Annons:
Etikettövrigt
Läst 888 ggr
Loris M
2014-01-18 19:31

Druid och shaman

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla medlemmar på ÖN!

Övernaturligt.ifokus är en snabbt växande sajt med många aktiva medlemmar och fler tillkommer dagligen. Det är också en sajt där jag själv känner mig mest hemma, eftersom det var den första iFokus sajt som jag kom i kontakt med som andligt sökande.

Jag vet att ni är många som känner till sajten Druid och shaman där jag är Medarbetare, men jag är säker på att det finns många som inte känner till oss. Härmed vill jag (med sajtvärdens tillåtelse) bjuda in er alla in till oss. 🙂

Tyngdpunkten på Druid och shaman lägger vi vid ursprungsfolkens visdom, druider, samer och speciellt indianer. Vi menar att all healing, andlighet, universumskrafter på ett eller annat sätt går tillbaka till ursprungsfolkens tolkningar av det.

Vi paratar inte enbart om shamanism på vår sajt utan allt annat som faller oss in och som har med andlighet att göra. Vi har många intressanta artiklar: Andliga redskap, Fri vilja, Att arbeta med runor, Andliga flödet, Att arbeta med sin självkänsla, Rökelser, Änglar och guider, Cheyenner, Döden, Ny shamanism, Jordbundenhet, Mörker och ljus och många, många fler.

Hoppas att ni tycker att det låter intressant! Välkommen in! 🌺

http://druidoshaman.ifokus.se/

Annons:
Fjäril
2014-01-18 20:31
#1

Tack mesa för en fin beskrivning av er sajt!

Sajtvärd på Övernaturligt

Twinflamewolf
2014-01-18 20:35
#2

Härligt Mesa och tack till dig Fjäril att vi fick komma in hit och göra lte reklam ❤️

Vi är en blandad andlig sajt där allt får rum så varmt välkomna in och mys lite 😎

[Sol69]
2014-01-18 20:45
#3

Håller med föregående talare att vi är tacksamma emot Fjäril för att vi får göra reklam för vår sajt här inne. ❤️

Fjäril
2014-01-18 20:46
#4

Det är väl klart, det behöver ni inte tacka för :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Twinflamewolf
2014-01-19 18:23
#5

Klart vi ska för du är så underbar och härlig Jennie och gör ett fantastiskt jobb här inne så vi är så tacksamma för vi fick göra lite reklam för oss 😊

Kramen på dig Jennie 🌺

Fjäril
2014-01-19 21:13
#6

Å tack, så fint sagt! Kram!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
tarotlasse
2014-01-19 23:13
#7

Jag undrar hur öppna i denna gruppen och hur ingående ni är inom  Druider, shamaner för olika kulturer och New age shamanismen.

Att det är så skilda från varandra och har så olika seder så att det är svårt att sätta likheter.

Enda likheten är väl att alla dessa olika shamaner använder sig av olika svampar eller olika narkotiska växter i sin olika ritualer speciellt hallucinera Droger för att kontakta andevärlden och för att bli berusade.

Jag har själv väldigt svårt att förstå varför en shaman ska behöva olika halicuina Droger för att få kontakt med andevärlden.

Vad är då andevärlden och vad är hallicusioner kan jag själv fråga mig.

För detta är en stor del av shamanismen om att använda Droger i det andliga arbetet.  En urminnes kultur där det alltid gjort på detta sätt och olika i olika kulturer och som man fortfarande använder i sina ritualer .

Sedan finns det en massa intressanta  saker hos de  olika shamanska kulturerna och shamaner men varför dras ni till en kultur där drogerna är en så stor del av kulturen och andligheten?

Lasse

tarotlasse
2014-01-19 23:50
#8

En av min vänner en mycket klok o vis  Shaman i en stam i Nordamerika/Canada var mycket orolig för shamanismens framtid.

Det är få av det gamla med kunskapen kvar och det flesta har svåra proböem med missbruk av både alkohol och narkotika det är ytterst få indianska  undommar som är intreserade att lära sig den gamla indianska shamanska kulturen för den håller på att försvinna i missbrukets rus och ett ointresse av att både förmedla och ta emot.

Min vän har gjort fler besök i Europa och så kallade shamaner här.

Men tyvärr en sorg hos honom det är inte Indianernas shamanism som finns här i Europa.

Han menade på det han såg här i Sverige och i övriga Europa var en New age shamanism som härstammade från 60 talets flower Power rörelse.  Det är en nykonstruerad shamanismen som inte har med den gamla kulturen att göra så med sorg i hjärtat menade han på att den riktga och uråldriga shamanismen är utdöende och tårarna började rinna ner för hans kinder för de få shamaner med den uråldriga kunskaperna är idag allt för nedgångna i sina missbruk.

Lasse

Twinflamewolf
2014-01-20 08:18
#9

Lasse Lasse Lasse det är så mycket du fått om bakfoten i den här frågan och jag jobbar just nu med en artikel inne på druid och shaman i just dom här frågorna som kommer att publiceras om nån dag så istället för att kapa den här tråden med en massa OT återkommer jag sen med en länk här nedan så tar vi den diskussionen där den hör hemma 😉

Twinflamewolf
2014-01-20 10:01
#10

Publicerad nu Lasse så välkommen in 🙂

Upp till toppen
Annons: