Annons:
Etiketterbarnungdomar
Läst 6172 ggr
Challa86
2014-01-20 23:07

Min son ser saker

Min son fyller 2 år i februari och har sedan han föddes gett uttryck för att han ser saker som jag inte kan se. 
Jag har tagit upp detta med min mamma som sagt att jag var likadan som barn och jag kommer ihåg att jag sett små "dvärgar", gråa män, energier etc sen barnsben. 
Kan min son ha ärvt detta från mig? 

Vi hade gått och lagt oss här om veckan då han pekade (föt sjuttielfte gången) på garderoben.. hans hand och utsträckta pekfinger rörde sig sakta emot mig tills det stannade vid min vänstra axel då han plötsligt sa: "Foolit!" (farligt). "Nej, det är inte farligt," Sa jag då och kramade om honom. "Nu ska vi sova." 
Han tittade på mig och vände sig om - så vi kunde skeda, som vi alltid gör. 

Vad är det egentligen han ser? 
Jag känner att även om jag inte är mottaglig just nu så vill jag ändå vara stark och visa att det inte är något farligt. 

Vad tänker ni?

challameow.wordpress.com 

Annons:
Veero
2014-01-20 23:14
#1

Läskigt!! :o

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

Nordqvist
2014-01-20 23:32
#2

Min dotter ser/såg oxå saker, andar. Hon råkade ta med sig en tant hem till oss som skrämde henne mycket! med ett hjälp av ett medium fick vi över tanten till andra sidan och så stängde vi ner henne lite så att hon inte var så mottaglig, min dotter alltså. Nu ser hon skuggor ibland, men säger att det är "gammelfarfar" (Min farfar som hon aldrig hann träffa, han dog 21 dagar efter att hon föddes!) och det är OK! :)

Juliaskaniner
2014-01-21 00:12
#3

funderar på om min bror ser saker också. han är fyra. 
springer ofta ut från rummet och säger att det är läskigt, att det är folk/spöken där inne osv.. väldigt läskigt. han vågar inte sova på sitt eget rum längre.

men vad läskigt ändå!

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Sparkle*]1
2014-01-21 10:22
#4

Jag tycker det är bra att du säger till honom att det inte är farligt och lugnar honom så att han känner sig trygg. Att man inte ger det han ser någon stor uppmärksamhet. Det behöver inte heller vara något farligt utan han kanske bara tror att det är farligt (vilket jag tror i så fall). Han kan även fantisera som barn gör ibland.. Svårt att veta exakt vad det är.. :)

[majatengdelius]
2014-01-21 11:25
#5

Åh, vad obehagligt. Inte bara för din dotter, utan också för dig. Det är självklart svårt att försöka vara stark och självsäker när man inte är säker på vad det handlar om.

Men jag blir lite fundersam, pekar han alltid mot dig, dina axlar t ex?

Eller kan han se saker som finns t ex tvärs över rummet också?

Challa86
2014-01-21 15:34
#6

Han pekar alltid mot garderoberna, vinkar ibland till dem när vi lämnar rummet, han sätter sig upp i sängen ibland och pratar mot garderobsdörrarna, så nej, det har bara hänt en gång att han pekat mot min axel. Jag var ensam hemma för några veckor sen och satt i soffan och spelade in en film på mig själv. Plötsligt hördes ett skratt från stereon som var på, men inte spelade någon musik eller nåt. Jag fick med skrattet i filmen och la upp dem på min instagram. Svinäckligt. :(

challameow.wordpress.com 

Annons:
kulanturbo
2014-01-21 16:19
#7

Så läskigt de med stereon

Twinflamewolf
2014-01-21 17:06
#8

Först av allt barn är väldigt mottagliga ofta mer än vuxna.Men jag kan inte tro det är farligt på nåt vis, får bara känslan lugn när jag läser och kan tänka mig det är en guide eller någon nära anhörig som enbart vill beskydda honom.Jag vill inte gärna känna in på distans eftersom jag anser man får betydligt mer kontakt och känsla med vem eller vilka som besöker när man är på plats.

Han är ju bara två år så det är klart att det kan tyckas skrämmande som när han sa "farligt" och kanske inte så lätt heller att som mor nå fram med orden att det är inte farligt med tanke på den unga åldern.

Samtidigt tänker jag på det du skrev att han vinkade så det behöver inte vara skrämmande alla gånger men kanske han ibland uppfattar det så.Det är svårt att sätta sig in i en två årings ögon som vuxen.

Många barn stänger ner sig med tiden men en del har denna gåvan kvar och några utvecklar sig mer som vuxen.Absolut att det kan vara nedärvt från dig,har ni fler i din släkt som du känner till som är mottagliga för sånt här både som barn och vuxna?

Stereon,det inget konstigt alls för om han har någon där som vill beskydda honom så tar dom gärna tillfället i akt att genom tekniska ting göra sig sedd eller hörd oavsett tekniken är påslagen eller ej.

Du gör det helt rätt i att bara vara lugn med honom,blås inte upp nåt eller påverka honom i nån riktning om han en dag börjar berätta vad han ser eller hör.Vifta inte bort det med fantasier utan fråga bara lugnt,hur ser han eller hon ut,eller vad heter han eller hon om du märker att han själv vill prata om det.

Bara var naturlig och låt honom berätta på sitt naturliga sätt och det här kan upphöra en dag men det kan också vara så att han under sin tidiga ålder ser och behöver få berätta och bli tagen på allvar av er vuxna.

När det kommer till barn har dom enormt beskydd från andra sidan och även om han tycker det ser skrämmande ut så behöver det inte vara något skrämmande alls för det handlar också om hur andevärlden manifesterar sig.En del kan uppfattas som obehaglig eller se konstiga ut i jämförelse med oss så det bästa du kan göra är som du gör bara vara lugn med honom.

Det är fullt naturligt att barn ser och hör eftersom dom inte är påverkade av ord som du fantiserar när dom är i så ung ålder som din son är.Fortsätter han visa och berätta så bara prata med honom utan att ställa ledande frågor för barn kan överraska med information om anhöriga dom aldrig mött eller ens vet något om.Saker dom omöjligt kan känna till så lyssna på barnen när dom berättar för det kan komma dom mest otroliga kunskaper eller vetskap om saker dom inte ens borde känna till med tanke på deras låga ålder.

Allt gott till dig och din son🌺

Nordqvist
2014-01-22 16:48
#9

kan du länka ett klipp med skrattet här oxå? 😎 Skulle vara spännande att höra!

Challa86
2014-01-22 21:27
#10

hoppas det funkar

det är i början. vrid upp volymen för det hörs lite halv-dåligt. 
"Haa-haa-HA!"

challameow.wordpress.com 

Nordqvist
2014-01-22 21:36
#11

Ooh jag höjde volymen massor och då hörde jag! Vad läskigt!! 😛 Jag skulle kissat på mig! haha!

Challa86
2014-01-22 22:56
#12

ja, visst var det äckligt D=

challameow.wordpress.com 

Nordqvist
2014-01-23 15:13
#13

Jag tyckte det var läskigt när leksaker gick igång här hemma förr, men det där är nästan värre!

Annons:
[julia&marsvin]
2014-03-27 15:35
#14

#6 Har du kvar videon?

fatcat
2014-03-27 16:26
#15

Barn har livlig fantasi, det ska man inte heller glömma. Det som hördes i videon kan ju vara ett hack i stereon eller en störning.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Miiiraas_
2014-10-12 01:23
#16

Jag har inte barn efter som jag endast är 12.. haha.. nejmen det jag ville säga är bara det att jag tycker du hanterar det väldigt bra! Försök intala honom att det inte är farligt men att det antagligen är någon där! Jag hoppas detta inte låter helt idiotiskt… Kram c:

pirri17
2014-10-12 07:02
#17

Han ser nog dom gråa dvärgarna. Samma som du såg. Tomtarna! Som måste ha följt med!

Brunett

Kickancola
2014-10-12 09:04
#18

Han ser nog det som vistas omkring er.

Jag såg dom som barn, sedan försvann det i väldigt många år, men kommer tillbaka mer o mer. Oftast känner jag närvaron, mer än ser.

Min son har sett och känt sedan han var liten.

Han är 27 år nu, och har fortfarande inte vant sig vid det han ser, det är jobbigt, han inbillar sig att han är onormal, fast jag egentligen tycker att han är den normala, han har aldrig stängt av och låtit stress och vardag ta överhand.

Tillsammans med djur blir hans förmågor ännu tydligare.

Ett råd till dig, säg aldrig till honom att han inbillar sig, att det är spöken eller annat, utan försök få honom trygg i det , sålänge det inte går för långt, då får man söka hjälp att rensa mot fel energier

Lycka till <3


Kickan

Upp till toppen
Annons: