Annons:
Etikettmedium
Läst 898 ggr
sländanskaniner
2014-01-14 19:42

Ett medium?

Vad tror ni, föds man till medium eller kan vem som helst bli ett medium?

Annons:
Aleya
2014-01-14 20:35
#1

Vissa har det i blodet, dvs att gåvan är nedärvd från flera generationer innan.
Om man vill kan man väl säkert lära sig, vet inget om hur man lär sig att bli medium/medial dock.

Men som alltid så rekommenderar jag att om man har gåvan eller lär sig det(att vara medial) så ska man alltid läsa på innan eller ha en bra person som man litar på och som kan sin sak som kan vägleda.🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zamizen
2014-01-14 20:40
#2

Som Aleya säger, vissa föds med den mediala gåvan men vissa måste träna upp den, vet nt om ALLA kan bli ett medium, men alla kan utveckla sin andliga sida! det är som i sång, vissa föds med det vissa inte, men alla kan träna upp det.

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

sländanskaniner
2014-01-14 20:44
#3

#1 Okej! :)
Vad jag vet har jag ingen i min släkt som har förmågan att se sånt eller ha kontakt med den världen. Vet dock att min farfar såg en gång när han var ute och åkte båt att en ung kvinna dog, han såg det liksom på himlen, det var som ett ljust sken och han visste vem som dog..

Finns väl de som har lättare för sig att ha kontakt med andevärlden? Verkar som om jag är en sån person. Har alltid varit rädd för allt som har med andar att göra, förr, men sedan började jag läsa på MASSOR och öppnade mig mer för det, och direkt därefter började jag se andar väldigt tydligt och brukar både se, höra och känna de.. ;)

Jane-Lyzell
2014-01-14 22:10
#4

man föds både som medium och medial - skillnaden är att mediumet är mediumistisk (andekontakt) medans en som är medial inte är ett medium.

en medial kan träna upp sin förmåga som rör det som vi kallar psychic/psykiskt- är avläsning av energier här o nu- i dåtid nutid framtid.

Ett medium är alltid medial- medans en som är medial inte nödvändigtvis är ett medium (mediumistisk)

Sen behövs båda gåvorna vårdas och utvecklas- den som är medial kommer utveckla det och den som är medium kommer utvecklas i båda!

du kan alltså inte träna till medium om du inte är född till det !

Hoppas jag inte rörde till det nu 🙂

Sen har alla människor ett vist mått av medialitet (vår egen ande)- vi föds i anden och vi dör i anden!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarotlasse
2014-01-15 00:00
#5

Enligt mig är den mediala gåvan ett av våra sinnen alla har denna gåva  mer eller mindre.

Precis som synen vissa ser otroligt bra medans andra behöver glasögon som hjälpmedel för att kunna se bra.

Eller som rösten alla kan sjunga  för en del låter det inte så bra så man nöjer sig med att sjunga i duschen eller så sjunger man inte alls.

Andra blir opera sångare eller rockstjärnor och är otroligt duktiga med sin röst.

Men även  vi som inte kan sjunga så bra så kan vi  kan träna upp  sångrösten så den blir betydligt bättre.

Precis det samma när det gäller medialiteten alla kan men alla blir inte medium men alla kan träna upp det  så att det blir bättre.

Lasse

imke
2014-01-15 08:33
#6

#4 och #5 Jag förstår precis hur ni resonerar. Och det låter helt logiskt. Men jag tänker på historien bakom Jörgen Gustafsson. Som var inbiten skeptiker. Och gick utbildning bara för att bevisa att det inte finns något i stort sett. Och är idag ett känt medium. Jag funderar mycket runt det här, hur det ligger till egentligen. Så jag är nyfiken :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Annons:
Jane-Lyzell
2014-01-15 15:06
#7

6. Ja det kan man undra - bästa är fråga Jörgen själv….

tror nog han hade upplevelser som gjorde han började utveckla sig även om han var skeptiker (har jag inte hört förut) 

Han gick ju här på Ramsbergsgården för Iris Hall

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: