Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 5013 ggr
Lurtzen
2014-01-17 18:23

Naturväsen troll

Är det någon som vet någonting om troll?

Jag bor i ett bostadsområde där man för 70 år sedan sprängde i ett berg för tågtrafik, sedan dess är det dålig jordstrålning på vissa platser. Ett ställe är precis i mitten av mitt bostadshus och rakt upp i min lägenhet.

Inte nog med det. Det har varit en närvaro av någonting jag inte kunnat förklara. Först trodde jag det var en jordbunden ande.

Efter att ha sökt svar fick jag det äntligen igår (här snackar vi 3 års Meditation, undersökning etc).

Svaret jag fick var att det var (kan inte fatta att jag skriver detta nu) men det bor ett troll i vårat hyreshus - fast i en sidofrekvens).

Och detta troll "drar" ur en energier och lägger in ilska, stress och ensamhetskänslor.

Till frågan: kan man flytta på trollet? Jag överväger flytt: mina krukväxter dör, jag kan inte ladda upp mig utan dräneras på energi i mitt eget hem, samt att katten min påverkas och har börjar skita bredvid lådan.

TACKSAM FÖR ALLA SVAR, TIPS ETC!!!

Annons:
Magi-cat
2014-01-17 18:31
#1

Nej, låt det stackars trollet vara. 🙂

Gör lite feng shui eller något hemma, så du och krukväxterna trivs bättre. Ändra på något, så mer ljus och luft kommer in, möblera om, byt gardiner, "rensa i röran".

Om kisse gör bredvid lådan är det något fel, men det beror inte på ett troll. Föreslår att du frågar på någon kattsajt, där du kan få hjälp för just det!

Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lurtzen
2014-01-17 19:13
#2

Tack för du svarar Magi-cat!

Exakt, feng shui är helt fantastiskt och ett av mina intressen!

Det har endast hjälpt i några veckor, sedan har dränaget kommit tillbaka - med större kraft!

Missen min mår bra och befinner sig på landet. Men efter vi kommit tillbaka till lägenheten i stan så tar det en vecka, och hon bajsar bredvid lådan igen. Hon kan inte stanna på landet (för jag arbetar i stan).

Om man nu ska låta det stackars trollet vara så undrar jag varför? Alla vi tre lider ju av detta. Min katt har även fått in något mörkt i sin aura och jag vet inte om det är för att hon "healar" trollet eller om trollet söker sig till henne. (jag har healat upp henne efteråt).

Lurtzen
2014-01-17 21:43
#3

Såhär ser han ut (ungefär)

och han är mest aktiv tidig natt, efter kl.00.00

http://coffe.files.wordpress.com/2011/06/lakritstrollet.jpg

OBS! Inget skämt.

Någon som känner till svarttroll/bergtroll?

Hur föredrar de att man kommunicerar med dem?

Hur kan man hjälpa dem "hem" eller åtminstone till harmoni?

Tacksam för svar, verkligen!

JonasDuregard
2014-01-17 22:28
#4

Hur vet du att det är ett troll?

ALPHIRA
2014-01-18 01:33
#5

Hoppas yamher ser detta. Hon har skrivit om liknande väsen på en annan sajt. Hon kanske har ett hum om vad detta kan vara…

Magi-cat
2014-01-18 09:40
#6

#2,3 Först om katten: Missen kanske har ett friare liv på landet och känner sig lite instängd att komma till stan? Ibland kan man inte få allting perfekt och det kanske inte finns något val. Men försök med en låda till på en annan plats! All min erfarenhet säger att inga "troll" får katter att protestera (för det är vad det handlar om) utanför lådan, utan det har andra orsaker som man kan göra något åt, ofta med enkla medel. Kan kisse t.ex. sitta och titta ut genom fönstret för att roa sig när hon är ensam?

Och så "trollet". Vad söt den var! 🙂 Om du vill läsa om naturväsen så har Cassandra Eason skrivit en trevlig bok: "Stora boken om naturväsen".

Kul att du gillar feng shui. Har du sett att det finns en feng shui-sajt på iFokus?

Och så tänker jag lite så här…Du har ägnat tre år att försöka få reda på vad som inte känns bra i din lägenhet. Nu tror du att du hittat det, men det känns ändå inte bra. Jag vet förstås inte om du har något naturväsen i din lägenhet, det har jag inga tankar om. Men om man gjort något en längre tid och det inte fungerar, då tänker jag att man måste ändra på det man kan ändra!
Kanske du skulle vända på saken och se till att det känns bra? Det var det jag tänkte på med feng shui - man gör något aktivt så man trivs, skapar plats för energi i livet. Vad tror du om det?
Hur blir troll mindre? Man ägnar dem mindre uppmärksamhet och släpper in sol och ljus! Om du trivs så trivs din katt också…

Lycka till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
ALPHIRA
2014-01-19 12:26
#7

Och det finns Katter i iFokus. Där kan man få mycket råd vad gäller katter.

Lurtzen
2014-01-19 14:33
#8

Min fråga gällde troll på just Övernaturligt i fokus.

Frågor om katten tar vi med vår veterinär, men det trodde jag var fullkomligt självklart?

Loris M
2014-01-19 16:08
#9

#8 👍

Draug
2014-01-19 19:53
#10

har hört att troll och liknande väsen skulle vara någon from av mass astral projektion. Har aldrig sett något sådant fenomen själv men utesluter inte att det existerar.

Har en vän som berättat att han är övertygad om att det skulle finnas troll där han bor. Folksagor och liknande bottnar ju oftast i någon form av sanning så jag antar att det kan vara möjligt. Vad jag tror så består nog trollen av någon form av energi, men att den energin från början nog har skapats av oss människor själva. Men det är bara mina egna teorier vet ju ingenting helt säkert gällande detta ämne.

Annisangel
2014-01-20 03:30
#11

Hm, det där trollet ser ut som ett jag såg sittandes på en väns rygg och dra ur energi ur henne… Den känslan jag fick då och som jag känner nu med är en massa obehag, men inte för att trollet är ett lägre stående väsen, utan för att det är så ensamt, bittert och liksom har fastnat. Förmodligen hände det när berget försvann. Trollet vet inte vart det ska ta vägen och har fattat tycke för din kisse och hoppas någonstans på din hjälp att komma till frid (eller bli visad ett annat berg att bo i) igen. Mitt råd är här att du tar hjälp av ett medium att sända kärlek och en stor dos självförtroende över din bostad. Kan tänka mig att du tappar sånt där du bor nu. Denna kraftfulla negativa känsla kommer att minska bara du får rätt hjälp! Det du kan göra själv är att tänka positiva tankar för att "mota olle i grind", så att säga… Lycka till! ❤️

Många Goa Kramar

Annisangel

[majatengdelius]
2014-01-20 08:14
#12

Jag tror stenhårt på "småtomtar", eller "gråtomtar" som kan finnas i t ex skogar och på gamla gårdar. Jag har faktiskt aldrig funderat på om troll verkligen finns. Men då jag hört flera vittnen (väldigt pålitliga vittnen, enligt mig själv) så… Varför inte? Om det påminner om det som var på bilden iaf så var det väldigt gulligt, haha.

Jag önskar att jag kunde ge lite tips och råd, men jag har inte ett endaste hum om hur du ska gå tillväga. Självklart så kan du ju prova att kommunicera genom att försöka tala till det. Men man vet ju aldrig. Hade det handlat om en ande så hade det ju funnits hur mycket tips som helst. Men det här är ju lite av ett outforskat område…

Hur som helst. Lycka till, jag hoppas att det löser sig, på ett eller annat sätt :)

Magi-cat
2014-01-20 08:37
#13

#0, 8

Sorry om jag pratade för mycket om katt. 🐱(Jag har brukat ge råd på en kattsida - inte iFokus - så det var i de banorna tankarna gick.🤫)

Vad människors aktiviteter ställt till med för naturväsenden (naturväsen som en "manifestation av naturens själ", som någon klokt uttryckte det :-)) vågar man knappt tänka på.

Jag undrar om du kanske kan få hjälp och synpunkter här: http://vingar.se/ och Jordstrålningscentrum. De verkar ha kunskaper om naturväsen, som troll, efter vad jag läst förut. Du kan alltid fråga…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lurtzen
2014-01-21 21:21
#14

Uppdatering!

Jag har nu anlitat en professionell healer som gjorde ett gigantiskt arbete med platsen vi bor på.

Det kommer att behövas ytterligare en balansering innan jordläkningen är 100%ig.

Trollet fick hjälp till en ny plats = en gammal urskog och det var devorna som fick honom att vilja det.

Anledningen till att han drogs till just vår lägenhet var pga att han "såg" oss tack vare kärleksenergin (man tackar för komplimangen!!!) även om jag starkt misstänker att han blev förtjust i katten, hon är en stark healer. Och ja, det var bergssprängningen som gjorde att han blev hemlös. Han var mycket olycklig, vilsen och ensam. Och det var rörande att se hur han lufsade ut hand i hand med en stor deva/ängel/ljusvarelse.

Det var även en massa andra grejer med sidoportaler, mörka energier som rensades bort, men det måste jag smälta innan jag kan skriva om. 

Med jordstrålningen gjordes en sk. "avstörning" och jag KÄNNER att den här skiten funkar ju!

Och jag är tacksam för att de som "nördar" in på sånt här - annars vet jag inte hur vi hade fått hjälp!? Har du dåliga energier i ditt hem/på din arbetsplats - tveka inte att anlita folk. Men kolla upp dem först! Så det inte blir någon som vill - men inte kan (det finns det gott om, tyvärr).

Och en sak till: hur kommer det sig att historierna om tomtar, troll och andra naturväsen överlevt, såg människorna dem förr? Var de en del av vardagen? Alltså: trodde tom skeptikerna på dem? Kan det ha varit så vedertaget? Levde vi sida vid sida?

JonasDuregard
2014-01-21 21:53
#15

Vad kostade flytten?

Annisangel
2014-01-21 22:18
#16

#14 ÅH vad härligt!!! Jag ryser när jag läser om hur ni fick trollet att flytta. Jag är säker på att nu får han också äntligen känna äkta kärlek och vara lycklig!!!

Keep up the spirit!!! Ja, det finns nog en del kvar att jobba på, men det löser sig i efterhand!!!

Stay strong och massa, massa kärlek till er!!🌺

Många Goa Kramar

Annisangel

SpiritualLight
2014-01-24 21:36
#17

Oj, hur känns det i hemmet nu då? Vilken annorlunda historia! 🙂 En kompis faster såg små gråtomtar som barn, och hon var en respekterad forskare!

Själv har jag "bara" känt närvaro från devor - och det var ljuvligt. Man kände sig som barn på nytt!

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

ALPHIRA
2014-01-26 02:49
#18

Det är faktiskt så att tomtar och andra naturväsen kan vistas och ibland visa sig även i moderna lägenheter/hus eller kring dom, det behöver inte nödvändigtvis handla om gamla gårdar. Och inte gamla skogar/naturområden heller fast där trivs dom ju bäst.

Sen är ett annat kapitel att bevisa det.

Härlig tråd detta.

hannajo
2014-02-22 23:55
#19

du kan ju försöka bli kompis med trollet. Jag menar att de ställer till det som troll kan men de blir nog  överförtjusta om du "ser dem" beundra deras hyss.. var på deras sida liksom, då låter de dig ha det bra där du bor. Själv minns jag när jag sa hejdå till ett bergstroll. Vi haft många hyss för oss🙂 det var ett ömsesidigt avsked som lämnade ett stort tomrum hos mig. Och det var ett troll jag blev kompis med istället för att få bort honom, men runt mig hände det att det "gick troll" i sakerna

mvh anna

Upp till toppen
Annons: