Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3027 ggr
allobosia
1/20/14, 9:01 PM

Spöken eller bara tillfälligheter?

Hejsan!

Hoppas kunna få lite svår på mina frågor här. 

Sen i Oktober så hyr jag en liten gård, rätt gammal vad jag förstått. Det har sen start hänt en del underliga saker och alla som haft sina hästar eller vistats i stallet har på ett eller annat sätt märkt av det.

Skriver upp händelserna så får ni själva avgöra vad ni tror eller om ni rent av vet något. Det är i stallet allt hänt, i huset känner jag inte alls samma obehag.

  • Precis kommit in för en fika i fikarummet, har som vanligt haft igen dörren hårt för den är trög, när vi precis suttit oss så öppnas den. Vi var 3 personer som såg. 

  • Står och mockar och pratar med en annan tjej i stallet när vi båda tydligt hör steg på skullen ovanför oss, vi båda är överens om att det låter som när någon går med kängor/stövlar. 

  • Står och slänger ner hö från skullen och lampan släcks, jag ropar -kan du tända igen? Även fast jag vet att ingen är där. Lampan tänds. 

Det är dom händelserna som jag kommer ihåg allra mest men lampor tänds/släcks, dörrar öppnas och stängs, saker flyttas, hästarna ''ser saker'' och stressar upp sig, hundarna hatar att vara i stallet som normalt älskar det, knackningar & fotsteg och vi är två som sett ''silhuetter''. Jag har även hört röster vid något tillfälle..

Hade lite samma problem i förra stallet jag hade hästarna i.. Jag har fått höra att andar dras till mig, kan det ligga något i det? 

Vad tror ni? Just nu vågar vi inte vara ensamma i stallet. :(

Annons:
Voli
1/20/14, 10:11 PM
#1

Jag får upp en man, klädd i gammal hatt, hängselbyxor och mustasch. Han är där för att hjälpa er, och han ser det som ni har tagit över gården som egentligen varit hans. Han är trevlig och vill alltid vara med er för att underlätta arbetet för er. Att han släckte lampan var nog för han inte visste ni var där, säger han i alla fall 😂

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

allobosia
1/20/14, 10:52 PM
#2

Stämmer skrämmande bra med vad vi fått för oss, då vi kallar ''det'' för bonden. 

Har även fått höra att det ska vara någon dålig energi här som även påverkar hästarnas hälsa är det något du kan känna?

Voli
1/20/14, 11:55 PM
#3

#2 Nej ingen dålig ande iallafall,  möjligtvis en energi, något dåligt som hänt i stallet förr, jag får till mig en häst som blivit avliven via att man tagit dens liv på något okemiskt sätt, kanske skärt upp halsen och pumpat ut den på blod då det inte fanns mycket och göra förr i tiden när en häst blev skadad eller sjuk. Bonden är ej förknippad till denna händelse då han bara vill er väl och hjälpa er, han är glad och skämtsam och är i 40 års åldern, glad för damer också *blink*

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

allobosia
1/21/14, 12:07 AM
#4

Tack för ditt svar! :)

Är han släkt med gårdsägarna? Går det att veta på ett ungefär vilket år han gick bort?

Voli
1/21/14, 12:10 AM
#5

#4 Känns som han gick bort på 70-talet någon gång, inte senare, eller slutet på 60 talet..Går gården i arv så är det mycket möjligt!^^

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

allobosia
1/21/14, 12:14 AM
#6

Herregud vad sjukt att du säger det. :) Personen jag har varit i kontakt med säger 1969.. Gården går i arv så nu känner jag mig övertygad. hehe

Annons:
Voli
1/21/14, 12:15 AM
#7

#6 Super coolt!:D Berätta gärna mer sen^^

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

allobosia
1/21/14, 12:16 AM
#8

Det ska jag göra. :) Ska fråga gårdsägaren lite om detta imorgon.

[VSK]
1/21/14, 7:20 AM
#9

Jag fick upp samma/liknande man som #1 (före jag läst tråden) men ej lika beskrivande. Dock så fick jag upp blå snickarbyxor och en skjorta under (fick ej färg på skjortan).

Ganska stabilt byggd herre samt hyfsat lång. -gissar på 185-190cm nånting.

Efter det att jag skrev att jag ej såg färgen på skjortan så fick jag till mig en röd skjorta typ flanell. Fyrkantiga mönster.

Och nu fick jag huvudvärk, så jag hoppar tråden.

allobosia
1/21/14, 8:21 AM
#10

Ja okej, det var synd..

Det kan säkert förklara varför vi får huvudvärk i stallet.. Varför får man det?

allobosia
1/21/14, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En bild

[VSK]
1/21/14, 10:11 AM
#12

#10

Huvudvärk kan man få om en ande är för nära/delar känslan.

Sen finns det ju de människor som helt enkelt får det av andekontakt.

allobosia
1/21/14, 10:33 AM
#13

Jaha där ser man! 

Hoppas att man kan få bort den/det härifrån. Det var rätt lugnt nu på morgonen. Har dom annat för sig då?

Annons:
[VSK]
1/21/14, 10:57 AM
#14

#13

ha ha ja det var faktiskt en väldans bra fråga 😃

Jag har faktiskt inte en susning, men de kanske är och besöker andra ☝️

allobosia
1/22/14, 11:01 AM
#15

Ja vem vet :) 

Ingen annan som känner något?

Gesus Pettersson
4/2/14, 11:35 PM
#16

Dörren trög = spänningar när du stänger den som gör att den går upp

Lampan = glapp någonstans i sladd/kontakt

Steg = kanske något djur eller trädgren på taket..?

Fundera tex på varför ett spöke, utan fast materia, skulle gå med ljudliga steg - och hur..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[VSK]
4/3/14, 5:48 AM
#17

#16

Fundera tex på varför ett spöke, utan fast materia, skulle gå med ljudliga steg - och hur..!

En ande kan vara i fysisk form. Dock så kan den upplösas rätt fort.

Gesus Pettersson
4/3/14, 10:34 AM
#18

#17 Hur vet DU det?

Kan du sen förklarar hur ett spöke skulle kunna "materialisera sig" till "fysisk form" - från ingen materia, till materia. 

Och framförallt vad skulle meningen vara med att materialisera sig och gå några steg på övervåningen för att sen göra sig omaterialiserad och osynlig igen och inte göra fler ljud eller något - det är ju bara tramsigt

Sen, hur vet DU att det är just spöken/döda människor, och inte t.ex någon från framtiden eller aliens som gör det..?

Var har du fått denna säkra "fakta" om att det är spöken, vad dom kan och hur dom agerar ifrån..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[VSK]
4/3/14, 12:58 PM
#19

Hur jag vet vad? Att de kan bli fysiska? Jodå jag har själv upplevt det ett antal ggr så nog tusan kan de.

Vill du ha exempel eller vad?

Gällandes din andra fundering så är det så här att allt är energier. Energier kan omvandlas till massa och vise verca.

En ande kan vara fysisk men osynlig. Den behöver inte göra sig synlig enbart för att vara fysisk.

Nej jag kan inte veta om det är aliens eller nån från framtiden. Det är rätt omöjligt för mig att veta.

Men aliens* besitter en egenskap som är ganska liknande andarnas. 

Finns ingen levande människa som vet 100% vad en ande kan. Är det nån som påstår det så har denne personen fel.

Gesus Pettersson
4/3/14, 3:09 PM
#20

#19 "Hur jag vet vad?"

Tja, HUR vet du detta om spökena - du säger själv att ingen kan veta, inte ens att det ÄR spöken..!

 ""Vill du ha exempel eller vad?"

Javisst, varför inte - men vad menar du med "exempel"? Inte totalt meningslösa personliga anekdoter hoppas jag..!

"Energier kan omvandlas till massa och vise verca"

Förklara gärna…

"Men aliens* besitter en egenskap som är ganska liknande andarnas."

HUR vet du det?

Och sist - du svarar inte på:

Och framförallt vad skulle meningen vara med att materialisera sig och gå några steg på övervåningen för att sen göra sig omaterialiserad och osynlig igen och inte göra fler ljud eller något?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
mickisö
4/3/14, 5:45 PM
#21

Tycker ni ska prata med honom och tacka han för att han hjälper er :) Jag har en dotter som är väldigt öppen för att se andar och dom dras till henne. Så här är de rensat säkert 10 ggr sen nyår.När de blir för mycket för henne så hon blir rädd och tycker de är jobbigt så brukar jag tala om de för andarna. Oftast så lugnar det sej lite då. :)

[VSK]
4/3/14, 7:28 PM
#22

#20

Personliga eller andras anekdoter, vart går gränsen 🤔

Tror inte jag behöver förklara "Energier kan omvandlas till massa och vise verca" -är ganska så allmänt känt inom vetenskapen.

Men aliens* besitter en egenskap som är ganska liknande andarnas."

HUR vet du det? -för att jag har sett det.

Och framförallt vad skulle meningen vara med att materialisera sig och gå några steg på övervåningen för att sen göra sig omaterialiserad och osynlig igen och inte göra fler ljud eller något?

-tjaaa det får du nog fråga anden om, om du vill ha svar. -är ingen tankeläsare.

Gesus Pettersson
4/3/14, 9:50 PM
#23

#22 Jag väntar på dina exempel! Inga anekdoter alls såklart - det begriper du väl…

Och nej förklara nu hur energi kan bli till materia/massa och sen bli energi igen!

Gärna också varför spökena växlar mellan dessa "tillstånd" och meningen/anledningen med det..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/3/14, 9:51 PM
#24

#21 Underligt att dom får rensa mer än typ tre gånger i månaden och ändå försvinner inte spökena..?

Vad säger dom som rensar - att spökena försvinner, att dom klarat "rensa"?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[VSK]
4/3/14, 10:05 PM
#25

#23

Du kan få ett exempel (visste inte vilket av alla jag skulle välja men håll till godo).

Jag satt (halvlåg) i min datastol. Stolens ryggstöd vilade mot ett bord. Jag får två kraftiga knuffar så att ryggstödet lättade från bordskanten. Jag uppskattar att ryggstödet lättade 5-10 cm från bordskanten. Vi var 4st i rummet. Teori på detta?

Hade du hört talas om Einstein så hade du vetat hur massa kan bli till energi och vice versa.

Gällandes din sista fråga så skulle jag nog säga att det har med "energiöverstrålning" mellan parallella världarna i de flesta fall. Så det är inget annat än taskig kontroll av anden mao.

Gesus Pettersson
4/4/14, 11:15 AM
#26

#25 Vad är det du inte begriper när jag säger inga personliga anekdoter?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/4/14, 11:18 AM
#27

#25 Jo jag har hyfsad koll på Einstein och energi, massa och materia med mera…

Men jag vill höra/läsa dig förklara hur energi kan förvandlas framochtillbaka till/från fast materia/massa 

Som dessutom kan gå som en människa med ljudliga fotsteg!

Du säger att spöken kan och gör detta, och att du vet - så, förklara nu..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Gesus Pettersson
4/4/14, 11:23 AM
#28

#25 Du menar att när spöken, dvs döda människor, förvandlar sig från osynlig energi utan materia, till materia/massa (med medvetande och minne med mera) och går några ljudliga steg som hörs och sen förvandlar sig tillbaka till osynlig tänkande energi igen…

Det är - ""energiöverstrålning" mellan parallella världar, för att spöket har "taskig kontroll""!

Jaha men då vet jag/vi :-]

Antagligen kan du inte - men, vill du utveckla "parallella världar" och "energiöverstrålning", vad det är - och gärna hur denna "energiöverstrålning" kan "överstråla" mellan dessa "parallella världar" och vad det innebär/gör..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[VSK]
4/4/14, 6:06 PM
#29

Gesus, tagga ned lite…

[VSK]
4/4/14, 7:29 PM
#30

#26

Texten (berättelsen) är inte min, men vad har det med saken å göra vem som skriver texten. Händelsen är den samma ändå.

#27

Uppenbarligen så känner du inte till vad  Einsteins berömda formel E = mc² innebär.  Googla lite på det så kommer du få svar på din fråga.

#28

Här kan du läsa lite om parallella världar och vad kosmologer tror. Börja med det.

Gesus Pettersson
4/4/14, 8:40 PM
#31

#30 Jo jag har hyfsad koll på Einstein och energi, massa och materia med mera…

Men jag vill höra/läsa dig förklara hur energi kan förvandlas framochtillbaka till/från fast materia/massa 

Som dessutom kan gå som en människa med ljudliga fotsteg!

Du säger att spöken kan och gör detta, och att du vet - så, förklara nu..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
4/4/14, 8:41 PM
#32

#30 Du menar att när spöken, dvs döda människor, förvandlar sig från osynlig energi utan materia, till materia/massa (med medvetande och minne med mera) och går några ljudliga steg som hörs och sen förvandlar sig tillbaka till osynlig tänkande energi igen…

Det är - ""energiöverstrålning" mellan parallella världar, för att spöket har "taskig kontroll""!

Antagligen kan du inte - men, vill du utveckla "parallella världar" och "energiöverstrålning", vad det är - och gärna hur denna "energiöverstrålning" kan "överstråla" mellan dessa "parallella världar" och vad det innebär/gör..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[VSK]
4/5/14, 8:46 PM
#35

GP du "glömde" svara på min fråga gällandes det med stolen ☝️

Gesus Pettersson
4/5/14, 10:09 PM
#36

#35 Nja kan vi inte göra som man gör i vuxenvärlden och ta det i tur och ordning Du påstår grejer - och jag frågade dig först:

#18 Kan du förklarar hur ett spöke skulle kunna "materialisera sig" till "fysisk form" - från ingen materia, till materia.

vad skulle meningen vara med att materialisera sig och gå några steg på övervåningen för att sen göra sig omaterialiserad och osynlig igen och inte göra fler ljud eller något

Var har du fått denna säkra "fakta" om att det är spöken, vad dom kan och hur dom agerar ifrån..

#20 Du påstår, "Energier kan omvandlas till massa och vise verca"

Förklara gärna…

#23 Och nej förklara nu hur energi kan bli till materia/massa och sen bli energi igen!

Gärna också varför spökena växlar mellan dessa "tillstånd" och meningen/anledningen med det..!"

#26 Vad är det du inte begriper när jag säger inga personliga anekdoter?

+ påminner dig i #27

#28 Antagligen kan du inte - men, vill du utveckla "parallella världar" och "energiöverstrålning", vad det är - och gärna hur denna "energiöverstrålning" kan "överstråla" mellan dessa "parallella världar" och vad det innebär/gör..?

#31 Men jag vill höra/läsa dig förklara hur energi kan förvandlas framochtillbaka till/från fast materia/massa

+ påmint dig igen i #32

Du har fortfarande INTE svarat på något av detta!

Svara du på det - så ska jag nog svara på det om stolen…

Även om det är en personlig anekdot som är totalt meningslös på alla sätt och vis - och det vet nog tom du!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[VSK]
4/6/14, 4:35 AM
#37

#26

GP, börja med att läs hyperlänken "om sajten". Det är ett bra tips som borde gälla alla.

Jag har förklarat för dig hur en ande kan transformera sig, och svaret finner du i Einsteins formel. Än en gång. Allt, precis allt i universum är energier. Energier kan bli till massa och vice versa (vilket Einsteins teori bygger på).

Om du inte förstår detta så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Gällandes av vilken mening en ande väljer att bli fysisk (massa) har jag oxå svarat på vad jag tror det beror på i det här fallet.

Personlig anekdot är ett väldigt populärt ord hos vissa*

Säg mig. Om jag går på en fotbollsmatch och det är 30.000 personer på läktarna. Ena laget gör mål. Om vi utgår ifrån att de på läktarna följer matchen (torde vara en ganska bra anledning till att gå på en fotbollsmatch, eller vad säger du?), så innebär detta att det är 30.000 personliga anekdoter.

Hade det varit 50 pers på den matchen så hade det funnits 50 personliga anekdoter. Hänger du med 🤔

Vad är problemet med en personlig anekdot när det finns andra människor närvarande?

Och nej, jag tvivlar starkt på att du skulle kunna ge en logisk korrekt förklaring gällandes det som hände stolen.

För att kunna göra det, så måste man vara på plats. Och tro mig, du hade gått bet även om du vore på plats.

🙂

Fjäril
4/6/14, 2:29 PM
#38

Eftersom den här sajten inriktar sig till dem som delar tron om andlig existens, och för att det inte är meningen att diskussionerna ska handla om för- och emot, hänvisar vi det sidospår som nu uppstått i tråden till Andlig Skepticism. Den som känner sig manad är välkommen att skapa en ny tråd där och länka härifrån om man så vill.

Kommentarer som fortsätter sidodiskussionen kommer utan vidare förklaring att plockas bort.

Sajtvärd på Övernaturligt

Gesus Pettersson
4/7/14, 11:22 AM
#39

#37 Tja undanflykter undanflykter och bortförklaringar som alltid - måste vara galet genant att inte kunna svara…

Fjäril, jag ser inga "för eller emot", däremot heter tråden "Spöken eller bara tillfälligheter"

Är det inte det vi "diskuterar" här?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Fjäril
4/7/14, 11:48 AM
#40

#39

Att det skulle handla om undanflykter och bortförklaringar är rent nonsens och med det kommer man ingenstans med mig. De flesta vet att vi är öppna för diskussioner som går utanför sajtens inriktning men när det bara handlar om bevis och förklaringar hit och dit måste vi sätta stopp. Det handlar inte om eget tyckande, då hade inte Andlig Skepticism skapats, utan om att värna om klimatet och medlemmarna - som inte håller med mig/oss alla gånger. 

"Fjäril, jag ser inga "för eller emot", däremot heter tråden "Spöken eller bara tillfälligheter"

Jo det är riktigt, men de senaste kommentarerna handlar mer om "kan du bevisa att det där hänt". Eller ja, jag behöver inte förklara. 

Edit, dina frågor i #36 är relevanta. Detta kan du ta upp i en separat tråd om du vill. Det finns nog "andlig troende" som funderar över det där också.

Sajtvärd på Övernaturligt

molam
4/7/14, 11:55 AM
#41

Alla har sina egna tankar och åsikter Gesus just nu tycker jag att du försöker mörka dom som tror på spöken och att du försöker få fram att sånt inte finns, men däremot kan du själv sitta och säga att Aliens finns

Visst får man  diskutera jaa, men man behöver inte trycka ner det andra tror på för att få fram vad man själv tror på tycker jag iaf.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
4/7/14, 8:50 PM
#50

Ett antal kommentarer bortplockade som mer kom att handla om vem som skrev vad. Utan att ta parti måste jag ändå säga att i det här fallet kan jag inte se vart Gesus Pettersson skulle ha hävdat, eller ens nämnt, att andar inte existerar utan att det i stället skulle handla om aliens. 

Vidare diskussion i fråga får berörda medlemmar ta via pm.

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[VSK]
4/8/14, 6:49 AM
#57

GP, hur kan man bevisa nåt som inte går att motbevisa 🤔

Det enda just nu är att tekniken inte räcker till för de bevis om andevärlden som behövs för att skriva om det i vetenskapsskrifter, inget annat.

Inte länge sen folk stånga sig blodiga gällandes parallella universum. Inom förhoppningsvis väldigt snart framtid så finns även de bevisen* (forskare håller på för fulla muggar just nu).

Du får inte glömma att väldigt mkt är teorier.

Denna kommentar har tagits bort.
Erna
4/8/14, 1:16 PM
#59

# 17

Andar finns visst! Även om du tvivlar så finns det massor av tekniska bevis som gjorts av spökundersökare. 

Så bortom allt man själv upplevt så finns det alltså bevis, både bild och ljud. Kolla TV-programmet "Andar finns dom" som nu går på TV4 Fakta.

Det är ganska vanligt att tvivlare är män, eftersom det verkar som om kvinnor är mer lyhörda, antagligen för att vi lyssnar efter våra barn.

Som motargument till tvivlare, som bara tror på sånt som går att bevisa eller ta på, brukar jag framhålla att folk tror på vad som står i bibeln. De tror också på gud. Det går ju aldrig att bevisa att hen finns eftersom gud inte syns, eller hur. Luften syns inte heller, finns den?

Jag har varit mottaglig sedan barnsben och upplever fortfarande andekontakt.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[VSK]
4/8/14, 7:06 PM
#63

GP nu får du nog ta å ge dig lite.

Du har fått svar men du verkar inte förstå de. Sorgligt för dig, men kan tyvärr inte hjälpa dig.

Om du tror du kan komma hit och begära saker så tror du nog fel. Jag har förklarat för dig två ggr. Det räcker och blir över normalt sett.

Tror inte vi kommer längre.

Gesus Pettersson
4/8/14, 7:10 PM
#64

#63 Jag tror nog inte NÅGON kan se något SVAR från dig här..!

Förklara nu hur energi kan bli till fast materia/massa - vad är ditt problem, varför kan du inte det!

Det måste vara galet genant att stå här med brallorna nere nu…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Fjäril
4/8/14, 7:10 PM
#65

#61

Jag har nog aldrig varit med om någon som inte verkar förstå- eller ältar samma sak hela tiden. Jag kommer inte fortsätta diskutera det här med dig och du får tycka att jag är hemsk som tar bort inlägg :) Snart ryker det några fler och om du vill ha kvar skrivrättigheter här på Övernaturligt är mitt tips till dig att vara ödmjuk inför andra människor.

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
4/8/14, 7:13 PM
#66

Gesus får en varning för hur han uttrycker sig till andra medlemmar. Jag tar inte bort anledningen till det, skrivet i #64 då jag hoppas ingen tar åt sig av så banala kommentarer.

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Glitterregn]
4/15/14, 9:36 AM
#69

#1, #9 Jag fick upp precis samma bild som er! Ända skillnaden var att jag inte såg färgen på skjortan eller ansiktet. Vad häftigt, jag har aldrig kunnat se saker i dessa trådar! Tycker att det är lite tråkigt när dessa trådar omvandlas till diskussioner om vidare andar finns eller ej. Jag tycker att ni skeptiker borde göra som Fjäril säger och vara inte på Andlig Skepticism istället. Gesus, vi troende ska inte behöva bevisa med vetenskap om andar finns eller inte. Jag har själv om många här inne har personliga bevis för att både andar och medier finns. Känns inte som att detta är rätt sida för dig.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Gesus Pettersson
5/3/14, 12:17 PM
#73

#69 @Glitterregn  "Gesus, vi troende ska inte behöva bevisa med vetenskap om andar finns eller inte."

Har jag sagt eller "begärt" det då..?

#69 @Glitterregn  "Jag har själv om många här inne har personliga bevis för att både andar och medier finns."

Tja "personliga bevis" är ju inga bevis - det är bara något du upplevt, och behöver inte vara vad du tror det är..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

kattfesk
5/7/14, 12:41 AM
#74

On topic till bilden.! Jag dras till taket, Hö, hoppa och ont i huvudet som om man landat rakt på är det jag känner av :)

En liten människa som ser på hur jorden snurrar ;)

Upp till toppen
Annons: