonen bredvid kudden, men en gång har jag vaknat med handen/armen hängande utanför armen med telefonen handen och hade i sömnen skrivit Hdkvgff (eller liknande) till en killkompis! han hade inte svarat, men frågade efter om jag hade fått en stroke! haha!

Det roliga är att jag då inte hade smart-telefon med touch, jag hade en med knappar. Man måste trycka lite extra! Så det går!

[gossi15]
2014-01-22 17:05
#5

Hahah vilken tur!!! xD ja som trodde de va nå läskigt på g i mitt hus :D

Ribessa
2014-01-24 00:02
#6

Ja kan ha hänt att du gjorde det i sömnen. Jag gör massvis med saker i sömnen.. Jag har smsat hjärtan till min mentor i sömnen, lite pinsamt dagen efter ;)

Annons:
heathers
2014-03-08 13:13
#7

Jag vet vad du har varit med om, för inatt var även jag det. Jag skrev med en kompis runt 22-23 på kvällen, och sedan raderade jag konversationen. Imorse när jag vaknade såg jag på min mobil att kompisen hade ringt mig igår natt. Jag hade fått två sms om att han hade försökt att nå mig och såg även att han hade skrivit till mig. När jag öppnade konversationen (som hade raderats igår) fick jag uppleva det mest omtumlande någonsin. Någon/något ifrån min mobil hade skrivit kl 03.13 "Kan inte prata just nu… Jag är på väg." Jag hade den kvällen somnat runt kl. 1 på natten, och har gått igenom alla tänkbara möjligheter till att det var jag som skrev. Det finns inte en chans i världen att det var jag som skrev meddelandet, om inte jag var besatt. Jag har idag tagit kontakt med min kompis igen och berättat om att det inte var jag som skrev smset, vilket han förstod, för det var väldigt olikt mig att skriva något sådant. Inatt kommer jag ha en filmkamera ståendes i mitt rum och min mobil ska ligga synligt för kameran.

[gossi15]
2014-03-08 14:29
#8

#7 oj då läskigt! :/ hör av dig om du lyckas få se nått på film

J-Artur-K
2014-03-08 15:12
#9

Om vi säger att man inte gjort det i sömnen (Är ju möjligt faktiskt händer mycket konstiga saker i sömnen)

Så är andra sidan experter på att leka med teknologi. 

Jag har vaknat på morgonen av att min mor ringt mig men jag svara inte. Sedan fråga jag min mor vad hon ville när hon kom hem lite senare. Då svara hon att hon inte ringt fast det var hennes nr. Hennes telefon låg avstängd på vardagsrums bordet. Hon hade inte ens haft med sig mobilen och den var avstängd hemma.

Min syster arbetade på stenline förut. När hon jobba så ringde hennes mobil. Det var hennes hem nr som ringde ifrån hennes lägenhet fast hon själv bara bor där. Att någon skulle gått n i hennes låsta lägenhet och sedan ringa henne är ju möjligt men inte så troligt.(vi båda två har andliga förmågor och har varit med om allt möjligt)

Så jag själv tror att om det är andligt så kan det vara att dom sände sms bara själv. Med tanke på att dom kan få en telefon att ringa så tror jag att dom kan skoja o sända ett sms med om det är att det har hänt på andligt sätt. Men att man gjort det i sömnen är ju möjligt. Man kan göra så mycket konstiga saker i sömnen som man inte mins dagen efter.

Jag har gått ner o satt på vattnet till badkaret i sömnen för att bada. Men som tur var prata en mig till rätta att jag skulle gå o lägga mig igen. Har inget minne av det alls. Men vi hade en seriös diskusion .Jag ville bada och den andra personen tyckte inte det var ett bra förslag. I sömen visste jag vad jag höll på med och hita badkaret o sätte på vattnet och prata med en vaken person och jag fatta vad jag höll på med. Sedan när personen prata mig till rätta så gick jag själv upp o lade mig igen inga probem att hitta sängen.

Men jag minns inget av det där. Jag skratta bara åt det. 🙂

Om man kan göra detta i sömnen o ha vanlig diskussion med en annan när man går i sömnen. Tror jag inte det är något problem att sända ett sms där det kan verka som man sent fast man är vaken.

Så man kan göra rätt mycket saker i sömnen som man själv inte tror att man kan göra. 🙂

Ny dag nya möjligheter

heathers
2014-03-08 15:24
#10

Men jag själv har aldrig gjort något i sömnen tidigare. Och processen kändes alldeles för lång för att vara rimlig att göra i sömnen. Och visst, jag är van att smsa, men om jag i vaket skick smsar när jag ligger i sängen så brukar jag få dra ur mobilen ur laddaren för att sladden är för kort (mobilen var på laddning hela natten). Allt detta är helt ologiskt hur det har hänt. 

Tror ni att det är möjligt att det kan ha blivit något fel och att det var någon annans sms (någon annan levande alltså) som kan ha skickats ifrån min mobil? Det var det min farfar trodde, att det kan ha blivit något tekniskt fel, men jag tycker att det låter långsökt..

Magi-cat
2014-03-08 15:37
#11

Jag har ingen aning om det tekniska, 🙂, men jag tror man kan göra rätt mycket i sömnen eller halvvaket tillstånd som man inte kommer ihåg när man vaknar.😴
Likaväl som man pratar i sömnen (utan att komma ihåg det nästa dag) kanske man kan sms:a om man är väldigt van att uttrycka sig på det sättet?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

J-Artur-K
2014-03-08 15:37
#12

#10 Var därför jag nämnde om att andra sidan är bra på teknologi. Om det är andligt är det möjligt att dom sände ifrån din mobil utan att göra så att du själv tog på den. Om det är andligt. Andra sidan är experter på teknollogi kan man säga på sätt o vis. 🙂

Ny dag nya möjligheter

heathers
2014-03-08 16:48
#13

#12 fast jag har väldigt svårt att se min mormor eller morfar är high-tech på Iphone. Tror inte att de som har levt innan oss följer med oss i våra dagliga aktiviteter och har det som intresse att lära sig hur dagens telefoner fungerar. Det måste ha varit något annat :)

Annons:
Magi-cat
2014-03-08 17:09
#14

#13 Fattar inte heller hur de skulle mickla med telefoner.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

J-Artur-K
2014-03-08 19:01
#15

Ni missa vad jag skrev lite. Jag skrev om det är andligt inte att det troligast är så. 

Jag skrev så på grunc av inlägg #7 där det stod 

"Det finns inte en chans i världen att det var jag som skrev meddelandet, om inte jag var besatt"

Syfta på om det är andligt är det mer troligt att dom gjorde det själv. Dom kan göra mer än vi tror. Jag menade inte att det lär vara andligt bara om det skulle vara det så känns det mer troligt att det var en ande som gjorde det själv och inte att man blev besatt. Var så jag menade. 😃 Så ni har missuppfattat vad jag menar känns det som 🙂Var inte att jag tog det alvarligt att du menar besatt men lade bara ditt en kommentar för visa möjligheter om det vore andligt ändå 🙂

Ny dag nya möjligheter

heathers
2014-03-08 19:08
#16

#15 då hänger jag med i vad du menar :)

Magi-cat
2014-03-08 19:30
#17

#15 Förstår hur du menar, tror jag. 🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
[gossi15]
2014-03-08 19:57
#19

#18 vaa?

Magi-cat
2014-03-08 20:00
#20

#19 verkar lite trollande 🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: